Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä värisiä vaatteita ostat pojallesi (ja minkä ikäiselle)?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Poikani on nyt 6 v. Pienempänä hän käytti paljon vaaleansinistä, ruskeaa, beigeä ja ruudullisia ja raidallisia kankaita.

Nykyään hän käyttää mustaa, punaista, kirkasta sinistä, tummaa sinistä, turkoosia, ruskeaa ja tummaa harmaata. Eli selkeästi tummempiin sävyihin on siirrytty. Hän pitää myös kovasti kuvapaidoista eli valitettavasti niissä pitää olla spidenman tms. Ja on meillä muuten pari vaaleanpunaistakin paitaa...hänelle sopii loistavasti tämä väri.

Kommentit (11)

Vierailija

Vauvana pojalla oli paljon valkoista ja vaaleansinistä. Sittemmin on tullut lisää väriskaalaa ja löytyy melkeimpä kaikkea.

Housut on pääasiassa tummansinistä ja mustaa, muutamia ruskeita.

Paidoissa on eniten punainen, tummansininen, vaaleanpunainen, vaaleansininen ja vihreä. Myös joitain oranssia ja keltaista löytyy. Olen yrittänyt ostaa mahdollisimman vaihtelevasti eri värejä, kun niin pitkään oltiin ihan sinisessä oikein "perupoikamaisessa" värimaailmassa. Poika on tosi vauhdikas kaveri, niin hänelle sopii senkin puolesta kaikki kirkkaat värit. Beigeä ja murettuja värejä on tullut käytettyä tooosi vähän, oikeastaan vaan jos on lahjaksi saatu sellaista.

Kaikki ulkohaalarit on pojalla olleet aina väriyhdistelmä tummansininen-vaaleansininen. Nyt on sentään tummansininen-turkoosi, että ihan hitusen eri värinen kuin ennen :) Ensi talven toppahaalarikin tuli jo alesta ostettua ja tummansininen-turkoosi-värityshän siinä on....harmittaa jo valmiiksi, kun olis voinut oikeastaan ostaa vaihteeksi jotain muutakin. Mutta onpa ainakin helppoo, kun jo valmiiksi löytyy kaikki siniset asusteet (rukkaset ja hatut ainakin sitten sointuvat haalariin).

Ensi kesänä aion kyllä ostaa jonkun muun väriset kuin siniset ulkoiluvaatteet ja vk-haalarin! Toiveissa vihreää tai oranssia.. katsotaan mitä sitten löytyy :)

Vierailija

2v ja 3v pojat

Ostan heille kaikkea muuta paitsi pinkkiä. Musta ei kummallekaan käy, kun ovat niin vaaleita, sen takia jää kauppaan.

Eniten pojilla on käyttövaatteissa kirkkaita sävyjä:

- Punaista, punavalkoraitaa

- Kirkkaan sinistä

- kirkasta vihreää ja turkoosia

Tummansinistä vain juhlavaatteissa.

Vierailija

Hänelle ostan ruskeaa, harmaata, turkoosia, mustaa, vihreää, oranssia, ja nyt on taas vaaleansinistäkin tullut taas hankittua ruskean kaveriksi.

Ulkovaatteissa on taas vähemmän värikäs kausi meneillään, eli sininen palaa väreihin tummansinisenä ja vaaleansinisenä, kun syksyllä oli vahvoilla vihreä ja oranssi, Jotenkin olen mieltynyt nyt myös kirkkaan punaiseen ja haaveilenkin kirkkaanpunaisesta välikausitakista kevääksi.

Vierailija

Poika 1v8kk

Syksyllä tummempaa, keväällä ja kesällä kaipaa vaaleita sävyjä. Kaapissa on perinteistä vaaleansinistä (joka sopii pellavapäälle todella hyvin). "Tyttövärejä" löytyy myös paljon, oranssia ja peruspunaista. Vihreä eri sävyissään on uusin villitys, omenanvihreä on aivan ihana ja onnekseni kuulin juuri vaatekaupassa, että se on kevään suosituimpia värejä. Ylipäätään rakastan värejä, meillä pojalla on päällä tosi harvoin harmaata, beigeä tai mustaa.

Vierailija

Äidin värisuosikit:

- tumma ruskea

- punainen

- kirkas turkoosi

Pojan värisuosikit:

- punainen

- oranssi

- kirkas vihreä

- kirkas turkoosi

Kaikkia näitä värejä löytyy :)

Vierailija

muitakin kirkkaita värejä sitä mukaa kuin löytyy. Housut taas ovat tummansinisiä, mustia ja harmaita. Ne kun likaantuvat nopeasti ja täytyy käydä yhteen kaikkien paitojen kanssa. Poika 8v kun ei pahemmin väriyhdistelmiä mieti pukiessaan.

Vierailija

Poika 1v2kk

Väreinä minä suosin eri sinisen sävyjä kuten tumman sinistä, vaalean sinistä, sini-liilaa. Vähemmän turkoosia.

Sekä mustaa tykkään laittaa pojan päälle.

En pidä ollenkaan ruskeasta, beigestä enkä myöskään pahemmin käytä pojalla ns. "tyttövärejä" koska minulla on jo tyttö, jolle voin ostaa just kaikkia punaisen sävyisiä vaatteita ihan vaaleanpunaisesta vaalean liilaan.

Eikä meillä ole kuvatkaan pannassa, minä pidän niistä, pojalle on tässä vaiheessa nyt ihan sama mitä päällensä saa.

Vierailija

Pojan (kohta 6 v) vaatekaapin sävyt ovat:

* ruskea (aika tummana versiona)

* musta

* sinisen eri sävyt

* oranssi

* luonnonvalkoinen

* peruspunainen

Itse laittaisin mieluusti vaaleanpunaista edes mausteeksi, mutta sitä poika ei sulata. Ei edes yhden kapean raidan muodossa paidassa. Varsinaisia örkkejä löytyy paidosta aika vähän. Auto- ja muita kuvioita on kyllä. Housuihin en haluaisi yhtään mitään painatuksia tai kuvioita.

Ulkovaatteet koostuvat nyt mustan, ruskean ja hiekan yhdistelmistä. Yksi oranssi-ruskea puku odottaa kevättä. Viime keväänä tykkäsin kovasti turkoosista takista ja niin teki poikakin. Sisävaatteissa turkoosia taitaa löytyä vain yhdestä t-paidasta.

Vihreää siedän vain tiettyinä sävyinä, joten sitä/niitä on pojan garderobissa vain vähän. :)

Vierailija

Ja vaateväreinä meillä on ruskea, sammaleen/maastonvihreä, beige, oranssi, keltainen, vaaleansininen, limenvihreä, turkoosi, ja harmaitakin vaatteita taitaa olla muutamat. Itse en oikein pidä tummansinisestä väristä ja tummanpunaiseenkin olen jo kyllästynyt.

Vierailija

Miksiköhän tämmöinen kysymys oli minusta outo? No ehkä varmaan siksi, että en keksi mitään väriä mitä ei olisi molemmilla pojilla.

Vierailija

Esikoispojalle (6v) sopivat parhaiten ruskea, oranssi, tummanvioletti/luumu, ja vaaleanpunainen. Niitä käytetään kun on itsekin mieltynyt noihin väreihin. Farkut nyt tietty ovat sinisiä ja ulkohaalarit sitä väriä mitä kirpputorilta sattuu löytymään.

Nuorimmainen meillä on kultatukkainen ja vaaleaihoinen sekä sinisilmäinen ja hänelle käyvät hyvin vaalean- ja aivan tummansininen (EI sähkönsininen tai turkoosi) sekä harmaa ja tumman ruskea.

Täytyy myöntää, että olen turhankin tarkka värien sopivuudesta kullekin lapselle, mutta sukupuoli meillä ei vaikuta lainkaan värivalintoihin.

Uusimmat

Suosituimmat