Voinko palauttaa eilen ostamani takin takaisin kauppaan?

Vierailija

Tulinkin katumapäälle, ottaako liike takin takaisin?

Kommentit (15)

Vierailija

Äläpä anna mutu-neuvoja. Ei muuten voi noin vaan palauttaa ostamiaan tavaroita.

Liikkeen ei ole mikään pakko ottaa virheetöntä tuotetta takaisin. Aletavaroita ei yleensä vaihdeta. Erikseen ovat sitten mm. postimyyntiä harjoittavat liikkeet kuten Anttila, jotka itse ilmoittavat että käyttämättömällä tuotteella on kahden viikon palautusoikeus.

Tutustu kuluttajansuojalakiin.

Vierailija

Postimyyntiostoksilla on AINA kahden viikon palautusoikeus. Piste.

Lindex, Kappis, Seppälä jne. ottavat takaisin myös ale-tuotteet, Seppälässä palautusoikeus muistaakseni jopa 30 päivää. Stockalle voi aina palauttaa kaiken, mutta eri asia, antavatko rahat takaisin vai lahjakortin vai tuotevaihdoksen.

Myymälällä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa tai hyvittää toimivaa tuotetta. Palautusoikeus perustuu pitkälti hyvään asiakaspalvelukäytänteeseen, ei mihinkään lakiin. Postimyyntifirmat siis asia erikseen.

Lainaus:

Liikkeen ei ole mikään pakko ottaa virheetöntä tuotetta takaisin. Aletavaroita ei yleensä vaihdeta. Erikseen ovat sitten mm. postimyyntiä harjoittavat liikkeet kuten Anttila, jotka itse ilmoittavat että käyttämättömällä tuotteella on kahden viikon palautusoikeus.

Vierailija

Virheenkin täytyy olla sellainen, ettet tarkistuksesta huolimatta sitä kaupassa olisi huomannut. Väärä koko tai muuten vaan katumapäälle tulo ei ole peruste. Voithan kuitenkin käydä kysymässä (esim. Stockalle voi yleensä palauttaa).

Vierailija

itse olen palauttanut moneen kauppaan tavaraa parin päivän päästä.. esim. sisustustavaraa, joka olikin väärän värinen (sohvatyynyt), vaatteet, jotka eivät olleetkaan lapsille sopivia, itselle ostetut vaatteet, jotka olivat liian isoja. Myyjä vielä sanoi kaupassa, että kokeile kotona rauhassa ja palauta, jos ei sovi. Tiedän, että esim. Prismaan ei saa palauttaa aletavaroita, muita kylläkin. Normaali kaks viikkoa on yleensä palautusaika, joissakin kaupoissakin pidempi.

Vierailija

Lainaus:

Pakko niiden ei ole sitä takaisin ottaa, jos ei siinä ole virhettä.

Virheenkin täytyy olla sellainen, ettet tarkistuksesta huolimatta sitä kaupassa olisi huomannut. Väärä koko tai muuten vaan katumapäälle tulo ei ole peruste. Voithan kuitenkin käydä kysymässä (esim. Stockalle voi yleensä palauttaa).

niin ei ole pakko purkaa kauppaa, vaan liike voi joko korjata tuotteen tai antaa tilalle virheettömän. Kauppa on aina sopimus, ja sopimuksia ei niin vain pureta.

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

Toiset ottavat takaisin myös alennustuotteen ja toiset taas ei.

Kuitenkaan ei ole mitään velvollisuutta purkaa kauppaa, mutta kysymällä asia selviää. Voithan toki myös ehdottaa, että otat samalla summalla jotain muuta eli kauppa ei palauta rahaa vaan vaihtaa sen toiseen tuotteeseen.

Itse ostan lapsille paljon vaatteita niin, ettivät he ole mukana. Aina varmistan ennen ostoa, että voiko tuotteen vaihtaa tai palauttaa, mikäli ei ole sopiva.

Kuitti pitää kuitenkin olla tallessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat