Miksi ihmiset ovat muuttuneet vuosikymmenien myötä aika paljonkin?

Vierailija

Kaikki kehitys ei ole ainakaan minun mielestäni aina hyvästä. Esimerkkejä nyt olisi vaikka kuinka, mutta omassa lapsuudessani noin 30v sitten oli meillä ulkoovi lukitsematta aivan huoletta kun oltiin tuntien kauppareissuilla, polkupyörät ja joululahjat sai olla rauhassa varastoissa, ei niihin kukaan kajonnut. Oli myös paljon asioita, joita ei pidetty sopivina, ja sitten ei vain niin toimittu, nykyään moni tuntuu tekevän vain sitä, mikä juuri itseä miellyttää, viis toisista ihmisistä.

Kommentit (3)

Vierailija

meidän omakotitalon edestä menee kävelytie. Sitä kävelytietä pitkin pääsee oikaisemaan joidenkin omakoti-ja rivitalojen pihoille. Hirveän monet ajavat sitä kautta autolla, väistelevät pyöräilijöitä ja kävelijöitä, ihan kuin se 100m matka autolla olisi jotenkin mahdoton mennä katua pitkin.

Vierailija

Ovea ei laiteta lukkoon vaikka lähdemme päiväksi pois. Näin on ollut yli 20v, eikä koskaan ole tullut kutsumattomia vieraita.

Vierailija

kääntää autonsa meidän pihassa ympäri. Siis ollaan ihan vain omakotitalo maantien varressa. Itse en ikimaailmassa kehtaisi ajaa vieraan ihmisen pihaan vain kääntääkseni auton ympäri, vaan ajaisin vaikka pikkuisen pidemmälle, jotta löytyisi hieman julkisempi paikka kääntää, enkä näin häiritsisi toisten kotirauhaa.

Tähän muutettuamme olen yllättynyt siitä, kuinka meidän pihaan ajaa päivittäin toistakymmentä autoa aivan kuin tämä olisi jokin julkinen kääntöpaikka. Olen yrittänyt opetella olemaan välittämättä siitä, vaikka kyllä se edelleenkin ihmetyttää, että eikö se näiden kuskien mielestä ole mitenkään hävettävää ja mistä näitä oikein sikiää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat