Mitä te teetätte kotitalousvähennyksellä? Ei kai tavallinen ihminen tee mitään koko

Vierailija

meni vähän sivuun varsinaisesta aiheesta, mutta liittyy kuitenkin verotusasioihin..

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

vähennyksellä? Kuka muka teettää 3000 eurolla hommia kotonaan? Asentelee tiskikonetta. Kai nyt tuollaisen homman tekee omallakin rahalla, jos on pakko tehdä.

Vierailija

Lainaus:

vähennyksellä? Kuka muka teettää 3000 eurolla hommia kotonaan? Asentelee tiskikonetta. Kai nyt tuollaisen homman tekee omallakin rahalla, jos on pakko tehdä.

teetettiin muuttosiivous, sitten sähkömies kävi ja uudet vaatekaapit teetettiin ja kasauspalvellu samaan syssyyn. Kevyesti uppoaa 3000 tuollaiseen.

Vierailija

Eikä talo ole ainoa rakennus, kun onhan pihoissa yleensä autotallia, varastoa, jne. Ja pihatöistäkin voi vähentää. Ja ihan tavallisia ihmisiä ollaan. Minä en edes ole töissä, joten yhteensä meidän tulot jää roimasti alle perheiden keskitulon. Ja kyllä tulee kotitalousvähennys joka vuosi kokonaan käytettyä eikä riitäkään. Tosin meillä kyllä on rakennuskantaa tavallista enemmän.

Vierailija

uhrata vuodessa pari iltaa siihen että keräilen kaikkia kuitteja ja lueskelen verottajan sivustoja ja koitan saada kaikkea mahdollista vähennettyä. Kannattaako? sanon että kannattaa, kyllä joka vuosi saa vähintään sen parisataa enemmän palautuksia kuin olisi "pitänyt" saada. Tai jos tulee mätkyjä, niitä tulee vähintään se parisataa euroa vähemmän. Muutama ilta vuodessa ei ole mikään toluton työrupeama joskus jopa tuhansien eurojen säästössä..

Vierailija

on maksettu sähkömiehelle ok-talomme sähköjen uusimisesta ja putkimiehelle uusien vesiputkien vedosta. Remonttia tarvitsevassa talossa kotitalousvähennyksellä säästää paljon, koska ihan kaikkea ei ole mahdollista tehdä itse (vaikka paljon teemmekin).

Vierailija

ollaan jaksotettu vanhan talon kunnostusta useammalle vuodelle niin saadaan tehtyä tosi edullisesti. Kaikkea kuitenkaan ei voi itse tehdä (mm. sähkötyöt), eikä kaikkea ehdikään. Nytkin tuli monta tonnia veronpalautusta.

Vuoden alusta pääsee taas jatkamaan remonttia :)

Muistelen muuten, että se on niin, että omille vanhemmille teetetystä työstä voi saada kotitalousvähennyksen, mutta vanhemmat ei lapsille teetetystä. (kai se nyt näin päin oli, verottajan sivuilta toki pääsee tarkistamaan)

Vierailija

- Asennutettiin vedenpuhdistaja

- Maalauttettiin talon ulkoseinät

- Lastenhoitoa

- Autotallin rakennusta

Ja se 3000 ei kovin pitkälle edes riittänyt

Vierailija

kerrostaloasunnon kylpyhuoneremppaan ja keittiön uudelleen kaakelointiin.

Ensi vuonna ei sitten remontoidakaan ainakaan mitään suurempaa, mutta eihän sitä vähennystä sitten tarvitakaan.

Ja ei, emme olisi osanneet tehdä kaikkea itse - useimmissa tapauksissa se ammattilaisen työn jälki on parempaa.

Vierailija

Meilläkin on vähennyksiä tullut useina vuosina remonteista. Koska kaikkea emme pysty ja osaa itse tehdä. Kuten putki ja sähkötöitä. Ja sen lisäksi päälle nuohoojat+ tiskikoneen korjaukset+ ja mitä muuta pientä voi vuoden aikana tullakin. Ilman remonttia tuo summa ei meillä täyty.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat