Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka vanhaksi asti imetetyn lapsen tiedät / olet itse imettänyt?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lainaus:

Erään lapsi oli 2 v kun imetti...oksettaa pelkkä ajatuskin, että 2 v söisi tissiä..yö

Anteeksi, oli pakko tarttua "syö tissiä"- sanontaan. Aargh.

terv. lastaan 2-vuotiaaksi imettänyt

Vierailija

Hmm, itse imetän vielä 1v 8kk ikäistä lasta, miten ihmeessä vieroitetaan ihminen, joka itse sanoo nätisti yölläkin "(nimi) haluaa tissiä pikkuisen, toisestakin tissistä!" Olis ehkä pitänyt vähän aikaisemmin lopettaa.... :(

Vierailija

Eli liki viisi vuotta yhtä lapsistani. Ja vaikka etukäteen tiesinkin varautua näihin "yäk, ällöä" kommentteihin, mitä täälläkin tuli, häkellyin silti niistä. Vaikken liiemmin asiaa mainostanutkaan.

Lapsi itse elää onneksi autuaan tietämättömänä siitä, että hänelle normaalista jutusta ovat osa aikuisista "yök, pervoa" linjalla. Tosin sen jälkeen kun hän oli vieroittunut ja kertoi asiasta ylpeänä muillekin oli puhetta siitä, että "jotkut aikuiset eivät ihan ymmärrä" ;-). Ihan vaan siltä varalta, että sanoo asiasta jolle kulle "yök"-refleksi ihmiselle.

Oman lapsukaiseni lisäksi tiedän monen monta muuta reilu 4 veeksi äitinsä maitoa nauttinutta, paljon 3-vuotiaana rinnalla käyneitä, ja vielä useamman parivuotiaana vieroittuneen. Ja toki myös monta vuoden iässä, alle vuoden iässä jne vieroittunutta lasta. Mutta omassa tuttavapiirissäni, ja omassa suvussani, ei pitkä imetys ole mikään outo juttu - sen verran normaali asia, että oma 4 veeni ei ollut ainoa äidinmaitoa saava lapsi lähiympäristössään. Siksi oletti tuon olevan ihan tavallista =).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat