Pojan synttärit ja kukaan ei pääse synttäreille :(

Vierailija

Hänellä ei ole kuin pari kaveria ja ne ovat lomamatkalla.

Vanhempieni piti tulla, mutta peruivat tulonsa. Eikä muutkaan sukulaiset halua tulla.

Eli me vietetään syntärit kolmistaan, minä ja lapseni. Olisiko mitään ideaa miten nämä synttärit voisi viettää ? Jotta lapsella olisi kuitenkin kivaa. On syntynyt 1.1 ja tällöin ei ole mikään auki. Kotona pitäisi jotain kivaa keksiä. Täyttää 8 vuotta.

Harmittaa kun ikinä ei kukaan muu kuin minä ole ostanut lapselle synttärilahjaa. Ymmärrän kyllä, että ovat väsyneitä joulusta, kun on lahjoja joutuneet ostamaan. Silti syntymäpäivä on tärkeä. Kun vaan yhden joululahjan ostavat, niin ei voi niistäkään antaa.

Veljen puolesta ostin lahjan, joten kyllä se saa yhden kalliin lahjan ja yhden halvemman.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Lainaus:

seuraavaan viikonloppuun, jolloin väki pääsee paremmin tulemaan.

Meillä on tytöllä synttärit 1.7. Arvaa vaan saadaanko silloinkaan yhtään ketään liikkeelle. Joten synttärit on pidetty TOUKOkuun viimeisellä viikolla. :) Juu pikkaisen etuajassa, mutta ei ole ketään haitannut.

Miksi ihmeessä ketään ei ole liikkeellä heinäkuussa? Viime kesänä tyttäreni synttäreillä oli kaksitoista tyttöä (luokkakavereita ja muita ystäviä). Ainostaan yksi tyttö ei päässyt, hän oli sairastunut.

Meillä on aina pidetty ja niin kauan kuin tyttö/ tai poikamme synttäreitä haluaa viettää, ne vietetään juuri syntymäpäivinä. Ei todellakaan kaksi kuukautta etuajassa - minä en ymmärrä!

Vierailija

Ei olla pidetty kuin kerran synttärit varsinaisena päivänä, juuri siksi ettei sinne monikaan pääse. Kaverisynttärit pidetään joku arki-ilta ja sukusynttärit sitten yleensä viikonloppuna joko ennen tai jälkeen tuota synttäripäivää. Lapsi ei voi valita syntymäpäiväänsä, mut en ymmärrä miksi synttärit pitäisi pitää juuri sinä päivänä kuin on syntynyt? Hyvin voitte pitää loppiaisen jälkeen, jolloin kaverit ja muut pääsee paremmin juhlimaan.

Vierailija

Voisiko aamun aloittaa vaikka pienen kakun yhteisellä leipomishetkellä?

Olisiko mukava vuokrata joku hyvä lastenelokuva? Sitten herkkuja ja naposteltavaa elokuvan lomaan? Päivä on kyllä pitkä, pelkkä elokuva ei ihan kyllä riitä... Iso kasa lautapelejä?

Opetat pojalle jonkun pelikorttipelin? Mitä muuta sitä voisi antaa kuin omaa aikaansa pojalle tuollaisena päivänä..?

On tosi harmi, etteivät aikuiset pysty eläytymään lapsen maailmaan; synttärit ovat ihan eri tavalla lapselle tärkeitä kuin aikuiselle.

Vierailija

Meillä molemmat lapset ovat syntyneet hankalaan aikaan, uutena vuotena ja juhannuksena. Kummankaan synttäreitä ei ole vietetty oikeana päivänä, toki silloin saa onnitteluja ja lahjan omalta perheeltä ja kakkua, mutta varsinaiset synttärit on pidetty muutaman viikon sisällä, niin että kaverit pääsevät tulemaan. Varsinaisia kaverisynttäreitä ei kuitenkaan ole pidetty kuin n. 7 vuotta (just hankalan järkkäämisen ja tulijoiden järjestelyn takia) ja sen jälkeen on siirrytty muuhun traditioon. Uutena vuotena syntynyt on päässyt tammikuussa risteilylle, (pallomeri, hyvät ruuat jne seikkailua laivalla) ja juhannuksena syntynyt esim. päiväksi Lintsille. Molemmille on hyvin kelvannut nämä traditiot, että tehdään jotain tosi spesiaalia sen synttäripäivän lisäksi, jolloin on kakkua ja lahjaa perheen parissa.

Olen myös aina inhonnut isojen kaverisynttäreiden järjestämistä, enkä pidä niitä ylipäänsä mitenkään itsestäänselvyytenä. Pienenä penskat ahtoivat herkkuja ja riehuivat sokerihumalassa, ja arvostivat jotain ongintaa tai muita viihdykkeitä, kouluikäiselle voi jo keksiä muuta kivaa.

Vierailija

Kuten moni on jo ehdottanut. Meillä vanhin on syntynyt 12.8. ja jo kauan sitten totesimme, ettei juhlia kannata järjestää ennen koulujen alkamista ja elokuun loppupuolen viikonloppupäivistä kannattaa valita su-iltapäivä kun mökkiläiset ovat palanneet kotiin.

Vierailija

seuraavaan viikonloppuun, jolloin väki pääsee paremmin tulemaan.

Meillä on tytöllä synttärit 1.7. Arvaa vaan saadaanko silloinkaan yhtään ketään liikkeelle. Joten synttärit on pidetty TOUKOkuun viimeisellä viikolla. :) Juu pikkaisen etuajassa, mutta ei ole ketään haitannut.

Vierailija

Ovat vuorotyöläisiä jne. eivätkä juuri kukaan olisi päässeet yhtäaikaa synttäreille. Pidettiin juhlat siis joulunaikaan sukulaisten luona (ensin minun ja sitten miehen). Kaverisynttärit vietetään sitten tammikuun loppupuolella, kunhan koulu alkaa ja näkee kavereitä, että voi kutsua. Itse juhlapäivänä vietetään lähinnä uuden vuoden aattoa - aamulla lauletaan, muttei muuten erityisemmin juhlita synttäreitä silloin. Ja lahjat kyllä lapsi on saanut joka vuosi kaikilta, joulusta huolimatta.

Vierailija

Meillä on kahdella lapsella synttärit koulun kesälomien aikaan ja heillä on aina ollut suru, kun ei voi viettää synttäreitä kavereiden kanssa. Niinpä ollaan pidetty niitä sitten joko vähän etukäteen tai jälkikäteen.

Vierailija

Meillä tammikuun 8. pojan synttärit, mutta vietetään seuraavana viikonloppuna, silloin kaikki jo palanneet joulureissuistaan.

Epäreilua lapselle, jos ei tule synttäreille kavereita. kun on syntynyt 2vääränä" päivänä.

Itse olen joululapsi, tiedän mistä puhun!!

Vierailija

Siis jos eivät haluu tulla 1.1. niin tulisivatko viikonloppuna? Anteeks vaan mut ihme porukkaa jos eivät silloinkaan tule.

Menkää te vaikka johonkin syömään omalla porukalla.

Vierailija

Harmi oikeesti ku on se vielä noin pienenä lapsena kiva juhlia synttäreitä ja saada paketteja.

Mutta tässäpä ehdotus:

Piettäkää synttärit sitten kun loma on loppunut ja kaverit on tullut kotiin.

Vierailija

Siirtäkää ihmeessä ainakin kaverisynttärit koulun alkuun, niin kaveritkin pääsevät mukaan. Missään ei ole määrätty, että juhlat täytyy pitää juuri syntymäpäivänä. Meillä on 2 lasta ja kummankaan synttäreitä ei ole pidetty kuin muutaman kerran "oikeana" päivänä, ja silloinkin siksi, että on ollut viikonloppu.

Meidän lapsella oli juuri ennen jouluaattoa synttärit. Lapsi sai vain vanhemmilta lahjan ja toisen kaukana asuvilta kummeilta. Päiväkotikaverit tulevat juhliin vasta loppiaisen jälkeen. En edes yrittänyt pitää vielä juhlia, koska on lomakausi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat