Onko ketään muista joita ahistaa että kirkossa ei noudateta Raamattua?

Vierailija

Naispapit pilaavat kirkon, avioerot ja avoliitot hyväksytään (pahemmista jutuista puhumattakaan), verta syödään yms. Olen miettinyt kirkosta eroamista, mutta mihin sitten liittyisin?

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

paavalilla oli muutenkin huono käsitys naisista. mainittu kohta "nainen vaietkoon seurakunnassa" on nykytutkimuksen mukaan lisätty tekstiin jälkeenpäin. lueppas kohta ilman kyseistä lausetta, huomaat että teksti on tällöin ehjempi. toisaalta lausahdus voi tarkoittaa myös sitä, että naiset eivät saa juoruilla ja kuiskutella jumalanpalveluksen aikana... niin, ja raamatussahan puhutaan myös naisten profetoinnista ym. ja alkuseurakunnassa oli naisia opettamassa!



mitä tulee esim. veri-kieltoon, niin noudatathan muitakin vanhan testamentin oppeja, esim. kivität henkilön,joka tekee sunnuntaina töitä ja pidät kahta orjaa, sillä ne jumala sinulle sallii?

Vierailija

tietämättömiä Paholaisen työkaluja. Opiskelu kannattaisi, Paholainen ei pääsisiteidän kauttanne viemään kirkkoa vihan linjalle.

Vierailija

sekoituskuituisia vaatteita, kurittomia lapsia ei kivitetä, ketään ei saa ostaa orjaksi, naisten ei tarvitse peittää hiuksiaan, miehet saavat leikata partansa, eläimiä ei uhrata, saastaisuussäännöksiä ei noudateta vaan kaikki menkkailijat, sekstailijat ja muuten vaan alapäästään vuotelijat ja sellaisia koskettaneet saavat liikkua ihan vapaasti ja käydä kirkossakin,

Vierailija

Minun teologiani lähestyy asioita toisesta näkökulmasta. Minä itsen kavahdan kaikkea toisten ihmisten "hyväntahtoista" höykyttämistä ja kysymysten ja vastausten tyrkyttämistä kunntelematta mitkä kunkin ihmisen omat elämän kysymykset ovat. Ei Jeesus ole vastaus joka kysymykseen! Syyllistäminen herättää vastareaktion ja ärsyyntymisen, mikä lukitsee korvat innokkaalta tuomiopäivän julistajan "ilosanomalta".



Minä ajattelen, että jokaisessa ihmisessä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Toisten kristittyjen tehtävänä ei ole torpata sitä herkkää etsintää ja kyselyä (saanko ajatella vielä ihan itse, vaikka uskoisinkin Jumalaan, saanko nauttia elämän iloista tunnustavana kristittynäkin vai pitääkö minun panna kiristävä panta pään ympärille ja pukeutua juuttisäkkiin jne.). Jos ihminen kohtaa Jumalan rakkauden, hänessä herää pohdinta siitä, onko omassa elämässä jotain sellaista, joka hiertää ja vie kauemmaksi Jumalasta, mistä tulisi luopua, miten korjata elämää. Tähän ei tarvita ulkoapäin tulevaa tikulla osoittamista, vaan herkkäkorvaista kuuntelijaa (ystävää, ihmissuhdeammattilaista tai pappia tms.), joka luottaa siihen, että Jumala on läsnä, eheyttää ja hoitaa ihmistä tasapainoisempaan elämään. Ihmisen on mahdollista "tulla siksi mitä on" eli löytää ihmisyyden ja hyvän elämän ainekset sisimmästään. Raamatun tekstit, rukoileminen ja hiljaisuus muokkaavat ihmistä syvällisesti "uuteen elämään", missä Kristuksen elämän, opetusten, kuoleman ja ylösnousemuksen pohtimisessa ja sisäistämisessä hurahtaa hyvin ihmiselämä.



En siis itse ole kiinnostunut lähestymään asiaa siitä näkökulmasta, että ihmiset tulevat synnin tuntoon, katuvat ja pamahtavat uskoon, kun vain riittävästi ulkoapäin heitetään tuhkaa päälle ja vaaditaan parannuksen tekoa.



Paras tapa "huolehtia" kanssaeläjien ja kansakunnan pakanallisuudesta on rukoilla ja elää niiden ihmisten rinnalla ja tukena, joilla elämänmielekkyys ja itsearvostus ovat painuneet niin alas, ettei mistään löydy voimia korjata elämänsä suuntaa. Ei ne paljot sanat, vaan edes vähät teot.



Lainaus:

Mihin on unohtunut nykypäivänä opetus siitä että Jumala on yhtä aikaa pyhä ja rakastava? Hän kyllä vihaa syntiä edelleen yhtä paljon kuin ennenkin ja vaatii verta majesteettirikoksesta. Mutta Jeesuksen ristinkuoleman tähden meillä on mahdollisuus rauhaan hänen kanssaan. Sitä rauhaa kristinusko tietysti julistaa. Mutta sen voi saavuttaa vain parannuksenteon kautta. Niin että ihminen näkee oman syyllisyytensä ja vastuunsa Jumalan edessä ja etsii siihen apua Jeesukselta. Ei siihen voida päästä julistamalla synti sallituksi.

[/quote]

Vierailija

En tiedä, miten olen mielestäsi pilannut kirkon. Surullinen olen kristittyjen keskinäisestä sapelien kalistelusta. Paljon energiaa menee kankkulan kaivoon keskinäisessä juupas eipäs - nahistelussa. Tässä olisi maailma ympärillä, joka huutaa apua, armoa, oikeutta, ihmisarvoa, uskoa. toivoa ja rakkautta. Eikö laitettaisi voimamme yhteen ja lähdettäisi talkoisiin hädänalaisten tukemiseksi ja toivon sanoman viejiksi?



Lainaus:

Naispapit pilaavat kirkon, avioerot ja avoliitot hyväksytään (pahemmista jutuista puhumattakaan), verta syödään yms. Olen miettinyt kirkosta eroamista, mutta mihin sitten liittyisin?

Vierailija

paitsi ettei sekään ole alkuperäisen Raamatun mukaista. Sellaista ei olekaan, ei ole ollut edes silloin kun Raamattu on kirjoitettu (siihen kun on kulunut tuhansia vuosia, joten se ei kokonaisuutena ole milloinkaan ollut ajantasainen)

Vierailija

Apostolien teoista, kun alkuseurakunnassa mietittiin pitäisikö pakanakristittyjen noudattaa joitain juutalaisia sääntöjä. Tuohon verikieltoon päädyttiin silloin!

Vierailija

kanssa...Nykyinen kristinusko perustuu Paavalin opetukselle. Paavali vihasi naisia ja halusi vaientaa alkuseurakunnan (ja onnistui siinä tosi hyvin)



uskovainen, ei-kristitty

Vierailija

niin kerrataan: uudessa testamentissa ei suoraan puhuta papeista, koska alkukirkossa ei ollut pappeja, mutta ut:stä voidaan nähdä, että naiset hoitivat kaikkia niitä thetäviä, josita papin virka myöhemmin kehittyi.



Ja jos tarkkoja ollaan, niin vanhassa testamentissakaan ei puhuta papeista yhtään mitään, koska ei sellaisia silloinkaan ollut. SIellä puhutaan 1) leeviläisistä, joka oli pappissuku ja a) rabeista, joka on juutalaisten "pappis"-virka. Papeista, kristityistä papeista puhumattakaan, ei tosiaan ole mainintoja myöskään vanhassa testamentissa. Kristillinen pappisvirka ei myöskään ole periytynyt juutalaisten vastaavasta virasta, vaan niillä on eri tehtäväsisältö ja eri opillinen asema. Vanhan testamentien viranhoitajien sukupuolella ei siis ole kristityille väliä.

Vierailija

Lainaus:

seurakuntia johtavilla NAISILLE: Naisprofeettoja on sekä uudessa että vanhassa testamentissa. Joten naispappeus sallitaan aika onessa Raamatun kohdassa. Ja kielletään vain yhdessä.




Salli mun nauraa.. naispappeutta ei sallita missään kohtaa Raaamattua!



Eikä minulle tule mieleen yhtään kohtaa UT:stä (jos osaat osoittaa sellaisen niin hyvä) jossa olisi ylipäätään kristillisistä papeista yhtään mitään.



Profeetta ei ole sama kuin pappi, eikä profeettojakaan enää UT enää tunne. Tässä loistava esimerkki kuinka kirkko on täysin hakoteillä.



9.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat