Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa. Mikä on todennäköisyys, että pientaloalueella joku kuuli aamulla

Vierailija

kun huusin raivoavalle uhmaikäiselle varmaan puoli tuntia. Meillä oli nimittäin itkuhälytin päällä! Tosin kaapissa mutta silti.

Ihan naapurissa en usko vauvoja olevan mutta kuinka pitkälle itkuhälytin kantaa? Oikeasti, huusin ihan hirväesti kiukkuiselle uhmikselle, se on varmasti kuulostanut ihan järkyttävältä....

Hävettää. Ihan sikana.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

että naapureiden lapset on haikaran nokassa tulleet. t.se jonka intiimiäänet kaikuivat väärille korville, lapsiakin neljä löytyy

Vierailija

sai minut arvioimaan kokonaan udestaan sitä lapselle huutamista ja raivoamista.

Siis kun (yksityiskohtiin menemättä) arvelin yhden käsistä karanneen tilanteen jälkeen toisten ihmisten kuulleen. Yhtäkkiä vaan tajusin, että se mitä ne kuulivat (tai eivät, en tiedä vieläkään) oli TOTTA, ja tapahtui todella juuri niin kuin joku saattoi kuulla - ja se häpeäntunteeni vain kertoi siitä että olin tehnyt väärin.

Joten joka kerta sen jälkeen, kun on ollut vaarassa mennä tilttiin näiden varsin haastavien lasteni kanssa, olen kuvitellut jonkun toisen kuuntelemaan tai katselemaan vierestä. Antaa kummasti perspektiiviä.

Vaika lapsi olisi miten jumalattoman rasittava, on sille kuitenkin aina parempi roolimalli äiti, jonka pakka pysyy edes suurin piirtein kasassa. Näin sen ajattelen. Joten vihainen voin olla, mutta osoitan sen tavoilla jotka kestäisivät ulkopuolisenkin kritiikin.

Toinen mitä teen on että kuvittelen, että lapsi itse muistaa kyseisen tilanteen aikuisena, ja miten syylliseksi silloin tuntisin itseni. Muistan omastakin varhaislapsuudestani muutaman tilanteen, jotka varmaan kaduttavat vanhempiani, erityisesti jos tajuaisivat etten ole unohtanut niitä.

Lasten seurassa helposti tulee se vallantunne, tai mikä lie, mikä on (puhun omasta itsestäni) ihan sairasta. Ja käyväthän ne hermoille joskus hirveästi. Oma neuvottomuus ja huoli ja ahdistus ottaa vallan - tavallaan ajattelen, että kun huudan palosireeninä, en ole enää se aikuinen siinä tilanteessa.

Ei tarvitse kenenkään alkaa fleimata, sillä olen tosiaan parantanut tapani kiukunpuuskieni suhteen.

Vierailija

ne kaikki adoptoineet kersan Kiinasta?

Lainaus:

intiimejä aikuisten leikkejä itkuhälyttimen vieressä lasten katsellessa lastenohjelmia, hiukan hävetti lähteä aamulla ulos, kun neljällä naapurilla myös vauvaikäinen talossa :(

Vierailija

Meillä oli aikoinaan yksi naapuri joka mulkoili milloin minkäkin syyn takia. Aamulla lähdimme samaan aikaan töihin sillä erotuksella, että minä taistelin uhmiksen ja pikkuisen pienemmän kanssa aamuisin joten hermot olivat koetuksella. Hän lähti rauhassa suihkun raikkaana heillä ei ollut vielä silloin lapsia.

Mulkoilu jatkui kun heidän herranterttu oli vauva ja niin kiltti. Kerran kuitenkin veti minulla pikkuisen hymynpoikasta kasvoille kun olivat omalla pihalla grillijuhlia viettämässä ja eukko huus kun raksajätkä sille heidän herrantertulle.

Sitä saattaa joku kauhistella, mutta yleensä niillä ei ole lapsia tai lapset ovat niin pieniä tai omat lapset ovat jo aikuisia eli aika kultasi muistot.

Nykyään meidän lasten ollessa kouluiässä minua vaan hymyilyttää kun näen jonkun taistelevan uhmiksen kanssa "oi niitä aikoja"

Vierailija

Olen ilmeisesti niin nolona etten tajunnut vastausta. Hävettää oikeasti mennä ulos jos joku on kuullut ja huomannut että minä, hymyilevä ja fiksu naapuri, saatan raivota sillä tavalla...huh....

ap

Vierailija

huusit sisällä, kaapissa oli itkuhälytin - oliko se lähetin vai vastaanotin? meillä yleensä ulkona on lähetyspää-itkuhälytin ja sisällä vastaanotin. ja todennäköisyys että teiltä sisältä kuuluu lähettävä itkuhälytin, ja samaan aikaan jossain naapurissa on samanlainen vastaanotin päällä. niissä ei kyllä ole kuin parisataa metriä kantamaa näkyvälläkin alueella, joten jos siihen vielä laittaa seinien aiheuttaman esteen... enpä usko että kovin moni olisi ollut kuuloalueella. meilläkin itkuhälyttimessä on kaksi eri kanavaa.

Vierailija

minä olen ainakin ihan itse selittänyt lähimmille naapureille, jos on tullut raivottua uhmaikäiselle! Kyllä normaalit naapurit ymmärtää, että jokainen voi joskus väsyä ja mitta täyttyä. Parempi korottaa ääntään kuin käyttää ruumiillista väkivaltaa!!!

Vierailija

turhaan nolostut, vaikka joku olisi kuullutkin. Minä huudan lähes joka päivä (tai viime aikoina huuto kylläkin vähentynyt, koska yritän kovasti tsempata asiassa) meidän 4 vuotiaallemme, ja neiti huutaa takaisin. Niin ja asutaan kerrostalossa, joten naapuritkin kyllä ovat kuulleet. Lohduttavaa on se, että yläkerrassa tuntuu olevan sama tilanne lähes päivittäin (samanikäistä lapsikatrasta siellä kuin meillä).

Kyllä ääntä maailmaan mahtuu ja joskus sitä vaan ei jaksa olla niin kärsivällinen.

Vierailija

Oma käytökseni on ihan ymmärrettävää vaikean uhmaikäisen kanssa mutten todellakaan haluaisi ulkopuolisten raivoamistani kuulevan:)

No joo, nyt on vain uskottava, ettei kukaan kuullut, muuten menettäisin järkeni:)

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat