Miksi viette lapsen hoitoon välipäivinäkin vaikka itse olette kotona???

Vierailija

Vein aamulla lapseni hoitoon kun vapaata ei ole valitettavasti.

Meillä yksi päiväkoti päivystää ja muut kiinni mutta eikö vain tänäänkin tuotiin kaksi lasta samaan aikaan hoitoon ja molemmilla äidit kotona nuoremman kanssa.

Yhteen ryhmään oli laitettu lähemmäs 30 lasta ja vielä pitää tuoda virikkeitä hakemaan ylimääräisiä lapsia, MIKSI??

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Hänellä ei ole enää käyttämättömiä lomapäiviä, ja vaihtoehtona olisi mennä töihin joko päivystävään päiväkotiin ja jättää ekaluokkalainen selviytymään yksin kotiin tai ottaa palkatonta vapaata. Meidän taapero saa nyt yksilöllistä hoitoa perhepäivähoitajalla:) Ja äiti saa tehtyä rästitöitänsä kotona ihan rauhassa.

Vierailija

Miksi? Siksi että kerkiän hakea toiselta paikkakunnalta uuden verokortin, kerkiän hoitamaan asioita joita en voi hoitaa ..olen autoton ja lasten kanssa bussilla meno ympäri kuntia on aikas ikävää.

Vierailija

voiko tosiaan olla sellaisia, jotka luulevat että kaikilla on yhtä hyvä elämäntilanne kuin itsellä.

Minä voisin hyvinkin laittaa, jos olisi sellainen tilaisuus. Minusta aikuisella kuuluisi olla edes yksi päivä vuodessa sellainen, jolloin hän saa olla yksin tai kumppaninsa kanssa kaksin, siihen pitäisi olla oikeus. Enkä ole koskaan ymmärtänyt näissä ketjuissa sitäkään, miksi juuri se päiväkoti on niin hirveä paikka, että siellä ei voisi olla yhtään ylimääräistä minuuttia, mutta se on kyllä ihan ok että lapset tuupataan jatkuvasti viikonlopuiksi milloin kenellekin sukulaiselle.

Vierailija

Jos lapsia tekee, niin ei ole mitään jokaiselle kuuluvaa perusoikeutta saada sen jälkeen olla yksi päivä vuodessa ilman lapsia. Toki tämä olisi mukavaa ja toivottavaa, mutta jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin sitten ei vain ole. Ei yhteiskunnan tarvitse järjestää lapsenhoitoa, jotta vanhemmat voivat hoitaa parisuhdettaan. Lapsista on vastuu vanhemmilla 24/7/365!

Vierailija

mutta nyt olenkin kuumeisena ja räkäisenä kotona. Onneksi on tuo hoitopaikka, niin saan päivisin levättyä.

Meillä ei muuten ole mitään mummoloita, minne voisi lapset lykätä. Eikä olla tässä suhteessa ainoita.

Lomailimme (tai sairastimme) ensin 9 pv, sitten lapset hoidossa 3 pv ja sitten pidän taas lomaa lasten kanssa muutaman päivän, tai 6 pv siitä tulee.

Onko ok? Vai jätänkö viemättä huomenna?

Vierailija

että en varmasti tiedä vielä salliiko työt kotona oloa vai ei. Ja sitten toitotetaan, että nämä ennakkoilmoituksen on sitovia.

Tosin yleensä olen kyllä töissä näinä hiljaisempina päivinä, silloin saa kivasti hommia tehtyä.

Vierailija

Kun olen itse kipeä, makaan ja lapset leikkii omiaan ja syö eineksiä ja niin edelleen. En tiedä minäkään miten viennin perustelisin. Naapuri vuorotyöläinen vie aina, kun on arkivapaa ja vie heti aamusta aamiaiselle ja lapsi haetaan vasta 17 aikaan. Aivan kamalaa.

Vierailija

mutta saattaisivat yhtä hyvin olla hoidossakin, kun hoitopäivät sanellaan päiväkodilla. Lapsemme ovat 10pv/kk virikehoidossa ja toiset lapset on sitten niinä lastemme vapaapäivinä hoidossa.

Vierailija

Meillä on kaveriperhe, jotka vievät lapset hoitoon päiväkotiin tilanteessa, jossa äiti on hoitovapaalla ja isä talvilomalla. Ei kuulemma muuten loma tunnu lomalta... ei mene mulle jakeluun!

Nykyään korostetaan hirveästi yksilön oikeuksia ja lapsillekin pitäisi koko ajan olla jotain kauhean hienoa tekemistä ja virikkeitä. Miksi muka lapset eivät voi olla mukana kotihommissa? Mites ne sitten opitaan, jos eivät koskaan näe, että joku siivoaa tai pesee pyykkiä? Jos yksi perheestä on sairas, niin kyllä se vaikuttaa koko perheen toimintaan. Kyllä lapsenkin on sopeuduttava siihen, että elämä on erilaista silloin, kun isi tai äiti on kipeä. Ihan kuin lapsi pitäisi viedä pois katsomasta toisen potemista. EI se hauskaa tietysti ole, mutta ei se elämä aina hauskaa olekaan!

Jos itse olen oman sairauteni takia pois töistä, niin lapsikin saa silloin olla kotona. Eri asia tietysti, jos nyt ihan liikuntakyvyttömänä makaisi, mutta silloin olisi kyllä oltava sairaalahoidossa.

Meillä kyllä lapsetkin ihmettelisivät, jos vanhemmat olisivat kotona, ja heidät vietäisiin päiväkotiin. Ihan varmasti tulisi kysymys, miksi? En osaisi vastata lapselle.

Vierailija

Meidän muksut nyt välipäivät mummolassa, en äe mitään järkeä turhaan kuormittaa varahoitopaikkaa (jonne toki olisi paikka järjestetty oman pk:n ollessa kiinni), kun on kotoisempikin vaihtoehto.

Vierailija

hän on kotona 20-21 päivää, kyllä hän ehtii niinäkin päivinä olemaan kotihommissa apuna ja ansaitsee myös vapaapäivät (=hoitopäivät) kotihommista.

Ja miksi olen tehnyt 3 lasta yrittäjämiehen kanssa? Miksi sinä olet tehnyt omat lapsesi? Ei minullakaan ole sen kummempaa syytä!

Miksi pitää syyllistää yhtään ketään? Jos olisin töissä kodin ulkopuolella, olisi kaikki lapseni päivähoidossa 20 päivää ja ihan vain rahan takia.

Nyt vain puolisoni tekee pitkää päivää, jotta lapseni voivat olla pääsääntöisesti kotihoidossa. Pienin lapsista saa olla kotihoidossa kaiket päivät ja 2 isompaa puolet kuukaudesta ja hoitopäivinäkin ovat hoidossa lyhyempää päivää kuin usean töissä käyvän lapset.

Vierailija

Jos kaikki kynnelle kykenevät ovat silloin lomalla päiväkoti suljetaan ja jotkut työssäkäyvien lapsiparat joutuvat varahoitoon.

Eli teemme tätä vain tukeaksemme työssäkäyvien lasten turvallista hoitoa.

Virikeäiti

Vierailija

no tämä nyt ei varsinaisesti tähän ketjuun liittynyt, ajattelinpa vaan mitä meillä saattaa naapurit ajatella kun kotona valot ja tyttö hoidossa :-)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat