Vaihtaisitko erikoisliikkeen myyjän työt työskentelyyn marketin kassana?

Vierailija

Nykyinen työ on monipuolista ja vastaa osittain koulutustani, mutta työyhteisö on pieni (3 henkeä) ja ilmapiiri huono, kiitos esimiehemme (meitä on kaksi myyjää ja tuo myymälänhoitaja).

Nyt niskassa on iso vastuu ja liikkeessä pitää työskennellä monen tunnin pätkiä yksin. Ei mahdollisuutta taukoihin tai edes wc:ssä käyntiin! Esimies on tyly, epäkohtelias ja epäpäteväkin. Sanoo ensin yhtä ja sitten se onkin väärin, ja syy on tietenkin meissä myyjissä.

Jos yksi meistä on poissa, kaatuu hänenkin työnsä sitten toisten niskoille. Aluksi meitä myyjiä oli kolme, mutta yksi irtisanottiin hänen ja myymälänhoitajan välisen kahnauksen takia. Tuon irtisanomisen takia uutta työntekijää ei kuulemma voi palkata.

Toki voin odottaa, josko ilmapiiri parantuisi ja muutenkin "ihme" tapahtuisi, mutta kannattaako kärsiä löysässä hirressä?

Olenkin ajatellut, että hakeudun kassatyöhön, silloin tiedän tasan, mitä työni on ja juu, olen osa liukuhihnaa, mutta varmasti sekin työ olisi henkisesti helpompaa.

Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (4)

Vierailija

Vaihda ihmeessä työpaikkaa, jos se vain on mahdollista. Äläkä ole huolissasi "tempustasi" ja siitä, ettei kukan muu osaa käyttää laitteita: esimiehesihän on epäpätevä työhönsä, jos ei osaa niitä laitteita käyttää, etenkin, jos olisi ollut koulutusta tarjolla eikä sitä ole edes käytetty! Ei saa olla niin, että koko pulju on käytännössä yhden ihmisen niskoilla, jos kukaan muu ei osaa käyttää tarvittavia laitteita.

Vierailija

Juu, en usko, että tilanne tuolla tulee muuttumaan. Alunperinkin koko homma epäilytti lähinnä tuon myymälänhoitajan, ja hänen persoonansa & ammattitaitonsa takia. Ihan alustä lähtien olen etsinyt jotain muuta hommaa, ja nyt tänään olisi työhaastattelu.

On vain samalla kertaa huono omatunto siitä, että tavallaan jätän pulaan tuon nykyisen työyhteisön. Se on aika varmaa, että jossain vaiheessa tulen tuolta lähtemään! Rajansa kaikella.

Olen vielä koeajalla, joten irtisanomisajasta ei tarvitse kantaa huolta. Saan varmasti vain vuosisadan haistattelut tuolta esimieheltäni, kun ilmoitan hänelle, että "kiitti, nyt riitti!".

Myymälä on erikoistunut tiettyyn alaan, ja olen paikassa ainoa, joka osaa käyttää tuon alan laitteita tai on opiskellut tuota käsityöalaa. Kukaan muu ei ole viitsinyt aiheeseen perehtyä, koska minä olen ollut paikalla ja luonnollisesti tehnyt ne työt. Nyt se jää sitten heidän murheekseen, koulutusta heille olisi ollut tarjolla kyllä.

Tiedän, että olen tekemässä aika paskan tempun, mutta toisaalta ensin pitää ajatella itseään ja perhettään. Ja meillä koko perhe on tavalla tai toisella joutunut kärsimään tästä tilanteesta.

Mutta kaipa tämä tästä johonkin suuntaan ratkeaa.

ap

Vierailija

Ja jos et kassalla viihdy, niin onhan kaupassa muutakin hommaa. Olin opiskeluaikoina kaupasa töissä ja viihdyin erinomaisesti paistopisteessä ja palvelutiskilllä. Paljon mukavampaa kuin kökkiä kassalla.

Vierailija

Työyhteisöllä on iso merkitys ja kyllä tuossa voi melko varmasti sanoa, että ihmettä ei tule tapahtumaan. Itse lähdin pienestä firmasta missä kohdeltiin työntekijöitä huonosti 7v sitten ja sama meininkin siellä jatkuu edelleen. Eikä sen kassatyön tarvitse olla loppuelämän työ jos et siinä työn takia jaksa kauaa olla, mutta on se nyt väliaikaisesti parempi kuin tuo nykyinen. :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat