Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä kuulostaisi seuraava palstamuutos?

Vierailija

Minua ainakin henkilökohtaisesti ärsyttää täällä henkilöt, jotka eivät sitten millään osaa vastata asiallisesti ja aina pitää sanoa jotain todella törkeää.

Erittäin hyvä esimerkki on ollut tämä kotisynnytyskeskustelu, jossa etenkin on tullut esille todella huonoa käytöstä toista kohtaan. Etenkin kun kukaan (ei edes tämän lapsensa menettänyt perhe) vielä tiedä syytä miksi lapsi menehtyi. Silti täällä on jo ehditty tätä äitiä(perhettä) kohdella todella ala-arvoisesti ihan kuin siihen olisi oikeus. Ja näitä kirjoittajia on täällä yllättävän(pelottavan) paljon. Heillä on mielipide joka lähtöön ja eivät edes itse huomaa, kuinka "hoidon" tarpeessa itse ovat. Ei kukaan vähänkään myötätuntoa lapsensa menettänyttä kohtaan käyttäydy tuolla tavalla. Eihän?

Ehdotan siis ylläpitäjälle seuraavaa:

Jokaisen kirjoittajan tulisi kirjoittaa nimimerkillä. Ja jos vastaan tulee todella törkeää kirjoitusta, niin kyseisellä nimimerkillä kirjoittavasta voisi tehdä ilmoituksen. Ja parhaimmassa tapauksessa kyseinen nimimerkki saisi esim. kuukauden kirjoituskiellon palstalle. Ja vielä paremmassa tapuaksessa, jos kirjoitus täyttää rikoksen merkit, niin kyseinen kirjoittaja olisi helppo saattaa vastuuseen kirjoituksestaan. Toki kyllähän ip:n avulla saadaan aina kirjoittaja selville, vaikka kuinka nimettömänä kirjoittaisi.

Tämä on todella "kiva" palsta ja monesti täällä käydään ihan asiallista keskustelua, mutta sitten on tämä oma joukkonsa, joka pilaa tämän hengen täällä. Minusta tuo nimimerkkipakko parantaisi huomattavasti tämän palstan elämää. Keskustelu ei ehkä olisi ihan näin "vilkasta", mutta minua ei ainakaan haittaisi kun ei tarvitsisi tuollaista törkyä lukea, voisivat mennä yhdessä märehtimään jonnekin muualle.

Minusta se olisi lehtitalolta hyvä linjaus. Eli tämän keskustelun taso olisi edes lähellä sitä, mikä kuva lehdestäkin halutaan antaa. Nyt jos olettaisi, että täällä kirjoittavat ovat lehden profiili, niin olen kyllä todella huolestunut siitä, miten huonokäytöksistä, tunteetonta ja asiatonta vanhempaa meistäkin löytyy. Ja vaikka monet puolustavat kirjoittelun sillä, että en sanoisi näin kasvotusten, mutta nimettämänä se on helppoa. Mutta mikä saa ihmiset käyttäytymään tälläkin tavalla vaikka se olisikin nimetöntä? Ei minun mielestä ollenkaan terveen ihmisen käytöstä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kirjoitan tänne itse aika usein mutta on koskaan mitään törkeyksiä. En kuitenkaan halua, että minusta muodostuu nimimerkkini kautta tänne mitään tyyppiä, jota sitten jotkut voivat ruveta analysoimaan ja kommentoimaan. Jättäisin aika monia juttuja kertomatta ihan itsestäni, jos ne pitäisi liittää johonkin nimimerkkiin. Olen ehkä vähän vainoharhainenkin, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että jokin rupeaa yhdistelemään nimimerkkini kirjoituksia ja mahdollisesti tajuaa, kuka minä oikeasti olen.

Vierailija

ja taisipa tuolla vilahtaa terapia, vielä puuttuu "lääkitys" ja hoitoon meno.. Tää on niin perus-settiä av-palstalla. Jos viihdytän itseäni piruilemalla, provosoimalla ja ilkeilemällä, niin silloin a) minulla on uhono itsetunto b) tarvitsen terapiaa c) lääkitys on pielessä d) minun kuuluisi mennä hoitoon. MUTTA av-mammassa ei ole mitään vikaa, av-mamma kun suuttuu niin ettei pysty pistää takaisin muuta kuin noita vakio lauseita..

Vierailija

En edes pysty kommenoimaan niihion keskusteluihin mitään.

En vain näe mitään syytä olla loukkaava toista kohtaan. Teen toisille niin kuin haluan itselleni tehtävän, siinä ehkä uskoni ja elämänkatsomukseni. Mutta kirkkoon en kuulu, enkä ole kiinnostunut mistään muustakaan hömpästä.

t.ap

Lainaus:

Ihan oikeasti tämän kuuluu olla raju, hauska, riehakas, provoileva, vinoileva, ärsyttävä, räväkkä, himokas, vitsikäs, töykeä, happeahaukkova, rempseä, hekumallinen, seksikäs, kutkuttava, paheellinen, jne palsta. Hyvällä maulla kuitenkin on rajansa, siinä on ap oikeassa. SItä varten joka viestin perässä on ilmoita asiaton viesti -nappula ja se riittää.

Nyt täällä on jotain uskovaisia, joihin taitaa ap:kin kuulua. Teille on perustettu oma elämänkatsomus-palsta, jonne voisitte siirtyä. Tämä palsta ei ole teitä varten, sillä jos haluatte säilyttää mielenne puhtaana esim. himokkaista ja seksiä tihkuvista kommenteista, niin ette toki pyöri tällä palstalla. Jos seurakuntanne sielunpaimen näkisi minkälaisella törkypalstalla palstailette, niin saisitte aimo ripityksen ja heti kiellon tänne.

Vierailija

Ja kyllä tänne banneja saa vaikkei olekkaan rekisteröitynyt. Itsekkin olen monet bannit saanut kun olen kirjoitellut törkyä ja vastannut härskisti. Mikäs sen mukavampaa :) Onneks työkoneet ovat proxyn takana niin banni ei paljon menoa haittaa.. :D

Vierailija

Olet pari kuukautta kirjoitellut ja ehtinyt jo saada banneja? Huh-huh

Minä en taas jaksa nähdä vaivaa kommentoida mitenkään, jos aihe ei minua kiinnosta. Jos taas kysytään jotain minulle täysin selvää, niin monestikin voin lyhyesti ja ihan asiallisesti vastata.

MItes sitten kun joku ystäväsi(jos on sellaisia), kysyy kasvotusten jotain todella typerää(sinun mielestä), niin annatko ihan samalla mitalla takaisin? Tiedän tuon ihmistyypin, joilla on niin huono itsetunto ja pitää kaikin keinoin ja kovaäänisesti tehdä kaikille 100 metrin läheisyydessä oleville selväksi, että kuin v**tun tyhmä tämä edessäni oleva ihminen onkaan. Minulle ei ole niin käynyt, mutta en kyllä ole missään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka toisia sillä tavalla kohtelevat. En pysty koska myötähäpeä niin huonosti käyttyäytyvää kohtaan on niin suuri.

t. ap, joka myös työkoneelta kirjoittelee ja on kiinnostunut tietämään, että olenko mielestäsi lihava ja ruma? Mistä sen tiedät? Sinusta paistaa läpi todella huono itsetunto, jota pitää kaikin keinoin, etenkin toisten haukkumisella pönkittää.

Lainaus:

Itseasiassa löysin tänne vasta joku pariKK sitten. Töissä on niin pirun hiljasta niin päivät kuluu lepposasti täällä.

En ole tuota kotisynnytysjuttua kommentoinut. Ei ole tarpeeksi kiinnostava aihe. Yleensä panostan esimerkiksi sellaisille ihmisille vittuiluun jotka eivät osaa vastata ketjuun vaan tekevät vastauksestaan uuden aiheen. Myös typerät.. siis TODELLA VITUN TYPERÄT kysymykset saavat minun pyyteetöntä huomiota. Kuten nämä "mikä ero on mp3 soittimella ja ipodilla". Ja tietysti lempparit ovat nämä kestovaippa ja rintaa yläasteelle asti vouhottajat, niitä jos ketä on kiva kiusata. Yleisestikkin kaikki "hyvät äidit" ja "oikein ajattelevat". Eikä minullä päässä mitään vikaa ole, en vain oikein pidä suurintaosaa läskeistä ja rumista av-mammoista minään.. :D

Vierailija

Tämä palsta perustuu siihen, että nimimerkittömänä voi kirjoittaa mitä vaan. Tosiaan keskustelut hiljenisi aika tavalla, jos olisi pakko nimimerkillä kirjoittaa.

Esimerkiksi minä saattaisin lopettaa kokonaan kirjoittamisen.

Mun mielestä mainitsemasi kotisynnytys-ketju kertoo siitä, kuinka asia vaivaa monia. Tottahan mielipiteenvaihto saattaa mennä vähän yli. Mutta koko juttuhan on lähtöisin synnyttäjästä itsestään. Hänhän se on sen julkisuuteen tuonnut. Mun mielstä ap:llä tai kenelläkään muulla ei ole silloin varaa alkaa hymistelemään miten ilkeitä kirjoituksia kirjoitellaan.

Jos leikkiin lähtee, sen varmasti myös kestää. Eiköhän parikymppinen netin suurkuluttaja ymmärrä mitä nettiin tämän asian kirjoittaminen saa aikaan ja mihin pyöritykseen joutuu.

Joten uskon ap, että huolehdit turhaan asiasta josta itse asianomainen ei ole huolissaan.

Ja minusta keskustelu on parhaimmillaan, kun ihmisillä on oikeasti mielipiteitä ja vastakkaisia.

Ja vertauksesi että kirjoitusten taso suoraan on verrannollinen vanhemmuuden vastuullisuuteen on aika hurja.

Et kai tosissasi usko. Tottahan täällä varmaan joku kirjoittaa ihan todellisena minänään, mutta ei varmasti suurinosa.

Ihmettelen aina miksi täällä jotkut parjaavat, että palstalla saa lokaa niskaan. Itse en ole koskaan saanut. Varmasti toisten tyyli provosoi jotkut kirjoittamaan ilkeästi takaisin. Ehkäpä jutun kirjoittaja kuulostaa liian omahyväiseltä tai ärsyttää muuten jotain vastaaja. Että ehkä on joskus syytä katsoa peiliin ja miettiä sitä omaa kirjoitustyyliäänkin, eikä vain haukkua av:tä miten asiattomia vastauksia täältä saakin.

Itse koen, että täältä saa usein hyvin nopeasti vertaistukea saman kokeneilta ja tietoa joihinkin käytännön ongelmiin.

Varmasti on myös ihmisiä (kuten ehkä ap?) jotka ottavat tämän liian tosissaan. Jäävät muistelemaan jokaista kirjoitettua viestiä ja tulkitsemaan niitä liian syvällisesti.

Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia. Ja anna ap niiden sinua harmittavien viestien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niin tälläisella palstalla pitää elää.

Ja ihan lisäyksenä ap:lle, että minä en ole kirjoittanut tuohon pitkään kotisynnytysketjuun, koska minulla ei oe asiaan sanottavaa. Vaikka sitä luen ja käyn muuallakin tuota aihetta seuraamassa. Että eriävä mielipiteeni ei siis ole tähän asiaan sitten verrannollinen.

Vierailija

tosikoita liikkeellä. Eihän kukaan ota 100-prosenttisen tosissaan jotain palstaviestiä? Eihän? Ne on varmaan niitä samoja, jotka käy ammuskelemassa koulukavereitaan kun netissä kerran sanottiin että se olis ehkä mielenkiintoinen idea.

Vierailija

Ihan oikeasti tämän kuuluu olla raju, hauska, riehakas, provoileva, vinoileva, ärsyttävä, räväkkä, himokas, vitsikäs, töykeä, happeahaukkova, rempseä, hekumallinen, seksikäs, kutkuttava, paheellinen, jne palsta. Hyvällä maulla kuitenkin on rajansa, siinä on ap oikeassa. SItä varten joka viestin perässä on ilmoita asiaton viesti -nappula ja se riittää.

Nyt täällä on jotain uskovaisia, joihin taitaa ap:kin kuulua. Teille on perustettu oma elämänkatsomus-palsta, jonne voisitte siirtyä. Tämä palsta ei ole teitä varten, sillä jos haluatte säilyttää mielenne puhtaana esim. himokkaista ja seksiä tihkuvista kommenteista, niin ette toki pyöri tällä palstalla. Jos seurakuntanne sielunpaimen näkisi minkälaisella törkypalstalla palstailette, niin saisitte aimo ripityksen ja heti kiellon tänne.

Vierailija

En usko ottavani tätä itte mitenkään turhan vakavasti, mutta oon kyllä sitä mieltä, että ihmisiä pitäis kohdella kiltisti kasvotusten ja anonyymistikin. Tuskin kovin monet itkee iltojaan av-palstan takia, mutta ihan totta, isot ihmiset, ei toisia silti tartte kiusata. :)

Ja tosissaan ottamisesta sen verran, että tosiasiahan se on, että netissä pyörii ihmisiä joide mielenterveys ei ole paras. Niitä pyörii kaikkialla muuallakin. Saattaa ihan oikeasti olla totta, että joku haistatteluviesti anonyymisti saa jonkun ihmisen naulaamaan viimeisen naulan.

Mutta se ei minusta ole lopulta se syy olla ystävällinen, vaan ihan sellainen miten ihmistä ylipäätään tulis kohdella.

Mutta olkaa mitä ootte, minkäs sille mahtaa. Vittuilkaa vaan. Minä en.

Vierailija

Kerrotko, mikä saa sinut käyttäytymään niin kuin käyttäydyt? Siis kun kirjoitat nimettömänä? Mikä?

Millaista käytöstä odotat muilta sinua kohtaan? Entä minkälaista käytöstä odotat lapsiltasi toisia kohtaan?

Miksi ihmeessä pitää kirjoittaa törkyä ja loukata tieten tahtoen toista?

Olisiko sinulla joitain käsittelemättömiä tunteita, joissa vain ihan oikea terapeutti voi sinua auttaa. Oletko harkinnut koskaan, että haet apua itsellesi sen sijaan, että jatkat muiden loukkaamista?

Ja vielä kiinnostaisi: Oletko jotenkin kommetoinut esim. tuota kotisynnytys juttua? Ja jos olet, niin miten?

ap

Lainaus:

Ja kyllä tänne banneja saa vaikkei olekkaan rekisteröitynyt. Itsekkin olen monet bannit saanut kun olen kirjoitellut törkyä ja vastannut härskisti. Mikäs sen mukavampaa :) Onneks työkoneet ovat proxyn takana niin banni ei paljon menoa haittaa.. :D

Vierailija

Tosiaan olen voinut tällä palstalla kertoa kommentointien tms yhteydessä asioita itsestäni, joita en ehkä olisi kertonut jos olisin nimimerkin takana. Ja ne asiat ovat olleet tärkeitä joko itselleni tai henkilölle, jolle kommentoin.

Olen kuitenkin siitä samaa mieltä, että harvinaista törkyä täällä suoltuu. En ymmärrä miksi joidenkin mielestä on oikein käydä ilkeilemässä anonyymisti jollekulle toiselle. Luulevatko he, ettei se voi satuttaa? Tällaisten kommenttien takia esimerkiksi nuoria on haastettu toisten kiusaamisesta, eivätkä aikuiset ilmeisesti osaa yhtään paremmin.

Minulle itselleni on täysin vieras ajatus tulla tänne aukomaan päätäni jonkun toisen kustannuksella. On eri asia olla erimieltä reilusti, kuin vaan rehellisesti ilkeillä.

Vierailija

suoltaisi vittuilua ihan huvikseen, vaikka tietäisikin sen loukkaavan, niin en todellakaan koe, että minun pitäisi pistää vielä paremmaksi. Vaan oikeasti miettisin, että mikähän tuollakin on, kun noin käyttäytyy. Normaalina en todellakaan pitäisi.

Tiedän montakin ihmistä, joilla huono itsetunto saa käyttäytymään juuri kuvailemallasi tavalla.

ap

Lainaus:

ja taisipa tuolla vilahtaa terapia, vielä puuttuu "lääkitys" ja hoitoon meno.. Tää on niin perus-settiä av-palstalla. Jos viihdytän itseäni piruilemalla, provosoimalla ja ilkeilemällä, niin silloin a) minulla on uhono itsetunto b) tarvitsen terapiaa c) lääkitys on pielessä d) minun kuuluisi mennä hoitoon. MUTTA av-mammassa ei ole mitään vikaa, av-mamma kun suuttuu niin ettei pysty pistää takaisin muuta kuin noita vakio lauseita..

Vierailija

Olet pari kuukautta kirjoitellut ja ehtinyt jo saada banneja? Huh-huh

Minä en taas jaksa nähdä vaivaa kommentoida mitenkään, jos aihe ei minua kiinnosta. Jos taas kysytään jotain minulle täysin selvää, niin monestikin voin lyhyesti ja ihan asiallisesti vastata.

MItes sitten kun joku ystäväsi(jos on sellaisia), kysyy kasvotusten jotain todella typerää(sinun mielestä), niin annatko ihan samalla mitalla takaisin? Tiedän tuon ihmistyypin, joilla on niin huono itsetunto ja pitää kaikin keinoin ja kovaäänisesti tehdä kaikille 100 metrin läheisyydessä oleville selväksi, että kuin v**tun tyhmä tämä edessäni oleva ihminen onkaan. Minulle ei ole niin käynyt, mutta en kyllä ole missään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka toisia sillä tavalla kohtelevat. En pysty koska myötähäpeä niin huonosti käyttyäytyvää kohtaan on niin suuri.

t. ap, joka myös työkoneelta kirjoittelee ja on kiinnostunut tietämään, että olenko mielestäsi lihava ja ruma? Mistä sen tiedät? Sinusta paistaa läpi todella huono itsetunto, jota pitää kaikin keinoin, etenkin toisten haukkumisella pönkittää.

Lainaus:

Itseasiassa löysin tänne vasta joku pariKK sitten. Töissä on niin pirun hiljasta niin päivät kuluu lepposasti täällä.

En ole tuota kotisynnytysjuttua kommentoinut. Ei ole tarpeeksi kiinnostava aihe. Yleensä panostan esimerkiksi sellaisille ihmisille vittuiluun jotka eivät osaa vastata ketjuun vaan tekevät vastauksestaan uuden aiheen. Myös typerät.. siis TODELLA VITUN TYPERÄT kysymykset saavat minun pyyteetöntä huomiota. Kuten nämä "mikä ero on mp3 soittimella ja ipodilla". Ja tietysti lempparit ovat nämä kestovaippa ja rintaa yläasteelle asti vouhottajat, niitä jos ketä on kiva kiusata. Yleisestikkin kaikki "hyvät äidit" ja "oikein ajattelevat". Eikä minullä päässä mitään vikaa ole, en vain oikein pidä suurintaosaa läskeistä ja rumista av-mammoista minään.. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat