Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on tosi huono kunto ja mahaa, miten kuntoilun alkuun?

Vierailija

.

Kommentit (6)

Vierailija

on maksaa etukäteen tietty määrä jumppatunteja tai muuta maksullista ohjauttua liikuntaa. paras on tietysti, että on säännöllinen viikkotunti, jota ei voi korvata tai vaihtaa, eikä rahoja saa takaisin (tanssitunti tms)

näin jumppaan tulee lähdettyä :)

Vierailija

http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Yritin etsiä ohjelmaa, jota kokeilin, kun joku vuosi sitten tarvitsin tsemppiä kuntoilun aloittamiseen. Tämä on tosin eri ohjelma, mutta kovin saman tyylinen. Alkaa todella varovasti, ei varmaan hyydytä alkuun liikaa, mutta jos maaliskuulla juoksee jo 10 kilsan lenkkejä, voi todella olla hyvillään. Vastaavan ohjelman kokemuksella voin vakuuttaa, että tavoite ei ole silti mahdoton. Tässä sopivasti kehittyy samalla, kun "lukujärjestys" muuttuu vaativammaksi.

Ekstravinkki: mainosta kaikille tuttavillesi ohjelmaa, niin et kehtaa perääntyä itse suunnitelmasta. Tutut kyselee, miten menee, ja motivoidut kun saat kertoa, missä kohtaa ohjelmaa kulloinkin olet. Joku tuttavasi varmasti innostuu kokeilemaan myös, ja tsemppaatte toisianne.

Vierailija

varmaan sopisi tosi hyvin ne kävelysauvat. On kuitenkin tehokkaita ja kävely kuntoilun aloituksessa varmaan helpoin ja tehokkain alkusysäys. Sitten kun pääset talven aikana peruskuntoon, voit keväällä aloittaa pyöräilyn ja kesällä uimisen ja hölkän.

Toki on erilaisia jumppiakin olemassa, mutta ennen kuin menisin aerobiciin, koittaisin saada peruskuntoa kotikonstein lisättyä.

Vierailija

kehitystä tapahtuu todella nopeeta. Käyn myös stepissä ja siinä voi laittaa laudan alemmalle tasolle ja askeltaa alkuun eikä "pommpia". Alku varmasti vaikeeta, mutta kunto kyllä nousee tosi nopeeta, kun aloitat nyt olet kesällä jo hyvässä kunnossa. Käyn itse kolme kertaa viikossa ja koukkuun olen jäänyt, vaikken olisi koskaan uskonut, mutta aikansa tietty ottaa.

Uusimmat

Suosituimmat