Näkyykö täiden munat paljaalla silmällä kun tutkii?

Vierailija

Olen tyttäreltä "selannut" hiuksia, mutta epäilyttävää ei näy...

Tarvittaisiinko välttämättä täikampaa tutkimiseen? (Itse täitä on ilmeisesti vaikeampi havaita?)

Kerhossa on ollut täitä joillain, ja tyttö silloin tällöin raapii päätään (ehkä muutaman kerran päivässä olen huomannut). Voi kuitenkin myös olla, että olen vain vainoharhainen... toivottavasti.

Kommentit (3)

Vierailija

Voisin vielä huomenna tutkailla tytön hiuksia (kun omia on vähän hankalampi). Ja sitten jos ei näy mitään, niin pitää varmaan tehdä uudenvuodenlupaus: NYT TULEE LOPPU TÄLLE TÄI-PAKKOMIELTEELLE!! :)

Mutta ihan vakavasti sanottuna, jotenkin tää asia vaan NIIN rassaa.

Vaikka tosiaan meillä on nyt ihan liian lämmin huoneilma (olkkarin patterissa on termostaatti rikki eikä oo saatu aikaiseksi vielä ostaa uutta), mikä tietenkin myös osaltaan kuivattaa ihoa ja saa ehkä myös kutisemaan. Tyttö kyllä öisin raapii mahaansa ja selkäänsä kovastikin välillä. Eli sekin voisi puhua tämän "ei täitä"-diagnoosin puolesta. Itselläni tosin kutisee pelkästään päänahka... ja paljon.

Vierailija

Ekassa otsikossa oli siis olennaisin kysymys, mutta tässä koko tarina jos kiinnostaa:

Itsellä alkoi päänahka kutista pari kuukautta sitten (lapsella en ollut mitään kutinaa huomannut eikä hoidosta ollut vielä tullut täi-ilmoituksia). Asia alkoi itseäni vaivata ja kampailin pari kertaa täikammalla. En ollut varma oliko paperille putoilleet muutamat jutut hilsettä vai munia. Mitään täin näköistä ei näkynyt. Olin sen verran epävarma ja asia rassasi, joten suuntasin lääkäriin. Terveystalon yleislääkäri sanoi, että ei näy päässä täitä (haroi pikkuisen hetken hiuksia ja katsoi läheltä). Määräsi liuosta hieman tulehtuneeseen hiuspohjaan. Käytin kuurin loppuun, mutta kutina jatkui. Ei huvittanut enää mennä lääkäriin tuhlaamaan rahojansa joten päätin kokeilla vieläkin hellävaraisempaa shampoota. Kuitenkin kutina jatkuu aina vaan.

Ja nyt kun kerhostakin tuli tuo ilmoitus, niin kiinnitän aina huomiota jos tytär tai mies raapii päätään (ei tosiaan mitenkään jatkuvasti). En jotenkin kehtaa puhua asiasta, tuntuu että tästä on vain tullut pakkomielle, siis koko ajan pelkään että on täitä. Tää on aika rasittavaa. Mutta siis tytön hiuksia olen katsonut tarkkaan vaivihkaa (muka vain laittanut hiuksia pitkään), enkä ole nähnyt mitään täihin viittaavaa.

Osaisiko kukaan auttaa?

Vierailija

Hiuksissa valkoisia "pallukoita", erottuvat hilseestä siten, että eivät lähde hilseen tavoin hiuksesta helposti irti.

Ja päätä voi raapia varsinkin näin talvella jo siksikin, että päänahan iho kuivuu kuivan huoneilman vuoksi. Itse raavin päätäni varmaan 20 kertaa päivässä jo lievästi kuivan päänahan vuoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat