Kaverilla kohta vuosi synnytyksestä ja perustelee läskejään "raskauskiloilla"

Vierailija

johtuvia liikakiloja - olivat ne sitten tulleet raskaana tai ei.

Mutta jos kaverisi tykkää helliä ajatusta, että hän on läski raskautensa takia, niin mitäs asia oikeastaan sulle kuuluu?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

raskauskiloja on vielä mullakin, ihan parisen kiloa vaan kylläkin ja tyttö on 1v6kk. Mut kyllä se on ihan mun oma vikani, etten ole entisissä mitoissa. Saisin kyllä ne viimesetkin pois jos viitsisin yrittää, mut en jaksa nyt. Turha siitä on raskautta oikeestaan syyttää.

Mun kaveri vetos kanssa aina raskauteen, kun tuli kiloista puhetta. Vielä sillonkin kun sen lapsi oli 3v. Vaikka söi ihan kauheeta roskamättöä ja ei liikkunut ollenkaan. Lihoi enemmän raskauden jälkeen. Vähän se huvitti, kun eihän se lihavuus nyt oikeasti ollut raskauden syy, vaan oma saamattomuus ja välinpitämättömyys.Nyt ei enää ilkee sanoa kun lapsi on jo 6v. Mutta eihän se mulle kuulu.

Vierailija

Sillä on aivan tajuton maha. Näyttää siltä, että se ois edelleen raskaana. Lisäksi se ei viitsi ostaa uusia vaatteita, ennen kuin on palautunut, joten käyttää vain tuulihousuja.

Voiko joku selittää mulle tällaista käytöstä?

Vierailija

Helvettiäkö mun läskit sulle kuuluu. Raskausaikana ne tuli, liiasta mässäilystä joo ja ne on vielääkin kun en saa niskasta kiinni itseäni. Senhän sä varmaan tiedätkin joten miksi tulet tyhmiä kyselee.

Ja ole hyvä äläkä enää ota yhteyttä muhun.

Vierailija

Ole onnellinen, että olet perinyt sellaiset geenit, että olet kusiluikku. Joku toinen on perinyt toiset geenit. Miten voit haukkua ylipainoisia pelkästään liiasta syömisestä? Aivan sama kuin haukkuisit lyhyitä, liian pitkiä, tummaihoisia, kiharatukkaisia jne. Joku pääsee painotavoitteeseensa tekemättä mitään (sinä kuulu heihin?) ja siksi et ymmärrä, että toisille sama saattaa olla ylivoimaisen vaikeaa. Lihavuusgeeni on jo löydetty. Koskakohan aletaan tunnistaa kusipäisyysgeeniä, sillä sekin on mielestäni usein suvussa kulkevaa?

Vierailija

Ihan normaalia toimintaa vuosi sitten synnyttäneeltä. Koska lopetti imetyksen? Valvottaako vauva? On monta syytä miksi ystäväsi ei ole vielä tarttunut itseään niskasta kiinni. Jos itse olit erilainen, hän on tuollainen. Ehkä hän ihmettelee, että mistä sinun vartaloosi sinulla riittänyt energia on pois... Lapsilta? Anna kaikkien kukkien kukkia, äläkä ainakaan tosta näe vaivaa!

Vierailija

Söimme kumpikin täsmälleen saman verran samoja ruokia ja liikuimme saman verran (olimme ulkomailla yhdessä,siksi tämä onnistui).

Itse olen helposti lihoava ja kaveri ei lihoa sitten mistään,no lopputulos viikon jälkeen: Minä painoin 3kg enemmän kuin lähtiessä kaveri saman verran kun lähtiessä,eikä se edes paskonu koko matkan aikana,toisin ku mä!

Että siinä todiste,että jotku lihoo helpommin!

Vierailija

ja edelleen kiloja 5 enemmän kuin ennen raskaaksi tuloa. Luulin ensin että laihtuminen on TODELLA vaikeaa (en ole koskaan aikasemmin painanut näin paljon) jokapäiväisistä kävelylenkeistä ja terveellisestä ruokavaliosta huolimatta, mutta syyksi paljastuikin kilpirauhasen vajaatoiminta mikä on ilmeisesti alkanut raskauden mukanaan tuomien hormonaalisten muutosten myötä. Taidan siis kuulua tuohon "harvojen" joukkoon keillä ylipaino johtuu sairaudesta.

Huomaan kyllä, että tuttavapiirissä mua katsotaan vähän pitkin nenän vartta, meillä kun sattuu olemaan 3 tuttavaperhettä keille syntyi lapsi samoihin aikoihin ja kaikki muut äidit on palanneet entisiin mittoihinsa. Ja kyllähän se huonoina päivinä ottaa itseäkin aika rajusti päähän ettei näytä samalta kuin ennen. Itse en ole vielä uusia vaatteita juurikaan ostellut, ei tee mieli ennenkuin saadaan veriarvot taas kohdilleen ja TOIVOTTAVASTI paino alkaa laskea.

Mut nyt sit tää pakollinen lässynlässyn -osuus... mulla on ihana, terve poika, ihana mies jota ei vois vähempää kiloni haitata ja tukea tarjoava, todellisten ystävien piiri. Miksi siis säisin kotiin itkemään typerien kilojeni takia. Ja jos ap sulle on noin tärkeää kaverisi kilot, niin ehkä kannattais katsoa peiliin. Voisit jopa kysyä kaveriltasi onko kaikki ok tai tarjoutua lapsenvahdiksi tai jopa kaveriksi lenkille.

Vierailija

Mulla on 8kk synnytyksestä ja kyllä mäki näitä +8kg yhä raskauskiloiksi kutsun ;)

Imetys ei ole vieny multa kertaakaan kiloja (katkerako muka, hih), mutta tän kolmannen kohdalla huomasin selvästi, kun vauva alkoi syömään enemmän kiinteitä reilu kuukausi sitten, että paino lähti tippumaan lähes itsestään ja vajaa neljä kiloa tippui kuukaudessa. Imetän vielä ja paino tippuu hitaasti.

Eli jotain hormonijuttua tässä on mun kohdalla mukana kun imetys ilmeisesti pitää kiinni tiukasti läskeistä ja vararavinnosta tai sitten vaan syön liikaa. Tiiä häntä. Ruokahalu kyllä väheni selvästi ja näläntunne kun vauvalle alko maistuu kiinteät paremmin ja tätä myötä imetys väheni.

Ja en mäkään oo hirveesti raaskinu uusia vaatteita ostaa ku ootan vaan ku kuuta nousevaa sitä päivää ku alan olla ees parin kilon päässä lähtöpainostani, eka tavoite on enää kahden kilon päässä ja siitä vielä viis pois niin alan olla tyytyväinen. ;)

Raskauskilot kunniaan =D

Vierailija

on myös raskauskiloja liki vuoden takaisesta synnytyksestä ja en pidä sitä minään ihmeenä. Tietysti jos kaverisi on rajusti ylipainoinen niin sitä ei kai voi vaan laittaa raskauskilojen piikkiin. Ylipaino on helpompi perustella raskauden tuomana kuin mässäilyn tuloksena, luulisin.

Vierailija

Läski tulee syömällä. Piste. Läskit perustelee lihomistaan hitaalla aineenvaihdunnalla, hormoneilla ja ties millä ufoilla. Fakta on kuitenkin se, että vain ja ainoastaan ylensyöminen lihottaa. Ja ehkä joskus harvoin joku sairaus, mutta ei raskaus.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat