Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi olla totta! tänään ompussa nähtyä!

Vierailija

N. nelikymppinen nainen ja n,12 vuotias tyttö istuivat ruokaravintolassa. eivät syöneet,mutta äiti(ilmeisesti oli tytön äiti,puheista päätellen)joi olutta isosta tuopista ja tyttö joi vettä!

tyttö sanoi jo haluavansa lähteä ja tähän äiti,että ei kun me odotetaan isää. No,tulihan se isäkin sieltä,suoraan tiskin kautta ja kantaen kahta olutta! Säälittävää..

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

12-vuotias on liian nuori juomaan alkoholia. Mutta parempi opettaa juomakulttuurin saloille jo nuorena, joten täydet pisteet sille perheelle! Mekin otetaan lapset mukaan kun mennään baariin, annetaan lasten vuorollaan tilata meille drinksut. Kivaa on kaikilla.

Vierailija

Vähemmän moralisoitavan tästä asiasta tekee se, etä kyseinen aine juotiin RUOKAravintolassa. Se ei ole yleinen kännäämispaikka. Emmehän tosin tiedä, mihin kolmikko sieltä suuntasi matkansa: kapakkaan vaiko fiksusti kotiin lounaalle.

Vierailija

on se lasten elämä kovaa kaupungeissa. Ei tarvi enää mitään ihmetellä...

Normi käytöstä ?monelle..........

Itse juon myös välillä ja lapsetkin on saanut maistaa, mutta lasten ei tarvi kattoa mun juopottelua ja istua kapakassa. Mä olisin varmaan soittanu sossuun

Vierailija

vanhempia yhtään, kuten eivät täälläkään monet käsitä, mitä oli vialla, mutta lasta se haittasi. Monen mielestä 12-vuotias voi jo seurata vanhempiensa oluen litkimistä, mutta minun mielestäni parempi olisi jos ei tarvitsisi.

Vierailija

Annan esimerkin mistä tulee ihanat muistot parin vuoden takaa.

Nizzan rantabulevardi kahvilan tyyppinen paikka meillä aikuisilla lasilliset viiniä ja lapsilla jäätelöannokset. Aurinko paahtoi niin, että taju meinasi lähteä kaikilla oli kuitenkin pirun mukavaa. Ja yleensä tuommoisissa paikoissa kaikki juo kaupungilla kulkiessa tai rannalla olessa litratolkulla vettä muuten sinne pökrää. Mitä hiton väliä jos sä lomalla kerran päivässä pysähdyt ottamaan lasillisen. Ja hui kauhistus illalla lasten mentyä nukkumaan juotiin viiniä ja istuttiin hotellin parvekkeella ihmettelemässä yöelämää.

Tämä ap tapaus olivat luultavasti koko perhe lomalla mitä sitten jos lomalla juo kaljan ruokaravintolassa sitten huolestuisin tänä päivänä jos se mukula olisi raahattu johonkin lähiö räkälään.

Tosin itse olin lapsena mukana niissä lähiökuppiloissa toista se oli silloin 70 80 luvun taitteessa.

Vierailija

white trash älähtää : )

Mun lasten ei onneksi tarvitse koskaan olla tuollaisessa tilanteessa. En sylje lasiin, ja biletän tarpeen mukaan, mutta mitään arkitissuttelua ei lasten tarvitse katsella.

Ja jos itse väsähtää niin paljon shoppailemassa, että on pakko saada vähän bissee, niin ehkä se alpsikin olisi kaivannut jotain lepoa? Mutta ei ehkä sitä saanut siinä dokailevien vanhempien kanssa, kun piti vaan pönöttää jossain ravintolapöydässä vesilasin kanssa.

Vierailija

Lainaus:

N. nelikymppinen nainen ja n,12 vuotias tyttö istuivat ruokaravintolassa. eivät syöneet,mutta äiti(ilmeisesti oli tytön äiti,puheista päätellen)joi olutta isosta tuopista ja tyttö joi vettä!

tyttö sanoi jo haluavansa lähteä ja tähän äiti,että ei kun me odotetaan isää. No,tulihan se isäkin sieltä,suoraan tiskin kautta ja kantaen kahta olutta! Säälittävää..

että tuosta sun kirjoituksesta tulee sellainen olo että se mitä paheksut on tytön vedenjuonti.

Vierailija

eikä olisi tarvinnut istua vieressä odottamassa. Kyllä sen ikäinen osaa jo itekseen kauppakeskuksessa pyöriä päiväsaikaan. Voihan sitä sitten soittaa kun ovat valmiit.

Vierailija

Isä joi kaljaa, keskellä päivää siis. Eikä varmaan jäänyt kahteen tuoppiin. Minä sain aina jätskin.

Ja itse halusin mukaan! Siellä lähiöbaarissa oli kivaa mun mielestä.

Omat lapseni eivät ole koskaan moisissa paikoissa käyneet, eivätkä käy.

Ikinä en ole lasteni nähden tilannut olutta.

Mun mieleeni tulee, että tämän ap:n esimerkkilapsen elämäkin on varmaan ollut useastikin vanhempien kaljanjuontia seuraava. Ei varmaan kauhean kivaa.

Mun mielestä arkipäivänä kun ollaan lapsen kanssa kauppakeskusksessa tapoihin ei kuulu mennä juomaan kahta kaljaa. Tai jos kuuluu, niin kyseessä on jo alkoholiongelma.

Vierailija

mitä ihmeen väliä sillä on, mihin aikaan vuorokaudesta ne oluensa juo, miksi ne pitäisi illalla kiskaista lapsilta piilossa. Ainoa, mikä kirjoituksessa oli kummallista, oli se, että tyttöä odotutettiin, vaikka hän ei halunnut. Tuon ikäinenhän voi mennä itse kotiin tai ainakin johonkin kauppaan kiertelemään.

Vierailija

Lainaus:

siis joo...itse en missään nimessä voi juoda alkoholia jos lapsi siinä vieressä. kyllä se lapsi oppii sitte vanhempana niihin hommiin. itse kyllä juo joka toinen vkoloppu (käyn baarissa) tai käyn kaverin kanssa muutamalla muutaman kerran vkossa,mutta lasta en ota mukaan.ja jos olemme ravintolassa syömässä ei siihen ruokaaan kuulu olut!

ottaa se olut ruuan kanssa jos siitä tykkää, kuin käydä aikuisiällä perheellisenä joka toinen viikko baarissa ja vielä viikollakin tuopilla.

Tekopyhältä kuulostat.

Vierailija

Siis LITRA. Miettikää mikä määrä- ja iso osa mammoista on sitä mieltä "ettei tunnu missään"!!! Mahtaa olla 12-vuotiaalla turvallinen olo kun lähtee kotiin samalla autolla kuin hiprakassa olevat vanhempansa :(. Sehän on jo "niin iso" tyttö ja saihan se vaatteitakin; pää kiinni vanhempien juomisesta!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat