Minulla on eräs tuttu, jonka seurassa ahdistun jostain syystä.

Vierailija

Kyseessä on tosi voimaskasluonteinen ihminen ja itse olen taas enemmänkin sellainen anteeksi että olen olemassa -tyyppi. Kun hän tulee vierailulle tuntuu että hän täyttää koko tilan persoonallaan. Miten tällaisen kanssa pitäisi osata tulla toimeen ettei aina tapaamisen jälkeen ahdistaisi niin paljon?

Kommentit (7)

Vierailija

Vai onko teidän tapaamiset pelkkää kidutusta sulle. Jos tykkäät, niin ajattele niitä hyviä puolia, jos et, niin paras sitten vältellä kyseistä henkilöä.

Minä olen aika hiljainen, mutta olen nasevakin ja osaan keskustella. Annan räiskyvien persoonien räiskyä, mikäs siinä. Monta hyvääkin kaveria on juuri tuollaisia isoja persoonia, minä olen heille rauhoittava ihminen, tykkäävät vähän jutella vakaviakin ja usein ihmisillä tulee tunteet ja huolet pintaan, ja voimme jutella sellaisia asioita. Siinä tunnen olevani sitten ainutlaatuinen heille, koska heille olen ihminen joka ymmärtää ja osaa antaa uutta näkökulmaa asioihin. Ole ap ylpeä omasta persoonastasi, sinullakin on omat valttisi mitkä itse tiedät. Rauhoitu vaan itseesi, ei toisen iso persoonallisuus ole sinulta pois, jos uskallat vaan olla oma itsesi!

Vierailija

On pakko olla hänen kanssaan jonkin verran tekemisissä. En ole keksinyt muuta keinoa kuin vältellä mahdollisuuksien mukaan ja etsiä uutta työpaikkaa. Työpaikan vaihtoon lisäksi muitakin syitä.

Vierailija

Mä olen itse sellainen täytän persoonallani koko tilan ja ahdistun ihan hirveästi, jos tapaan -anteeksi olen olemassa- ihmisen. Yritän silloin epätoivoisesti olla pienempi, huomaamattomampi, huomaavaisempi, kohteliaampi ja vaikka mitä, mutta se ei paranna epäsuhtaa eikä tee kanssakäymisestä helpompaa. Mä olen ihmisenä aika äänekäs ja puhelias, osaan kyllä kuunnellakin, mutta vaikka olisin hiljaakin suurimman osan ajasta, kun avaan suuni, olen kuin hyökkäysvaunu.

Vierailija

Se on valitettavaa, mutta omaa itseä on hankala muuttaa enää

näin vanhemmiten. Tosin minun ystäväni ovat myös samanlaisia

"älämölöjä", joten he osaavat pitää puolensa paremmin kuin hyvin.

Suosittelen ap sinulle, että vaihdat tuttavasi enemmän omalle

persoonallesi sopiviksi!!! Ja jos on aivan pakko olla tekemisissä

mielestäsi hankalan persoonallisuuden kanssa, niin silti

nämä tekemiset kannattaa minimoida ja pysytä aina mahdollisimman

asialinjalla.

Vierailija

Lainaus:

Kyseessä on tosi voimaskasluonteinen ihminen ja itse olen taas enemmänkin sellainen anteeksi että olen olemassa -tyyppi. Kun hän tulee vierailulle tuntuu että hän täyttää koko tilan persoonallaan. Miten tällaisen kanssa pitäisi osata tulla toimeen ettei aina tapaamisen jälkeen ahdistaisi niin paljon?

Vierailija

Miten tuo toinen ihminen suhtautuu sinuun? Onko jotenkin vähättelevä, halveksuva tms.? Jos ei, (ja vaikka olisikin) niin voisit tuhtautua niin että tässäpä sulle hyvä tilaisuus harjoitella hieman jämäkkyyttä ja oman tilan ottamista. Semmoinen anteeksi-että-olen-olemassa -asenne kun ei kenellekään ole hyväksi, eikä se muistakaan ole mukavaa jos kanssaihminen pyytelee anteeksi olemassaoloaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat