pitääkö se vain kiltisti hyväksyä, että anoppi suosii toista lastenlasta enemmän kuin toista?

Vierailija

ja kun suositus johtuu ainoastaan vanhemmista?

toisen vanhemmat eivät oikein välitä kauheasti asioista ja elävät tukien varassa, kun eivät viitsi/jaksa mennä töihin. Kun toisen eli me ollaan säästäväisiä ja muutenkin ihan normaaleja, jotka kyläilee anoppin luona paljon useammin, kuin toiset. Koska anoppi niin tykkää.

Mutta on se väärin, että anoppi sitten suosii ihan selvästi tätä toista lasta ja osti esim paljon kalliimmat joululahjatkin kuin meidän lapselle!! tämäkö on kiitos siitä, että me eletään säästeliäästi ja kun toinen perhe törsäilee ja bilettää vaikka rahaa ei olisi...

Tekisi niin mieli sanoa asiasta, mutta ei kehtaa!! Mitä te teette vastaavanlaisessa tilanteessa`?

Kommentit (10)

Vierailija

Ja suosiminen koskee kaikkia perheenjäseniä eli saan lapsineni vanhemmilatni lahjaksi yleensä suklaarasian yhteiseksi, kun taas sisarukseni saavat yleensä rahaa. Potuttaa ihan suunnattomasti, mutta miten sitä voisi mennä niille sanomaan, että muistatte ihmisiä hieman epäreilusti. Niitten rahojahan ne on. En kyllä jaksa kauheasti sitten vanhempiani katsellakaan, mitä ne aina hieman ihmettelee. Ja tässä tilanteessa oli kyllä ensin kana ennen munaa...

Vierailija

En tiedä, mitä hän antoi niille joululahjoiksi, eikä kiinnosta. Meiltä kysyi, että mitä meidän muksut haluaa, ja ne lahjat myös sai.

Meillä on päinvastoin, että meillä on pienemmät tulot (tullaan kyllä toimeen ja ollaan töissä) kuin mieheni siskolla ja hänen miehellään. Kuitenkin sinne kylään mennessä anoppi vie suunnilleen viikon ruoat, lapsille aina leluja ja vaatteita ja muuta "tuliaisia". He asuvat kauempana kuin me, mutta silti anoppi käy siellä useammin kuin meillä. Myös heidän lapset saattavat olla useamman yön mummolassa, kun vanhemmat haluavat omaa aikaa. Meille mummo tulee "hampaat irvessä" hoitamaan lapsia, jos on ihan pakollinen meno eikä hoitoa ole muuten saatu järkättyä. Meidän lapset on tosi harvoin heillä edes hetkeä ilman minua tai isäänsä... Ehkä meidän kakarat on sitten niin paljon kamalampia...

Olen vain hyväksynyt asian, enkä viitsi tehdä siitä numeroa. Me eletään omaa elämäämme ja he omaansa. Mua vaan alkaa ärsyttää, jos ajattelen asiaa enemmän!

Vierailija

Meidän lapset saa anopilta lahjaksi villasukkia ja oman tyttären perheelle on ostettu mm rivitaloasunto. Ei kaikki ihmiset osaa olla tasapuolisia!

Vierailija

Miehen siskon lapset saavat appivanhemmilta paljon hienommat ja kalliimmat lahjat kuin meidän lapset. Ne jäävät joko kokonaan ilman tai lahjat haetaan halpahallista.

Näin on ollut aina ja tulee olemaan, mutta ei me asialle mitään tehdä. Ei edes katkeroiduta.

Vierailija

Mun anoppi antoi tytölleni 1v.lahjaksi 2,50E pallon&2 keilaa ja toisen poikansa 1v.tytölle 100E!Voitte uskoa että vi.....Ja sama muidenkin lasten kanssa.Useinmiten meidän lapset saa tosi onnettomia ja muutaman euron lahjoja kun taas toisen pojan ja tyttären lapset saavat paljon arvokkaampia.

Ja vielä kun mein lapsilla on synttärit niin anoppi saattaa antaa pojan ja tyttären lapsille myös lahjat ja kalliimmat kuin sankarin lahja.Tosta mieheni sanoikin äidilleen ja pari vuotta olikin niin etteivät saaneet mutta taas on ollut aikoja kun on antanut.

Mieheni ei saa sanottua tosta toisesta lahja asiasta äidilleen.Saa itse sanoa kun hänen äiti on.Itse en enään edes ole mennyt käymään anopin luona.Ei kiinnosta.Tollanen suosiminen on todella epäreilua!!!!!!!!!!

Vierailija

Esimerkiksi kun serkukset oli kaikki mummolassa ja mummu teki heille voileivät, niin pojille hän tuputti lisää, mutta kun tytöt pyysivät toisia niin mummo kertoi tarinan naisesta joka söi niin paljon, että vatsa halkesi. Ja aivan normaalipainoisia ja normaalisti syöviä nämä tytöt.

Sanoin anopille että onko tuo nyt ihan asiallista.

Vierailija

Oltiin jossain mielenhäiriössä ja mentiin jouluksi anopille ja tällaista mielenhäiriötä ei tule tapahtumaan enää koskaan. Seuraavan kerran menen aikaisintaan ensi kesänä.

Sitä saa mitä tilaa. Jos ei osaa olla kuten normaalit ihmiset, saa elellä sitten ihan itekseen. Mun ei tartte katella sitä.

Vierailija

Tämä on jo vanha keskustelu, mutta sattui silmääni kun tämä aihe on niin "tuttu". Juu näin on meilläkin iät ja ajat olllut. Miehen vanhemmat suosivat toisen lapsensa perhettä. Sinne on ostettu autosta lähtien. Itse olemme automme lainarahoituksella hankkineet. Mieheni sisaruksen perheellä tulotaso on samaa luokkaa kuin meillä, mutta sinne tuntuu vaan uppoavan.

Heidän jälikasvua huomioidaan ihan eri tavoin kuin mitä meillä aikoinaan. Harmittaahan tämä.  Ja etenkin kun meidän teini on sen tajunnut, että onko häntä noin huomioitu aikanaan. Näistä ei hänen kanssaan ole keskustelu, mutta kyllä hän sen itsekkin tajuaa, että eipä ole kohtelu ollut samaa. Ja kun näitä rupeaa miettimään suututtaa ja siksi kai on parempi jättää "sikseen".

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat