Vieraanvaraisuudesta

Vierailija

Joku päivä täällä oli keskustelua nyyttäreistä. Ja siinä ketjussa oli maininta, että jotkut maksavat isäntäperheelle kun yöpyvät heidän luonaan. Onko ihmiset muuttuneet itsekkäimmiksi, vai olenko minä vain tottunut tavallista runsaampaan vieraanvaraisuuteen?

Millainen käsitys teillä on vieraanvaraisuudesta? Laitetaanko teillä vieraille melkein parasta pöytään vai onko vieraat vain välttämätön paha?

Mihin yövieraat laitetaan nukkumaan? Onko ylimääräisiä peittoja ja lakanoita yövieraille?

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä tulee aina laitettua parempaa ruokaa ja juomia on erilaisia ja varmasti riittää. En sinällään odota vierailta mitään mutta kiva jos eivät ihan kuninkaallisiksi heittäydy.

Itse kun menemme yökylään, otan ainakin lakanat mukaan, joskus myös oman peiton ja tyynyn. Tuliaisia viemme aina, kesällä grillattavaa ja talvella juotavaa. En odota, että minua palvellaan kun olen kylässä.

Vierailija

Vierashuone löytyy ja varasänky sekä patjoja ja kaikki petivaatteet (peitot, tyynyt, lakanat).

Asumme ulkomailla ja odotan, että vieraat tuovat "kunnon tuliaiset" ja/tai tarjoavat meille ravintolassa syötäessa ruuat (siis ihan pitzatasoa).

Vierailija

Meillä vieraista huolehditaan ilman maksua! Meilläkin on vierashuone ja petivaatteet useammalle yöpyjälle. Kerran ollut 10 yövierasta ja silloin lainasin sukulaiselta pari patjaa.

Itse yökylään mennessämme, kutsuttuna tietenkin, olen ihmetellyt kyläpaikan hyvin rajallista peittojen määrää.

Vierailija

no ihan mielenkiintoista... meillä on suht kiinteä kaveriporukka, joka viettää pyhiä milloin kenenkin luona, ja suorat kustannukset on jaettu, eli yksi perhe hoitaa paikalle aamiaiset, yksi juomat ja yksi ruuat tms mikä nyt on milloinkin järkevä jako. Petivaatteet löytyy kaikille ja sängytkin, osin tosin nukutaan vuodesohvissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat