Kenen (julkisuuden) ihmisen uskoon tulo saisi ateistin muuttamaan kantansa?

Vierailija

Esim. vapaa-ajattelijoiden johtohahmon uskoon tulo olisi varmaan monelle hätkähdyttävää :)

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Omas "uskontoni" on luonnontieteellinen ja jos joku haluaa uskoa johonkin muuhun niin siitä vaan.



Kuka sitten on vapaa-ajattelijoiden johtohahmo?

Vierailija

aika epävarma saa olla ihmisenä, jos vaihtaa uskomustaan (alkaa uskomaan) julkkiksen takia :)



Richard Gere taitaa olla buddhalainen, pitäiskö munkin alkaa :), ati ehkäpä scientologiksi kun sillä on niin kovasti julkkiskannattajia...

Vierailija

kaikkea hyvää Tukiaiselle, mutta kyllä minä ajattelin lööpit nähdessäni, että voi ei... miksi juuri Tukiainen tuollaista kertoo... pitäisi suun supussa.

Vierailija

Lainaus:

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.






Sanakin Jumalasta tms. niin kaikki uskovat leimataan ties miksi ja alkaa hirveä älämölö.

Vierailija

Jeesus sanoo: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Minä en ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen." (Lk. 5:31-32.)

Vierailija

...se vaatii nöyrtymistä huomatakseen tulleensa huijatuksi. Ei itsekäs uskovainen voi luopua taivaspaikastaan. Luvattu mikä luvattu ja siinä pysytään kynsin hampain kiinni. Muut painukoon helvettiin.

Vierailija

On muuetn paljon ateisteja, jotka ovat tulleet uskoon, mm. C.S.Lewis tai Pekka Reinikainen.



Viimeksi luin tästä Natural Born Killers johtohahmosta Lauri Erikssonista (tosin hän ei kertomansa mukaan kuitenkaan koskaan ollut ateisti, vaan uskoi Jumalaan jollain tasolla), joka tuli uskoon ja tunnusti murhia, joita oli tehnyt. Haastattelussa oli ihan toinen mies.



Muistan, kun tämän Lauri Erikssonin auto yritettiin räjäyttää, mutta räjäyttäjä kuolikin itse asentaessaan räjähdyspanosta. Mietin, että miksiköhän Lauri Erikssonin henki näin säästyi, mutta Jumalalla on tarkoitukset, joista emme koskaan tiedä, siksi ihminen ei saisi koskaan ottaa oikeutta omiin käsiinsä.



Uskoontulo todellakin muuttaa ihmisen.



Mutta niin kauan kun ihminen ei halua uskoa, hänellä on ikäänkuin suodatin päällä, joka estää häntä uskomasta, eikä toisten uskoontulot vaikuta tipan tippaa. Uskoontulo vaatii aina nöyrtymistä Jumalan edessä ja syntiinlangennut ihminen on liian ylpeä sellaiseen.



Jokainen uskoontulo onkin ihme.

Vierailija

jokaisen uskoontulo on ihme sinänsä, Jumalahan sen ihmisen vetää puoleensa. Jumalan armosta olette pelastetut, Jumala ensin rakasti teitä niin paljon, että antoi ainokaisen poikansa...

Ja saattaahan olla että lapsi on jo alusta alkaen kasvatettu ateistiksi, niin sitten kun hänelle kerrotaan raamatusta ja hän omin silmin näkee muutokset joissakin ihmisissä, niin kyllä ateistikin voi uskoon tulla, oli sitten julkkis tai ei...

Vierailija

maailmankatsomukseeni?



Jos kyseessä olisi joku julkiateisti ja muuten älykäs, epäilisin lähinnä että kyseisellä henkilöllä on aivokasvain tms.

Vierailija

mutta evankeliumi on kyllä julistettu syntisille ja epäonnistuneille, jos joku pitää itseään liian hyvänä ja viisaana Jumalan armoa varten, niin ei sitten mitään. Taivaassa varmasti iloitaan Tukiaisesta ihan yhtä paljon kuin kenestä tahansa muustakin ihmisestä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat