Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenkiintoinen linkki liittyen Jeesukseen

Vierailija

Nailla sivuilla Pamela-niminen nainen kanavoi Jeshuaa (joka aikanaan eli maapallolla Jeesuksena).

Nama sivut ovat taynna viisautta ja rakkautta. Saat vastauksia siita mista olet tullut ja mika on ihmiskunnan tarkoitus taalla maapallolla ja etta jokaisella meilla yksilona on tarkea tehtava.



Me olemme kaikki yhta!



http://www.jeshua.net/fi/

Kommentit (5)

Vierailija

Sekä ufoille että henkioppaille on tavallista, että ne voivat puhua Jeesuksesta Kristuksesta; ne voivat mainita hänet useaankin kertaan puheissaan.



Se, mitä ne puhuvat, on kuitenkin aivan toista kuin mikä tulee esille evankeliumeista, joissa on kerrottu Jeesuksesta. Sillä ufot ja henkioppaat eivät koskaan puhu kaikkein tärkeimmästä, eli siitä, miten on kadotus, miten Jeesus Kristus on ainoa Herra, miten vain hänen kauttaan voidaan pelastua (Apt 4:11,12) tai miten hän on ainoa tie iankaikkiseen elämään (Joh 14:6: Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.).



Sensijaan ne hyvin usein puhuvat "kosmisesta Kristuksesta", "Kristus-tietoisuuden" saavuttamisesta tai että Jeesus oli yksi valaistuneista mestareista, joita oli monta. Ne siten muuttavat koko sanoman ja väittävät Jeesusta ja hänen sanojaan valheeksi. Ne itseasiassa tekevät turhaksi kaikki ne asiat, joita hän opetti.



Hyvä kysymys onkin, että miksi hyvinä esiintyvät ufot ja henget jatkuvasti vastustavat Jeesusta - jota yleensä maailmanlaajuisesti pidetään hyvänä - ja hänen opetuksiaan? Miksi ne kieltävät mm. kadotuksen, josta Jeesus sanoi tulleensa ihmisiä pelastamaan (Joh 3:16,17), ja miksi ne lähes kaikessa opettavat juuri päinvastoin kuin hän opetti?



Voimmekin kysyä, että ovatko sittenkään kyseessä hyvät henget ja hyvät voimat, koska ne niin selvästi opettavat päinvastoin kuin Jeesus, jota yleisesti pidetään hyvänä? Vai ovatko kyseessä riivaajien opit, joista Paavali kirjoitti jo lähes 2000 vuotta sitten. Tämä mahdollisuus on ainakin syytä ottaa huomioon:



- (1 Tim 4:1) Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Vierailija

Raamatun mukaan Jumala toteuttaa suunnitelmaansa taistellen saatanallista pahaa tahtoa vastaan. Toisella puolen on Jumala hyvä tahto ja toisella puolen saatanan paha tahto. Näiden välillä mikään sovittelu ei ole mahdollinen. Kumpikin toteuttaa itseään loppuun asti. Me tiedämme, että Saatanalle, häneen liittyneille enkeleille ja ihmisille loppuna on tulinen järvi (Ilm 19:20).



Saatanan syytösvalta on kyllä voitettu Golgatalla. Hänen tuhoamisvaltaansa ei ole vielä voitettu. Saatanan valheet on paljastettu, mutta hänen valheensa lumoava voima ei ole vielä sammunut. Kristuksen sovitustyö ei hävittänyt syntiä maailmasta eikä ihmisten sydämistä. Sydämen pohjan syntisyys altistaa ihmisen saatanan voimille. Kristuksen omat elävät sovituksesta ja sovitetussa maailmassa, mutta samaan aikaan synti kiusaa heitä tässä saatanan hallitsemassa maailmassa.



Taistelu käydään taivaan avaruuksissa (Ef 6:12). Ratkaisevaa on kuitenkin kamppailu ihmiskunnassa ja ihmisten sydämissä. Perisyntinsä tähden ihminen luonnostaan tottelee "avaruuden henkivaltojen hallitsijaa" (Ef 2:2). Raamatun mukaan osa ihmisistä on suorastaan Paholaisen lapsia (1 Joh 3:10; Joh 6:70). Uskon syntyminen sydämessämme merkitsi siirtymistä Saatanan vallasta Jumalan työ (Apt 26:18).



Jokainen uskova elää jatkuvasti näiden kahden vallan ja voiman välisen taistelun rintamalinjalla, polttopisteessä. Välillä näyttää olevan asemasota ja sitten taas alkaa avoin taistelu. Keskeisintä on uskon ja epäuskon välinen taistelu ihmisten sydämissä. Taistelu ratkaistaan sydämessä, ei ulkonaisissa muodossa ja organisaatioissa. Se ei ole taistelua totalitäärisen valtion ja kirkkolaitoksen välillä.



Ihmisen lankeemus päästi demoniset vallat sisälle luomakuntaan. Tätä omalla tavallaan kuvaa eräs VT:n arvoituksellisimmista kohdista. Se kertoo langenneiden enkelien yhteydestä ihmisiin. Sen mukaan Jumalan pojat huomasivat "ihmisten tyttäret ihaniksi ottivat vaimoikseen kaikki, jotka parhaakseen katsoivat" (1 Moos 6:2, KR 38). Jobin kirja osoittaa meille, että Jumala pojat tarkoittaa enkeleitä ja Saatana on niiden joukossa (Job 1:6). Demoniset henget yhtyvät nyt ihmisiin. Lopun aikana tämä tapahtuu jälleen aivan erityisellä voimalla. Ilmestyskirja kertoo siitä omalla kuvakielellään: "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa" (Ilm 12:9, KR 38). Nämä vallat tekevät maan päällä tunnustekoja ja ihmeitä ja niillä viettelevät ihmisiä (2 Tess 2:9-10, KR 38; Ilm 13:13). Pahuudessa olevan voima lumoaa ihmiset. Ihmiset haluavat päästä saman voiman käyttäjiksi.



http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utefes06.htm

Vierailija

Vain ja ainoastaan Jumala ja usko Jeesuksen Kristuksen pelastustyöhön pelastaa. Kaikki muu on valhetta ja Saatanan työtä. Joka ei tätä usko, palaa helvetin tulessa ikuisesti. Näin raamatussa sanotaan ja joka ei näin usko ei ole mikään kristitty.

Uusimmat

Suosituimmat