Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä aikuinen ihminen voi saada tämän infulenssarokotteen?

Vierailija

maksaako se? en halua sairastua..

Kommentit (13)

Vierailija

Tuossa ylhäällä noita vaihtoehtoja tulikin. Alle kolmevuotiaat ja yli 65-vuotiaat saa rokotteen ilmaiseksi yhteiskunnalta. Sitten muut joutuvat maksamaan rokotteen itse. Käytännössä rokotteen saaminen yhdellä kertaa on helpoin, jos käy yksityisellä, noin 20e. Jos tykkää juoksentelusta, niin 10 eurollakin onnistuu.

Mutta vielä yksi, jota ei oltu kai tässä ketjussa mainittu eli jos sinulla on joku perussairaus saat rokotuksen ilmaiseksi. Itselleni tämä tuli täytenä yllätyksenä, sillä ei kukaan ollut mulle moista maininnut, että minä kuulunkin nyt yleiseen riskiryhmään ja saan ilmaisen rokotuksen. Jos sinulla on siis kela-kortin takana jotain koodeja, niin tarkista, ettet ole oikeutettu ilmaiseen rokotukseen. Meillä myös kokemusta siitä, että jos läheisellä on joku vakava sairaus ja häntä itseään ei pistetä, niin perheelle voidaan antaa ilmaiset rokotukset etteivät tuo tälle vakavasti sairaalle tautia.

Vierailija

pyysin reseptin sinne toimistoon, varasin ajan terveydenhoitajalle ja hain rokotteen reseptillä apteekista ja kävin pistättämässä. Maksoi sen rokotteen, rokottaminen ei maksanut.

Vierailija

Luulen että yksityiseltä lääkäriasemalta voisit saada rokotuksen ilman apteekissa käyntiä. Tosin hintaa sitten on enempi kuin terveyskeskuksen kautta.

Vierailija

1. Osta itse rokote apteekista (tietävät kyllä mikä se on), mene rokotteen kanssa terveysasemalle ja pistävät sen siellä sinuun.

2. Mene yksityiselle lääkäriasemalle ja pyydä että he antavat sinulle rokotteen (heillä on rokotetta varastossa).

Vierailija

Haet joltain lääkäriltä reseptin (myös tk-hoitajan kautta sen saa), haet rokotteen apteekista (maksaa n. 10 €) ja menet esim. tk-sairaanhoitajalle piikityttämään sen. Teho alkaa vasta 2 vk rokotuksesta, joten voit saada taudin jo sitä ennen, sitä paitsi 100% suojaa ei rokotuskaan anna.

Vierailija

täällä Oulussa pitivät rokotetta varastossa vain marraskuun ajan, nyt saisi kai vain apteekista reseptillä ostamalla. Riskiryhmään kuuluva poikani ehti saada rokotteen vielä jouluviikolla neuvolasta, ei voinut hakea aikaisemmin siedätyshoidon takia. Viimeiset rokotteet taisi olla neuvolassakin menossa. Yksityisellä hinta oli muuten 23-25e, apteekista taitaa saada alle kympillä jos saa reseptin ja pistämisen ilmaiseksi vaikka tk:sta.

Uusimmat

Suosituimmat