Kuinka moni hyväksyisi tällaisen mieheltä:

Vierailija

Aikasemmin siis laitoin tosta tiskivuoroista jne. Eli tiskit homeessa ja miehen vuoro tiskata. Viikon tiskit ollu nyt.

Sänky petaamatta

Käytetyt kalsarit lattialla

Jaksaa käydä treeneissä, mutta ei hoitaa kotihommia

Kun tulee töistä väsyneenä kotiin ei tee oikeastaan yhtään mitään, vaikka pyydä apua lapsen iltahommissa.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

meillä tekee kuka milloinkin jotain huomaa, sänkyjä ei pedata, pyykkikone pyörii klo 21, ja jos astiat likaisia, tiskaa käsin tai laittaa koneen pyörimään, imuroi ketä lystää, ja ruokaa tekee se jolla eniten sellainen olo ja aikaa. Lapset ovat omatoimisia viimeistään 5 vuotiaina, ja yleensä kaikki siivoavat silloin kun jonkun ystävä on tulossa yökylään. Ihan hyvin pärjää, ja aikaa jää muuhun, en ymmärrä miksi pitäisi tehdä tästä niin hirveesti numeroo.

Vierailija

ja tein kyllä suhteen alussa selväksi etten ala orjaksi kenellekään. Miehen kotona äidin arvo on määrittynyt kotitöiden kautta aika pitkälti, on ollut "aina" kotona. Itseäni on ahdistanut kun anoppilassa kaikki muut istuu ja avoanoppi vaan hyysää kaiken valmiiksi.

Kyllä minä teen enemmän kotona (järjestelen ja siistin paikkoja yleisesti), mutta yhdessä hoidetaan kodin siivous, imurointi, vessan pesut, lattiat ja pölyjen pyyhintä. Myös ruokaa tehdään molemmat yhtä lailla. Eilen esimerkiksi hymyilin, kun kaupoilta tultaessa rojahdin vaan sohvalle ja mies alkoi kokkaamaan ruokaa. Että tällainen asetelma olisi vaikea kuvitella tapahtuvaksi miehen vanhempien kotona. Pyykit laitan yleensä koneeseen, mies yleensä ripustaa kun on kotona. Roskia viedään molemmat. Mies hoitaa "likaiset hommat", eli pesee lattiakaivot ja availee viemärit aina kun kehotan :)

Mieheni ei myöskään ole sika siinä mielessä että voisi jättää astioita homehtumaan. Vaatteita ei pudottele pitkin poikin, tai jos pudottelee niin korjaa kyllä itse. Arvostaa sitä että meillä on suht siistiä (mainitsee asiasta toisinaan vierailtuaan poikamieskavereillaan). Tykkäämme olla kotona, ja tärkeä osa sitä viihtyisyyttä on, että kotona on puhdasta. Siisteys ei tarkoita meillä pakonomaista päivittäistä siivoamista, vaan yleistä viihtyisyyttä.

Vierailija

Omakin ukkoni toimi noin poikamies-boksissaan, mutta tein selväksi jo seurusteluaikana, että homman on muututtava, en suostu katselemaan sotkua enkä ala kenenkään piiaksi. Nykyään jo aika hyvin saa jälkensä siivotuksi, vaikka huomautella pitääkin, no lähes joka päivä. Mutta hoitaa myös lapsia ja vie heidät aamuisin hoitoon, josta iso plussa!

Vierailija

Hyi helkkari! Astiat kassiin / pussiin, samoin kalsarit ja pihalle! Ilmoitus, että seuraavaksi lähtee ukko. En todellakaan sietäisi moista kotonani!!!

Vierailija

koska käyn itsekin normaalissä työssä ja hoidan lapseni itse. Mutta jos on kotihommia mitkä PITÄÄ hoitaa niin minkä sille mahdat vaikka olis kuinka väsynyt. ap

Vierailija

Olen siitä onnellisessa asemassa, että meillä mies tekee tosi paljon kotitöitä, viihdytään kumpikin siistissä kodissa, joten siivous ja pyykit yms. on molemmille vaan hommia, jotka on pakko hoitaa ja se käy helpommin, kun ei rueta riitelemään.

Jos mies on suhteen alusta asti ollut sellainen, että kotityöt ei maistu tai hirveässä kunnossa oleva kämppä ei häntä haittaa, niin eikö nainen silloin avioituessaan tästä huolimatta miehen kanssa ole tavallaan hyväksynyt miehen sellaisena kuin hän on? Mielestäni myöhemmin ei voi rueta valittamaan. Eri asia on sitten se, jos mies on totaalisesti muuttunut yhteiselämän aikana.

Vierailija

ellen itse tekis kaikkea. Roskat mies vie kun suunnilleen ovellla käteen antaa ja omat treenivaatteensa pesee. Nyt 14 vuoden jälkeen on oppinut välillä petaamaan sängyn ihan pyytämättä.

Vierailija

laittaa puuron ja kahvin joka aamu klo 7:00 mennessä. Lukee lehteä ja syöttelee lapsia. Itse vetelehdin sängyssä klo 7.20 saakka. Pyykit hoidan minä likaiset pesuun ja viikattuina takaisin kaappiin, välilä mies ripustelee märät mytyt muttei juuri sitä enempää. Siivooja käy joka toinen viikko, siinä välillä minä imuroin ja pesen välillä wc-pönttöjä. 3-4 kertaa vuodessa mieheni kuuraa kaikki vessat - ja tilat juuriharjalla ja mäntyuovalla, koska lapset ja kaverinsa eivät aina osu pönttöön, ja viikkosiivouksessa tunuu aina jäävän jokin reuna huomaamatta. Minä hoidan pääosin kaiken ruuan laittamisen. mies käy kapuassa jos on hyvä kauppalista... Aviossa yli 10 v. - enkä todellakaan sietäisi ap:n kuvailemaa miehen käytöstä. Eikä mies sietäisi minulta vastaavaa...

Vierailija

Meillä onneksi mies tekee kaikkia kotihommia, enemmänkin kuin minä. Ruokaa tekee varmaan 90% kerroista, siivoaa, hoitaa lapsia. Ainoat kaksi asiaa jotka minä hoidan yksin ovat pyykin pesu ja viikkaus kaappeihin ja koiran ulkoilutus (siinä auttavat isommat lapset). Mies on meillä myös se järjestelmällisempi osapuoli, joka saa silloin tällöin päähänsä laittaa vaikka kaappeja järjestykseen. Vaatekaapit hoidan minä (paitsi miehen oman). Pihatyöt ovat kaikki miehen harteilla, samoin autojutut, tosin pihatöissä auttelee jo 10-v poika ja toisinaan 11-v tyttökin.

Vierailija

... Nyt kyllä sanot että tämähän ei ole mikään viiden tähden hotelli. Tiskaa ja pyykkää vain omat ja lastesi pyykit niin alkaakohan huomaamaan jotain.

Vierailija

Meillä mies on aina osannut imuriin tarttua ja pölyt pyyhkiä(inhoan pölyjen pyyhkimistä!!!), lattioiden ja vessojen pesu jää kyllä minulle, mutta muuten kaikki pyykit ja tiskit hoidetaan tasapuolisesti. Mistään vuoroista ei ole kyse vaan se tekee kuka kerkee, eikä kumpikaan narise vaikka joskus tiskit tai pyykit vähän seisoo. Eihän sitä aina jaksa. Joskus ollaan kotona puolin tai toisin kuin hotellissa jos vaikka töissä on rankkaa ja kiirettä niin toinen hoitaa koko kodin ja lapset. Siitä miehelle pisteet että tekee n. 90% ruoan vaikka olen ravintola-alan koulutuksen käynyt niin osaa tehdä parempaa ruokaa. Minä taas sitä perussuomalaista kotimuonaa. Minun mielestäni systeemimme toimii loistavasti vaikka miehen sukkia ja lasten vaatteita joskus onkin pitkin asuntoa! Harvoin lapsiperheen koti ihan tip top on!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat