Lasten harrastusvälineitä kirpparilta - Mutta mistä ihmeestä?

Vierailija

Kun kaikenlaisesta kierrättämisestä nyt vouhkataan ja itsekin ihan oikeasti ajatusta lämpimästi kannatan, päätin minäkin tänä syksynä ryhdistäytyä ja päivittää kolmet luistimet (joista kahdet oikeat taitoluistimet) ja yhdet murtsikasukset monoineen kuten kunnon kansalainen, eli hankkimalla käytettynä.

Ihan ensimmäiseksi todettakoon että emme asu pääkaupunkiseudulla, ihan kunnollisen kokoisessa kaupungissa kuitenkin. Olen syyskuusta asti etsinyt noita yllämainittuja tarvikkeita ja löytänyt yhdet sukset.

Olen seurannut huuto.netiä, Vauvan osta&myy palstaa ja Kaks Plussan vastaavaa. Taitoluistinten kanssa on osunut lähimmäksi, yhdet melkein jo huusin (Helsingistä tosin ja olisin maksanut postikuluja lähemmän 15 e), mutta koska myyjä ei tarkkaan osannut sanoa luistinten kokoa, en uskaltanut sovittamatta ostaa. Koko tänä aikana ei ole löytynyt yhtäkään tarviketta tästä kaupungista tai edes tältä seudulta. Pk-seudulla tarjontaa kyllä on, mutta sovittamatta on paha ostaa (paitsi noista taitoluistimista joista tarkkaan tiedän koon ja mallin) ja postikulut tekevät ainakin huutiksen hinnoilla rahallisen hyödyn lähes olemattomaksi - kierrättämisen ilo toki jää.

Suksistakin kehkeytyi varsinainen farssi, kun monoja ei sitten käytettyyn pariin löytynytkään mistään. Käytettyjen metsästämisestä luovuin heti ja taivuin etsimään uusia, joista sitten tänään saimme ilmeisesti kaupungin viimeisen parin oikeaa kokoa ja juuri kyseisiin siteisiin sopivaa mallia.

Tämä alkaa käydä turhan työlääksi...Olen yrittänyt etsiä tietoa erilaisista kamapörsseistä, lapsiin liittyvien yhdistysten kirppiksistä jne. mutta tuntuu että tieto menee lähinnä suusta suuhun - on koulujen kirppiksiä, joista ilmoitetaan koulujen nettisivuilla (pelkkiä alakouluja on kapupungissa kymmeniä).

Antakaa ihmiset vinkkejä mistä niitä upeita ja superhalpoja käytettyjä harrastusvälineitä löytyy??? Tai mitä foorumeja kannattaa seurata löytääkseen noita yhdistysten kirppiksiä? Aikaa ei ole kiertää joka päivä "kiinteillä" kirpputoreilla eikä notkua loputtomiin netissäkään.

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

urheilutarvikkeiden kauppa. Superhalvasta en tiedä, mutta ainakin siellä on ollut ihan hyvin valikoimaa. Kävin ostamassa tytölle taitoluistimet, ja useimpia lasten kokoja oli enemmän kuin yksi pari. Hinnat olivat 12-14 euroa.

Toki on mahdollista, että nyt talvikauden jo alettua tavaraa on mennytkin enemmän. Ostin ne luistimet joskus marraskuussa.

Pelimieheen voi muuten myös viedä omia käytettyjä tarvikkeita myyntiin.

2

Täytyy käydä tuolla katsastamassa! MLL:n ja monikkoperheiden kirpparit missasin just silleen, että kuulin tyyliin samana päivänä että sellainen oli ollut. Hyvä tietää ihan vastaisuuden varallekin!

Vierailija

Lainaus:

Siis Seppälän kirpputorimarketiako tarkoitat? Kävin siellä viimeksi tänään, ja lasten suksia ja luistimia näkyi paljon. Mutta onhan tietysti aina olemassa Murphyn laki, jonka vuoksi juuri oikeaa kokoa ei ole saatavilla. ;)

2

Tosiaan koot on kyllä kiertäneet ja pahasti ja kun en tosiaan ehdi siellä mitenkään päivittäin piipahdella kun olen ihan toisella puolella kaupunkia töissä, niin aina suurin odotuksin olen mennyt ja tyhjin käsin palannut. Tiedän kyllä, että "löytöjen" tekemiseen vaadittaisiin säännöllistä kirpparien kiertelyä, mut kun ei voi kaikkeen revetä :)

Vierailija

Kirpputoreilta, myyjäisistä, huutonetistä...

Olen ostanut mm. kaikille lapsille luistimet syksyllä hinnat 3,5€-6,5€, luistelukypärät parilla eurolla, sukset ja sauvat muutamalla eurolla.

Vierailija

urheilutarvikkeiden kauppa. Superhalvasta en tiedä, mutta ainakin siellä on ollut ihan hyvin valikoimaa. Kävin ostamassa tytölle taitoluistimet, ja useimpia lasten kokoja oli enemmän kuin yksi pari. Hinnat olivat 12-14 euroa.

Toki on mahdollista, että nyt talvikauden jo alettua tavaraa on mennytkin enemmän. Ostin ne luistimet joskus marraskuussa.

Pelimieheen voi muuten myös viedä omia käytettyjä tarvikkeita myyntiin.

2

Vierailija

Siis Seppälän kirpputorimarketiako tarkoitat? Kävin siellä viimeksi tänään, ja lasten suksia ja luistimia näkyi paljon. Mutta onhan tietysti aina olemassa Murphyn laki, jonka vuoksi juuri oikeaa kokoa ei ole saatavilla. ;)

2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat