Kätilöt eivät uskoneet odottavien äitien osastolla, että supistukseni ovat alkaneet..

Vierailija

Olin jo täysin auki, kun ensimmäisen kerran suostuivat vilkaisemaan kohdunsuun tilanteen. Sitä ennen kohauttelivat olkiaan, kun kivuissani itku kurkussa pyysin heitä katsomaan, mikä tilanne on. Kun kerroin painontunteesta alapäässä, käskivät mennä vessaan. 45min ennen synnystä, kun pyysin apua, sain vastauksen, että heillä on aamuraportti meneillään.."mene vaikka suihkuun". Nyt jäänyt trauma synnytyksestä, onko joku kokenut vastaavaa?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Ei suostunut edes kohdunsuuta tutkimaan. Käski vain painua vessaan tai pomppia pallon päällä ja hävisi huoneesta, koska vuoro loppui. Toisen kätilön tullessa alkoi tapahtua, kun synnytin jo täyttä päätä.

Vierailija

tai ainakin helpommin kestettävissä, jos kokee olevansa hyvissä ja osaavissa käsissä.

Ja sitä ap ei tosiaan ollut.

Ihme asenne että synnyttävää naista saa kohdella miten vaan kunhan henkiin jää.

Vierailija

Ajatteletteko te päänne sisällä vai miten ette saa niitä ymmärtämään?

Tarpeeksi vaikeita kuunnellaan aina koska ne saadaan vain tottelemalla hiljaisiksi...

Vierailija

2 synnytystä eikä kummassakaan ole kone näyttänyt supistuksia. Supistukset ovat tuntuneet vain selässä ja ihan loppuvaiheessa vasta mahassa eikä minulla ikinä maha ole supistunut / kovettunut.

Vierailija

hyvä kun kätilö ehti hanskoja laittaa käteensä, kun olinkin jo putkahtanut maailmaan. Eivät olleet uskoneet äiteetä, että olen tulossa.

Mutta että vielä nykyäänkin, taitaa olla henkilökunta jonkinmoisen koulutuksen tarpeessa. Tee valitus asiasta.

Itse olen kaksi kertaa synnyttänyt ja molemmat hyviä kokemuksia, etenkin jälkimmäinen, kun pystyin synnyttämään ilman puudutuksia ja tikkejä.

Vierailija

Äidille kävi v-74 naistenklinikalla samoin, kun oli minua synnyttämässä.

Eivät olleet uskoneet äitiäni.

Uskomatonta, että yhtään ei ole meno muuttunut.

Eka otetaan osastolle tarkailuun, jotta on sairaalassa ajoissa ja sitten joutuu siellä osastolla synnyttämään, ihan käsittämätöntä.

Onni, että vauvallasi oli kaikki hyvin.

Vierailija

Olin synnyttämässä neljättä lastani, rv 37, lapsivedet olivat menneet kotona ja lähdimme miehen kanssa saman tien sairaalaan, kun supistukset alkoivat välittömästi ja olivat tiheät ja säännölliset (ja kipeät). Naistenklinikalla pääsin jotakuinkin heti synnytyssaliin, sain pyytämäni epiduraalin ja kätilö kuunteli koko ajan ja tutki tilannetta, otti toisin sanoen minut huomioon yksilönä. Synnytys meni kaikkinensa hyvin, n. 3 tuntia kesti ja kohtelu oli erinomaista.

Vierailija

Mutta mulla meni jo aamulla kotona lapsivedet. Muutenkin nopeana synnyttäjänä (kolme aiempaa) syntyny alle 3 tunnissa kiirehdimme tietty sairaalaan. Kätilö teki pikatutkimuksen, ja sanoi että ei ollu lapsivettä!!! Passitti kahvioon ja sanoi, että lääkäri tutkii sitten reilun tunnin päästä ja pääsemme kotiin.

No kahviossa olosta ei tullu mitään, kun supisteli niin etten voinu edes kunnolla hengittää. Palasimme polille, niin samainen kätilö vaan tunnusteli mahaa ja sanoi että eihän tässä mitään supisteluja ole. Tosta meni sitten 15 minuuttia kun lääkäri tutki ja totesi että paikat täysin auki, ja antoi luvan ponnistaa ja vauva syntyi äippäpolin tutkimus huoneeseen. kyllä kätilö sai kuulla kunniansa. Ei noteeranut mitenkään mun tuntemuksia, vaan kuitteli pelkällä käsikopelolla tietävänsä miten asiat oli.

Vierailija

Hiukan helpottaa, kun en ole ainut. Olen raskaana ja vaikka esikoisen syntymästä on pian 5v olen kauhuissani tulevasta. minut myös jätettiin yksin, käynnistetyssä synnytyksessä ja miehelle sanottiin, et mitään ei tapahdu aikoihin. Onneksi joku tajusi pyytää mieheni saliin, koska jossain vaiheessa kivut vaan menin niin yli, etten kyennyt puhumaan, vain oksensin ja makasin sängyllä. En tajunnut pyytää puudutuksia, enkä miestäni.

Onneksi joku hoitohenkilökunnasta sanoi, et tarviin puudutuksen ja sainkin sen jossain vaiheessa. Synnytyksestä on niin kauheet traumat, etten edes muista siitä kuin pätkiä.

Vierailija

Lainaus:

Ei se kipu ois ollut sen vähäisempää vaikka joku ois lässyttänyt vieressä.

Ole onnellinen vauvastasi ja lopeta se valittaminen.

Esim kaikilla ne kalvot ei itsellään puhkea vaikka kuinka 10 cm auki....muös ammattihenkilön läsnäolo lisää turvallisuuden tunnetta ja sitäkautta "helpottaa" kipua.

Vierailija

Olin sairaalassa osastolla ja yhtäkkiä alkoivat järkyttävät supistukset. Siis tappavan kovat ja peräperää, eli välissä ei henkeä vedetty.

Kätilöt eivät myöskään tulleet katsomaan. Pyysin miestäni hakemaan yhden huoneeseen ja rukoilin kivunlievitystä. Vastaus oli, että saat pistoksena yhden särkylääkeannoksen! Huusin että tarvitsen jotakin muuta, mutta sanoivat että ei anneta mitään ennen kuin synnytyshuoneessa.

Pyysin päästä synnytyshuoneeseen, mutta minua ei kuunneltu. Lopulta lähdin itse raahautumaan käytävälle että saisin apua. Lopulta yksi suostui katsomaan ja paikat 9 cm auki. Sitten tulikin kiire.

Ja muuten, se helkkarin supistusanturi ei näyttänyt minun supistuksiani ollenkaan.

Sama juttu toisen lapsen synnytyksen yhteydessä. Erikseen pyysin pelkopolilla kirjaamaan, että ÄITIÄ PITÄÄ KUUNNELLA synnytyksessä, avautumistahti voi olla kova ja haluan kivunlievityksen.

Mutta ei. Kätilö katsoi tilanteen, meinasi lähettää kotiin. Sanoin etten lähde minnekään. Sen jälkeen kätilö häipyi. Taas huusin ja rukoilin apua, että saisin epiduraalin. Kun kätilö vihdoin tuli, oli paikat täysin auki ja ponnistusvaihe alkoi. Se siitä kivunlievityksestä.

Kummassakin synnytyksessä vielä bonuksena sydänäänten romahdus, hapet laski vaarallisen alas ja vauva revittiin imukupilla ulos.

Mulla ainakin molemmista synnytyksistä jäänyt traumat ja pahat pelkotilat.

KIITOS, NAISTENKLINIKKA, vuosina 2003 ja 2008 !

Vierailija

Mulla ainakin vyötärö lihavuutta ja kaveri sanoi, että jos supistukset jotenkin selkäpuolella niin ei näy.

En sit tiedä mikä vaikuttaa ja mikä ei.

T.19

Vierailija

Ensi synnyttyjänä itselläni tuli 2 supistusta jo 5 minuutin sisään, kun soitin synnärille. Sanoivat vaan, että tule sitten, kun tuntuu ettet voi kotona olla. Noh, lapsi ois syntynyt kotiin, jos mies ei ois pakottanut lähtemään sairaalaan. Puol tuntii sairaalassa ehittiin olla, kun tyttö syntyi. Näin jälkeen päin olen alkanut ihmettelemään, että miksi mun olisi vielä kotona pitänyt olla. Synnytys kesti loppujen lopuksi 2,5 h.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat