työttömyyskorvauksen vaihto kotihoidontukeen

Vierailija

tietoa onnistuuko? mietin vaan jos tarjoavat jotain päivä silloin toinen tällöin töitä ja kieltäydyn ja saan karenssin. jääkö karenssi voimaan, jos ilmoitan työkkäriin,että en ole enään työnhakijana ja haenkin kotihoidontukea.

en kaipaa ivailuja, vaan asiallisia vastauksia. töitä olen aina tehnyt laidasta laitaan,mutta hoitopaikan takia ei voi miten vähän tahansa ottaa vastaan.

Kommentit (1)

Vierailija

Nyt sai sen käsityksen, että lapsesi on muualla hoidossa? Omaa lastani hoitaa mummu kotona. Kotihoidontukeen olet oikeutettu, vaikka olet töissä, mutta kuntalisää et silloin tietenkään saa. Ilmoita työkkäriin, että haet kotihoidontukea. Työttömyyskorvaus (jos saat sitä Kelalta) suhteutetaan kotihoidontukeen eli periaatteessa saat saman summan kuin aikaisemminkin. Jos olet töissä alle kolme päivää kuukaudessa, olet oikeutettu myös kuntalisään (vaihtelee kunnittain, joissakin paikoissa lisää ei edes makseta. Tuloihin perustuvasta lisästä en osaa tarkemmin kertoa) Työssäkäynti tietenkin vaikeuttaa asioita. Ainakin itse luovuin siitä rumbasta, että olin työttömänä ja joka työpäivä piti ilmoittaa Kelalle ja työkkäriin. Vaikka tein töitä vain muutaman päivän viikossa, tienasin sen verran, etten olisi edes enää ollut oikeutettu päivärahaan. Parhaiten saat tietoa, kun kysyt Kelasta ja työkkäristä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat