Raskaana ja nenä tukossa/vuotaa yökaudet!! Mikä tähän avuksi?

Vierailija

En saa nukuttua tämän vaivan takia, en mielestäni ole flunssainen mutta yöllä nenä on aivan mahdoton :(( Heräilen vähän väliä, nenä on joko aivan tukossa etten voi hengittää nenän kautta tai sitten vuotaa norona kuin "vettä". Niistäessä tulee paksua keltaista limaa :((

Mikä avuksi tähän? Ensi yö jo ahdistaa kun tietää ettei saa nukkua taaskaan!

Kommentit (11)

Vierailija

kysy apteekista että onko jotain nenäsuihketta jota voi käyttää raskaana. Mä käytin flunssassa nasolinia (vain YHDEN suihkasun kumpaakin sieraimeen vain silloin kun olin menossa nukkumaan).

syö mynthonseja

Vierailija

Mutta tuo keltanen lima kyllä ekrtoo ennemminki jostain muusta kun raskaudesta johtuvasta tukkosuudesta, joka yleensä johtuu limakalvojen kuivumisesta eli siihen ei pitäs liittyä mitään eritettä. Kannattais kipasta lääkäriin. NAsolinin tippoja saa käyttää raskausaikana, ihan niitä aikuisille tarkotettuja. Suihketta ei saa käyttää.

Vierailija

Laimenna Nasolinia keittosuolaliuoksella esim. 1:1 tai mikä tuntuu hyvältä. Tipauta yöksi nenään helpottamaan nukkumista.

Tuota laimennettua Nasolinia on määrätty mm. naapurin 3vko ikäiselle vauvalle, joten käy varmasti ihan hyvin raskaana olevallekin.

Ainoa joka oikeasti auttaa tuohon vaivaan on synnytys. Etenkin loppuraskaudesta limakalvot - myös nenän - turpoavat melkoisesti, ja usein pitkään vaivannut tukkoisuus jääkin synnärille.

Vierailija

Tai lahinna mulla on ollut nena tukossa ja nuo sieraimet on sattuneet. Talla kertaa mies antoi joululahjaksi ilmankostuttimen (toimii!) makuuhuoneeseen ja lisaksi olen kayttanyt suolaliuosta. Ei kylla ole kauheesti tarvinut tuon kostuttimen jalkeen kayttaa mitaan muuta. Niin, ja nuhaisena voi kayttaa Vicks Vaporubia rintaan, ja se auttaa tuohon tukkoisuuteenkin vaikkei mitaan sen pahempaa nuhaa olekaan.

tsemppia!

Vierailija

ensiapuna käytin märkää pyyhettä patterin päällä, auttoi jonkin verran.

Loppujen lopuksi lääkäri (synnutyssairaalan sisätautilääkäri) sanoi että voin käyttää flixonasea, nenäsuihke mitä normaalisti käytän allergiseen nuhaani..

Vierailija

Sillai inhottavasti niinkuin olisi tulossa kova nuha se vaiva jäi sitten laitokselle. ei siihen mikään auttanu. Oon kyllä kuullu että jollain on kans ollu nenän tukkoisuutta koko raskaus ajan.

Ne on niitä sarjassamme pakko kestää asioita

Vierailija

Toisilla kuivuu limakalvot raskausaikana, toisilla turpoaa. Mulla on ollut 'pientä nuhaa' koko ajan, mutta nyt kun tuli kunnon nuha, niin eron kyllä huomaa. :)

Vierailija

Tuo että tulee paksua keltaista limaa kyllä kuulostaa sille, että olet onnistunut saamaan poskiontelontulehduksen (minäkin niitä raskaana ollessani sairastin vaikka en muuten yleensä niin sairastakaan, ilmeisesti limakalvot oli huonommassa kunnossa). Suosittelisin tarkistamaan tilanteen lääkärillä ja sitten sarvikuonolla voi huuhdella, jos antibiootteja ei tarvitse. Sarvikuonon löydät apteekista ilman reseptiä, mulle sitä suositteli nenä- korva ja kurkkutautien erikoislääkäri silloin kun olin raskaana. Mutta tulehdus pitää hoitaa toki pois, vaikka tai juuri siksi kun olet raskaana, jos moinen siis on.

Jos mitään varsinaista hoidettavaa ei löydy, niin apteekista sitä sumutettavaa suolaliuosta. Humidose ja Erisan merkkisiä taitaa ainakin olla. On turvallista käyttää vaikka kuinka paljon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat