Ulkomaalainen mies ja kaveripiiri

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja vähitellen ongelmaksemme on muodostuneet kaverisuhteet tai paremminkin niiden puute. Haluaisimme, että meillä olisi jokunen ystäväperhe, jota voisimme tapailla koko perheen voimin eikä vain joko mieheni tai minä itsekseen. Tällaisten ihmisten löytyminen on kuitenkin osoittautunut todella vaikeaksi. Emme ole saaneet tällaisia ystävyyksiä suomalaisista sen enempää kuin mieheni maan miehistäkään. Emme kumpikaan puhu erityisen hyvin toistemme kieliä vaan käytämme englantia. Suomalaisten asenne muuttuu heti kun kuulevat mistä mieheni on kotoisin, suomalaisia miehiä ei juuri kiinnosta edes tutustua häneen. Ja toisaalta tuntuu, että suomalaiset eivät viitsi vaivautua puhumaan englantia, jos vain on olemassa suomea puhuvia tuttavia. Sama kieli ongelma on mulla mieheni ystävien kanssa. Tuntuu, että meitä ei haluta mukaan porukkaan, koska mukana on yksi tällainen, joka ei hallitse heidän kieltään täydellisesti ja ole näin ollen täysin kärryillä heidän jutuissaan. Onneksi meillä on yksi ystäväpariskunta, joiden kansallisuudet ja kielet menevät kuten meilläkin, mutta muuten on todella tahmeaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia, miten ja mistä tällaiset sekasikiöavioiset ihmiset voivat löytää seuraa, jossa molemmilla voisi olla kivaa?

Kommentit (3)

Vierailija

...ihan samanlaisia kokemuksia (lyhyelta) ajaltamme Suomessa, vaikka miehen aidinkieli on englanti ja toinen aidinkieli toinen eurooppalainen valtakieli, ja mies on kotoisin maasta johon suomalaiset suhtautuvat yleensa positiivisesti. Minusta suomalaisiin on yleensakin vaikea tutustua jos tulee tavalla tai toisella ulkopuolelta, tuntuu etta ystavapiirit ovat muotoutuneet jo lapsena tai kouluaikana, ja ulkopuolisen on paha enaa yrittaa mukaan. Lisaksi sosiaalinen kulttuuri on aarimmaisen hitaasti lampiavaa sorttia, eli kun liittyy uuteen ryhmaan, joutuu varautumaan viikkoja tai kuukausia kestavaan jaksoon, jonka aikana uutta ihmista ei juurikaan huomioida; vasta jos jaksaa roikkua todella pitkaan mukana alkavat ihmiset ottamaan kontaktia (kokemukseni mukaan nain on jopa silloin kun itse esittelen reippaasti itseni ja perheeni, ja avaan keskustelun..). Itse pitkaan ulkomailla asuneena en enaa loyda itsestani sita tarvittavaa karsivallisyytta tahan odotteluun, ja ystavystyn mieluummin "helpompien" kansallisuuksien kanssa. ;-) Ehka tosiaan muista ulkomaalaisista loytyisi Suomen sisallakin helpommin seuraa kuin suomalaisista. Tsemppia!

Vierailija

aina helppoa ole löytää sellainen kaveripiiri jossa kumpikin tuoreista puolisoista viihtyisi yhtä hyvin, vaikka olisivatkin molemmat samasta maasta kotoisin. minkämaalainen mies sinulla on? mistä hän on kiinnostunut? entä sinä itse?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat