Miten tulla uskoon?

Vierailija

Täällä kun tuntuu uskovaisia olevan, niin voisitteko kertoa, miten minäkin pääsisin osalliseksi Jumalan ja kristinuskon riemuista. Olen monta vuotta yrittänyt tulla uskoon, varsinkin vaikeissa elämäntilanteissa, mutta en vaan pysty uskomaan enkä saamaan mitään kokemusta Jumalan olemassaolosta. Rukoiltu ja luettu Raamattua on...

Kommentit (12)

Vierailija

jotka ovat tulleet uskoon lukemalla ja rukoilemalla.



Lähipiirissäni on kyllä uskovaisia, mutta itse en oikein pidä sellaisesta fanaattisesta ja julistavasta uskonnollisuudesta, jossa tuputetaan OMIA käsityksiä uskosta muille. Kaipaisin luovaa, kriittistä keskustelua.

Vierailija

Itse uskon, mutta taidan olla ihan tavallinen rivikristitty, kun en toitota uskoani joka paikassa ja kaikkialla. En ole koskaan saanut mitään suurta ja ihmeellistä herätystä. Luotan vain Jumalan armoon ja sen luottamisen kautta saan rauhan.

Vierailija

Lue tämä syntisen rukous ja anna Jeesuksen hoitaa loput :)



http://koti.mbnet.fi/jterinen/flash%20alku/Jumalan%20seurakunta/slide3.html



Uskoontulo voi olla äkillinen kääntymys, joskus se on hidas prosessi.



Uskoontulo on vasta alku, siitä alkaa kristityn kasvu. Lue Raamattua, hengellisiä kirjoja, kuuntele hengellistä musiikkia (You Tubessa on mahtavaa ulkomaista ylistysmusiikkia esim. Hillsong, Chris Tomlin, Barlow Girl, Casting Crowns) myös Suomessa tehdään upeata gospel-musiikkia, jota kuulee parhaiten Radiodeistä, käy kirkossa tai muissa hengellisissä tilaisuuksissa, jos tuntuu siltä.



Tee mikä parhaimmalta tuntuu ja muista, että Jumalan sana on elävää ravintoa. Ihminen ei elä yksin leivästä vaan Jumalan sanasta.



Anna vain Jumalan tehdä työtäsi sinussa ja johdattaa sinua.



Rukoile paljon. Ihan milloin vain, vaikka tiskatessa tai koiraa ulkoiluttaessa. Muista, että usko on henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen, voit kertoa Jeesukselle ihan kaikki, hän rakastaa sinua ja opastaa sinua. Hän tietää mikä sinulle on parasta ja mitä milloinkin tarvitset. Usko elämäsi hänen käsiinsä, sinun ei tarvitse enää yrittää selviytyä yksin.

Vierailija

Nämä on taas näitä ihme lestadiolaiskäsityksiä, että siihen tarvittaisiin joku ihminen mukaan.



Jeesuskin sanoo, että etsivä löytää ja jokaiselle kolkuttavalle avataan.



Jeesus Kristus sen synninpäästön antaa, ei siihen mitään ihmistä tarvita. Jos siihen tarvitsee jonkun ihmisen, niin eikös se vähän osoita, että ei uskokaan että Jeesus voisi antaa synnit anteeksi.

Vierailija

Usko ja tieto ovat eri asioita, eikä uskoa voi saavuttaa järjen avulla. Tarvitsette uskovaisia ihmisiä ympärillenne. Raamatun uskoontulokertomuksissa kaikki ovat saaneet synninpäästön joltain uskovalta. Rukoilemalla ja Raamattua lukemalla ei voi tulla uskoon.

Vierailija

Hän voi rukoilla jeesusta sydämeesi ja toki sinun tulee itsekin tätä rukoilla :) Etsivä löytää! Itse olen riparilla tullut uskoon. Siellä näimme hyvin konkreeettisesti pyhän hengen läsnäolon. Isoset ja pappi puhuivat kileillä jne. Koko ripari porukka itki kaikki olivat hyvin hämmentyneitä ja kävipä niinkin, että riparipappimme ei enää saa rippikouluja pitää.. Jopa pari riparilaistamme saivat armolahjan ja alkoivat puhua kielillä :) Uskomaton kokemus!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat