panikoin kun lapsi sairastaa

Vierailija

Onko kohtalotovereita. Olen itse aivan maha kuralla ja paniikissa kun lapsella on vaikkapa korvatulehdus tai vatsatauti tms tavallinen lastentauti ja näen että lapsella on huon olo. Lääkärissäkäynti pelottaa ja ahdistaa. Mikä avuksi?

Kommentit (5)

Vierailija

Vaikka lapsella olisi vain tavallinen flunssa, niin olen aina sydän sykkyrällä ja pelkään pahinta.

Lääkärissä käyntiä ihnoan joka tapauksessa. Itsekin aina tunnen sairastuvani vain lisää kun joudun menemään lääkäriin! Varsinkin odotushuoneessa istuminen on kamalaa. Siellä tulee tunne, että on menossa kuulemaan kuolemantuomiota ihan just.

Vierailija

Haluatko, että lastakin pelottaa ja ahdistaa aina kun menette neuvolaan, terveyskeskukseen tai muuten lääkäriin? Lapsi ottaa sinusta ja käytöksestäsi esimerkkiä, joten kannattaa ehkä miettiä tarkkaan, minkälaisen tulevaisuuden haluat omalle lapsellesi perinnöksi antaa tämän asian suhteen.

Meillä lapset leikkivät iloisesti odotushuoneen leluilla ja odottavat kovasti seuraavaa neuvolakäyntiä kivan tädin luokse.

Vierailija

ja käyttäytyä rauhallisesti ja aikuismaisesti, että lapsi tuntisi olonsa turvalliseksi ja paranisi nopeammin. Jos lapsi vaistoaa oman pelkosi, hän hätääntyy vaan turhaan entisestään ja mitä hyötyä siitä sitten on?

Vierailija

Kolmen korvatulehduskierteisen lapsen äitinä en enää jaksa stressata mistään sairastamisesta. Eka kerta putkituksessa oli ahdistavaa,mutta kun niitäkin on takana jo kymmenkunta, nekin menee jo rutiinilla. Minusta vanhempien tehtävä on kuitenkin tehdä lapsen olo turvalliseksi ja hoitaa hänet, olipa oma olo millainen tahansa. Joskus kun olen siivonnut oksennuksia yön yli, tekisi mieli huutaa lapselle, että oksenna siihen kippoon äläkä lattialle, mutta niin vain sitä kuulee itsensä sanovan "ei haittaa, vaihdetaan uusi yöpaita ja mennään pesulle, äiti siivoaa lattian kohta..."

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat