Tunnen vihaa erästä nettipalstalaista kohtaan :/

Vierailija

Niin, avauduin kerran vaikeasta aiheesta nimeltä abortti netissä. Sain kasapäin vastauksia eräällä vauvaforumilla ja yksi henkilö siellä syyllisti minut todella rumin sanankääntein... NYt, kun on kulunut aikaa, tunnen vihaa tuota ihmistä kohtaan. Kuulostaa kamalalta, mutta toivon hänelle jotain pahaa, enkä ole ikinä toivonut ennen kenellekään pahaa. Hänen sanat pyörii mun mielessä, nään niistä unia jne.. mikä neuvoksi?

Kommentit (10)

Vierailija

Minusta tuntuu, ettet ole itse ihan täysin tasapainossa aiheen kanssa joten jollain tapaa käännät oman pahan olosi osittain tuon erään vastaajan päälle. Hän on varmaan ollut inhottava ja aiheuttanut sinulle pahaa mieltä mutta kun koet asian näin voimakkaasti, luulen, että sinua itseäsi vaivaa tässä aiheessa joku asia. Ko. vastaaja on tavallaan "sijaiskärsijänä". Onko sinulla huono omatunto jostain tähän aiheeseen liittyvästä asiasta tms?

Minusta sinun kannattaa unohtaa ko. kommentoija ja selvitettävä aihe itsesi kanssa. Mikä mieltäsi on oikeasti jäänyt vaivaamaan? Kun olet sinut itsesi kanssa, ei muiden töksäyttelyt vaivaa.

Vierailija

Ja uskon, että omaa pahaa oloa helpottaa, että voi laittaa "kaikki" tuon vastaajan syyksi eli kohdistaa viha ja paha olo häneen vaikka oikeasti suurin osa pahasta olostasi varmaan johtuu juuri omista tuntemuksistasi lasta ja raskautta kohtaan.

Uskon ja tiedän kyllä, että netissä nimettomänä haukkuvat osaavat loukata ja satuttaa.

SInun täytyy nyt saada itsesi ymmärtämään, että vastaajalla itselläänkin oli jostain syystä tietty herkkyys aihetta kohtaan. Ei normaali ihminen varmaan hauku -hirveän rumasti ainakaan- toista edes täällä netissä. Hän on varmaan ahdistunut jostain asiasta joten sinun kannattaa jättää tuollaiset omaan arvoonsa. Inhottavia ihmisiä löytyy tästä maailmasta aina ja siksi pitää opetella unohtamaan ikävyydet.

Vierailija

Eikä mahassa olevaan lapseen tarvitsekaan kiintyä. Relasti vaan, kunhan synnyttämään pääsee niin raskaudenaikaiset huonot kelat kummasti unohtuvat. Surffaile vaikka välillä ihan muualla kuin täällä Vauva-palstalla, niin saat muuta ajateltavaa.

Vierailija

vihaa ihan rauhassa vain. Sinulle sanottiin hyvin törkeästi ja sinulla on OIKEUS inhota ko. tyyppiä. Mutta älä anna sen pilata elämääsi, pikku juttu kuitenkin.

Ei viha ole aina paha asia.

Vierailija

painaa. Painin aborttiasian kanssa pitkään, enkä tehnyt sitä kuitenkaan. Vieläkään en ole kiintynyt mahassa olevaan lapseen. syyllisyys painaa mm. senkin takia että inhosin pitkään sitä että olin raskaana, harkitsin aborttia pidemmillä viikoilla jne.. Mutta ihmetyttää miksi tuo yksi henkilö vaikutti minuun niin että tunnen näin voimakkaasti ja inhoan.. voiko tosiaan mieli kääntää hänet "sijaiskärsijäksi"? Hän kyllä oikeasti SANOI pahasti. Sanoi, että mun kaltaiset pitäis pakkosterilisoida jne.. mutta silti, ei taida olla normaalia että jonkun nettihenkilön sanomiset otan näin?

Vierailija

Joskus mielipiteet kolahtaa yhteen ja kovaa. Varsinkin jos puhutaan tunteita herättävästä aiheesta niinkuin abortti.

Itse sallin abortin, en käsitä miksi joku kehtaa sanoa että esim. raiskattu nainen voisi mennä aborttiin mutta joku joka ei vaan puhtaasti HALUA lasta ei sitä saisi perusteellaan. Eikö kuitenkin tasa-arvo ole paikallaan? Tai lapsen kohtalo syntyä paikkaan jossa häntä ei nyt vaan yksinkertaisesti haluta.

On kovin helppoa sanoa että tekisin abortin. Näin minä pystyn äitinäkin sanomaan, mutta aivan erihän se on kun pitää sanat lunastaa!

Kivi on helppo heittää, mutta kenestä se on sitten OIKEASTI heittämään?

Älä jää miettimään toisten sanomisia. Netissä on helppo loukata kun ei ole kasvoja. Jokasella kun on huonoja päiviä ja äärimielipiteitä. Joskus saattaa kirjoittaa liian kärkkään mielipiteen tai se ymmärretään väärin.

Joskus kannattaa vaan sulkea kone? Jokkut keskustelunaiheet on ikuisuuksiin saakka semmosia ettei niissä toiseen vaan saa kosketusta.

Vierailija

Eli uskon, että vihaa tunteva ihminen tekee eniten hallaa itselleen. Jos ap vain jatkuvasti vihaa tuota kyseistä kommentoijaa, on hänellä itsellään koko ajan paha olo, hän on täynnä vihaa ja negatiivisia tunteita. Tunne alkaa hallitsemaan liikaa hänen elämäänsä ja pikkuhiljaa kääntää kaiken mustaksi. Ihmisestä tulee katkera ja pahaa ajatteleva.

Sen sijaan ko. kommentoija elää rauhassa omaa elämäänsä tietämättä yhtään ap:n vihasta tai saamatta yhtään osaansa hänen vihastaan.

Eli neuvoisi unohtamaan ja jopa antamaan anteeksi jos pystyt. Se on vaikeaa. Mutta jos ajattelet kommentoinutta henkilöä vain säälittävänä reppanana jolla itsellään oli tosi paha olo, niin ehkä anteeksi antaminen on helpompaa. Älä ainakaan laskeudu hänen tasolleen.

Unohda ja jatka elämääsi. Olet sen itsellesi velkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat