3 kk ja syömisen vaikeudet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän 3 kk ikäinen tyttö syö ainoastaan pullosta korviketta kun omat varastot loppui jo aikaisin.. Nyt parina päivänä hän ei vaan suostu pullosta syömään. Yöt syö normaalisti mutta muuten itkee enemmän kuin ennen päivällä ja tuntuu että nälkä olisi kova ja joskus ottaa pari imua ja sitten tulee itku. Nukkuukin paljon enemmän, varmaan kun ei saa niin paljon energiaa.

On hän kyllä tosi hyväntuulinenkin suuren osan päivästä, siihen nähden kun luulisi että on kova nälkä... Ennen ainakin syönyt tosi paljon.

Onko kenelläkään kokemusta samasta? Jos nyt selitin tilannetta ollenkaan selvästi :)

Kommentit (5)

Vierailija

Meidän 3,5 kk pojan on ainakin vaikea imeä pullosta, kun on nuhainen. Ja se menee juuri niin, että päivällä ei syö paljoa (tai syö niin, että kanniskelen häntä sylissä syöttäessäni) ja yöllä sitten syö paljon, kun unisena malttaa syödä.

Ja molemmat flunssat ovat "alkaneet" niin, että ensin on pullovaikeuksia pari päivää ja sitten on räkätauti. Olen jälkikäteen tulkinnut, että aluksi on ehkä ollut kurkku kipeä...

Toinen mahdollisuus olisivat hampaat, mutta ehkä niitä ei ihan 3 kk iässä vielä tule.

Vierailija

ollaan kyllä neuvolaan menossa ensi viikolla muutenkin. Ja olet varmasti ihan oikeassa, ettei ne aina syö tarkalleen sitä samaa määrää :) Sitä vaan ensimmäisen kanssa tulee "hätä" heti kun vähän tulee muutoksia, kunnes tajuaa että hei, ei se mennytkään rikki :)

Vierailija

myös sulle vastauksesta!! Tuo on hyvin mahdollinen vaihtoehto, varsinkin kun tuntuu että lähes kaikki ympärillä on nuhaisia. Mä tarkkailen tilannetta ja ihan hyvä pitää mielessä myös tuo nuha vaihtoehto :)

Vierailija

Minulle neuvottii että vauvojen (kuten aikuistenkin) ruokahalu vaihtelee suuresti päivästä ja viikostakin toiseen. Jos vauva on muuten terve ja hyväntuulinen (ei esim kuumetta), olettaisin ettei terve lapsi näännytä itseään nälkään. Varmasti ahdistavalta tuntuva tilanne kuitenkin. Ehkä voitte käydä neuvolassa näyttäytymässä ja punnituksessa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat