Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha vai rakkaus

Vierailija

Nyt pitäis valita. Mulla on mies jolla on rahaa mutta hän ei osaa antaa rakkautta. Meillä on kaks lasta ja elämä on kun oltais kämppiksiä, seksiä saan kyllä aina kun haluan mutta se on vaan seksiä, mitää hellyyttä en saa, ei halauksia tai pusuja. Jos haluan halata vaan miestä niin mies ehdottaa heti peti puuhia, itse haluisin vaan halata. Mä tykkäisin silittelystä ja olen yrittänyt silitellä miestä mutta tämä on vaivaitunut.

En tiiä jaksanko olla tässä suhteessa kun en saa romantiikkaa, rahalla hän kai yrittää korvata romantiikan kaipuun. Vaikka en mä mitään lahjuksia saa mutta avustaa aina jos tarviin.

Kommentit (6)

Vierailija

Kuulostaa siltä, että tapanne osoittaa rakkautta ovat erilaiset, ettekä ymmärrä sitä. Itse haluaisit hellyyttä, mutta miehen käsitys rakkauden osoittamisesta saattaakin olla juuri tuo avustaminen. Silloin, kun ei oikeasti tiedetä, mikä saa toisen tuntemaan itsensä rakastetuksi, aletaan helposti toteuttaa omaa käsitystä siitä, miten se pitäisi tehdä. Voipi olla, ettei se puhuttele toista niin kuin tarkoitus oli, vaan molemmat jäävät ihmettelemään, mikä on, kun toinen ei näytä rakastavan, ts. ei tajua, mikä saa toisen tuntemaan rakastetuksi.

Nyt menet kertomaan miehellesi, mitä oikeasti kaipaat ja pyydät selvitystä, mitä hän haluaa sinulta. Sen jälkeen vaikea osa: yritätte parhaanne mukaan kohdata toista juuri toisen toivomalla tavalla, ei sillä, mikä itsestä tuntuisi mukavimmilta.

Vierailija

ei voi aina saada kaikkea

joskus ei saa mitään

mä en saa hellyytttä enkä sitä rahaa

ja silti on jaksettava

miksi rikkoisin lapsilta perheen kun oikeesti ei ole isoja ongelmia

ei pettämistä

ei hakkaamista

ei ryyppäämist

laita nyt aisat tärkeysjärjestykseen

Vierailija

minä kyllä olen puhunut asiasta miehelle, olen sanonut mistä tykkäisin ja kiittänyt miestä kun jaksaa meille tehdä ruokaa aina töiden jälkeen ja olen pyytänyt että silittää ja pitäis hyvänä mutta kun ei osaa niin ei osaa, eikä myöskään ota kantaa keskusteluihini. Mulle tulee ihan sellanen olo että rakastaako mua ollenkaan, kumminkaan ei ole pettämisestä jäänyt kiinni vaikka välillä kovasti sitäkin epäilen ja olen puhunut asiasta mutta kukapa tuollasta myöntäiskään jos ei ole mitään näyttöä. Eikä ole väkivaltainen.

Mulla oli aikasemmin yks suhde missä ei ollut rahaa mutta mies huomioi minua fyysisesti todella paljon, silitteli ja piti hyvänä, suhde loppui kyllä muihin ongelmiin (ei rahaan kumminkaan).

ap

Vierailija

Mielestäni oleellinen kysymys on, että miten olisit valitsemassa rahan vai rakkauden? Missä se rakkaus olisi? Vai onko sinulla eri käsitys siitä mitä rakkaus on kuin miehelläsi?

Toinen oleellinen kysymys on, että onko miehessäsi jotain "oleellista vikaa". Itse olen sitä mieltä, että lasten perhettä ei kannata rikkoa sen takia että puoliso ei toteuta toisen kaikkia toiveita. Jos toisessa on jotain oleellista vikaa, esim. pettämistä, väkivaltaa tms. niin sitten mielestäni on syytä miettiä eroa, mutta jos sinulla on 1000 kohtainen lista ja mies ei niitä kaikkia kohtia täytä, niin on hyvä kysyä, että täyttääkö joku muu tai täytätkö sinä miehen vastaavan 1000 kohtaisen listan. Täydellistä etsiessä saattaa mennä koko elämä.

Mikäli tunnet itsesi onnettomaksi hellyyttä vailla olevassa liitossa, on tietysti asiasta pystyttävä puhumaan. Tässä voisi olla apuna vaikka parisuhde- ja perheterapeutti. Toisaalta kannattaa miettiä, että miten yleinen ongelmasi on. En tiedä kuinka moni nainen tuon jutun tunnistaa, mutta en hämmästyisi, jos 80% naisista. Suurin osa miehistä ajattelee niin, että kun toinen haluaa olla lähellä, se on automaattisesti seksin ehdottamista. Kyseessä on kuin kissa ja koira tapaisivat. Koira heiluttaa iloisesti häntää ja kissa kokee sen uhaksi, koska kissojen maailmassa hännän heiluttaminen tarkoittaa taas ihan toista juttua.

Ja ihan viimeiseksi miettisin sitä, että kuinka paljon oman onneen tarvitsee toista ihmistä? Yleensä se oma onni pitää lähteä omien korvien väliltä. Jos oman onnellisuuden jättää muiden tehtäväksi voi elämässä tulla pettymystä pettymyksen perään. Keskimäärin kannattaa nauttia siitä mitä on, ei surra sitä mitä ei ole.

Vierailija

jos rahaa ei olisi? Ja kuvitteletko, ettei mies osoita sinulle rakkautta, kun ei silittele sua? Rakkautta voi osoittaa kovin monella tavalla. Etsit nyt ne tavat millä mies sitä rakkautta osoittaa, ja opettelet arvostamaan sitä. Ja sitten puhut miehelle sinun hellyydenkaipuustasi, jotta voitte keskustella siitä, miten erilaisia toiveita teillä on. Varmasti sinäkin jätät jonkin miehen toiveen toteuttamatta, etkä edes huomaa sitä!

Yritä nyt vain työstää suhdettasi, jossa ei viestisi perusteella vaikuttaisi olevan mitään sellaista vikaa, joka ei olisi korjattavissa.

Uusimmat

Suosituimmat