SIis voi apua! Kotitalousvähennyksestä...

Vierailija

Tuosta toisesta ketjusta käy ilmi, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä mitä VEROVÄHENNYS tarkoittaa... Eräskin mainosti kovasti, että 25€/h siivouksen hinnaksi jää vähennyksen jälkeen 10€/h... Anna mun nauraa! :-D Matikka/veroasiat ei taida ihan olla hallussa...

Ensinnäkin siis kotitalousvähennyksessä on se 500€ omavastuu per vuosi. Jos siis teetät vaikkapa siivoustyötä kerran viikossa 2h, tulee hinnaksi vuodessa 25€ tuntipalkalla noin 2500€. Siitä ensin pois omavastuu ja jäljelle jää 2000€.

Kotitalousvähennys on 60% tästä eli 1200€, mutta EI tätä summaa KOKONAAN SAA VERONPALAUTUKSINA TAKAISIN! Näyttää kovin moni kuvittelevan niin.Jos veroprosentti on vaikkapa 25%, hyödyttää tuo siivoustyön teettäminen sinua 300 euroa veronpalautuksina.

Kommentit (11)

Vierailija

Itse käytän viikoittain siivouspalvelua. En ole perehtynyt vielä vuoden 2009 summiin, mutta vuonna 2008 kotitalousvähennys hoitui näin:

Maksamme kuukaudessa 300 euroa palvelusta, eli 3600 euroa vuodessa. Tästä otetaan ensin pois 100 euron omavastuu. Jäljelle jää 3500 euroa. Tästä saa vähentää suoraan veroista 60%, eli 2100 euroa. Minä valitsin veroprosentin pienennyksen suoraan, joten minulle jää kuukaudessa 175 euroa enemmän käteen. Kun maksan tuon 300 euron laskun, on sen vaikutus minulle oikeasti vain 125 euroa per kuukausi.

Kannattaisiko miettiä ensin, mitä kirjoittaa?

Lainaus:

Tuosta toisesta ketjusta käy ilmi, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä mitä VEROVÄHENNYS tarkoittaa... Eräskin mainosti kovasti, että 25€/h siivouksen hinnaksi jää vähennyksen jälkeen 10€/h... Anna mun nauraa! :-D Matikka/veroasiat ei taida ihan olla hallussa...

Ensinnäkin siis kotitalousvähennyksessä on se 500€ omavastuu per vuosi. Jos siis teetät vaikkapa siivoustyötä kerran viikossa 2h, tulee hinnaksi vuodessa 25€ tuntipalkalla noin 2500€. Siitä ensin pois omavastuu ja jäljelle jää 2000€.

Kotitalousvähennys on 60% tästä eli 1200€, mutta EI tätä summaa KOKONAAN SAA VERONPALAUTUKSINA TAKAISIN! Näyttää kovin moni kuvittelevan niin.Jos veroprosentti on vaikkapa 25%, hyödyttää tuo siivoustyön teettäminen sinua 300 euroa veronpalautuksina.

Vierailija

Jos saan normaalisti 2000 euroa käteen kuukaudessa, kotitalousvähennyksen vuoksi saan 2175 euroa. Siitä kun maksaa 300 euron laskun, jää käteen 125 euroa vähemmän kuin jos saisi 2000 euroa ilman mitään vähennyksiä. Ja tuo 8,33 euroa tulee vuosittaisesta 100 euron omavastuusta.

Vierailija

Ensinnäkin omavastuu on 150 egee, ja kyllä sen kotitalousvähennyksen joka on se 60 % kuluista saa takaisin ihan oikeana rahana. Terv. tyytyväinen kotivähennyksen hyödyntäjä jo vuodesta 2002.

Vierailija

Nimittäin esimerkiki työmatkakulujen verovähennys ja tämä kotitalousvähennys lasketaan eritavalla.

Ap taisi kuvailla verovähennyksen siten, kun se koskee työn ja kodin välistä kustannusta.

Kotitalousvähennys on siis huomattavasti työmatkakuluja edullisempaa, jos tämän vertauksen ymmärrätte.

Itse teetin vuosina 2005 ja 2006 kotitalousvähennyksen alaista työtä niin paljon kuin mahdollista, eli täydet summat tulivat täyteen asuntoa remontoidessa.

Vierailija

Siivoojat ovat nostaneet hintoja,kaikki on nostaneet hintoja, koska ajattelee, että ihmiset käyttää palvelua paljo. Mutta minua ei tippaakaan hyödytä tuo, koska käytän vuodessa vain 100 euron edestä palvelua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat