Pitäiskö työpaikan tupakkatauot kieltää?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

sen voi rajoittaa esimerkiksi asiakaspalvelussa tai työssä, jossa jonkun pitää sitä työtä koko ajan tehdä sen taukolaisenkin puolesta, kahvitaukojen yhteyteen. Sitten taas jossain pitkäjänteisessä toimistotyössä jokainen kantaa vastuun työstään ja haittaa ei varmaan ole sen suuremmin. Joku käy vessassa 5 kertaa päivässä ja joku taas käy 5 kertaa tupakalla, mutta ei tarvi sitä vessaa joka tunti.

Vierailija

ja sellainen kymmenkunta eukkoa siellä istuu päivästä toiseen puolisen tuntia kerrallaan - siis aamukahvilla ja iltapäiväkahvilla. Lounas venähtääkin sitten jo yli tunnin mittaiseksi. Pikkuesimiehet ovat pahimpia, joten helppo siinä on muidenkin lorvia. Pari naista istuu kahvitauolla joskus jopa tunnin.

Tupakoitsijat eivät kahvipöydässä istu - käyvät parvekkeella n. 3 min ajan ja palaavat töihin pariksi tunniksi.

Eli kannattaako tupakkatauot kieltää vai valvoa jotenkin niitä kahvipaussejakin?

Vierailija

Kunhan huolehditaan ettei tupakointi häiritse muita (tapahtuu ulkona, kaukana ovista ja tuuletusaukoista eikä stumppeja heitellä sinne tänne).

Itse en polta enkä tajua mitä huomaavaisten ihmisten tupakointi minua häiritsisi. Ja kuulkaas, voin ihan hyvin soittaa jonkun henk.koht.puhelun työpaikalla eli en minäkään ihan koko aikaa tee töitä.

Vierailija

Lounastauko ja kahvitauot on TESissä. Se on sitten mielestäni ihan sama mitä kukin tekee tauollaan - jauhaako skeidaa naapurin kakaroista työkaverin kanssa vai kipaseeko tupakalla.

Vierailija

Minä hörppään sumppini ja käyn tupakalla vajaaseen 10 minuuttiin. Nämä jotka jää kahvitauolla jauhamaan sontaa, venyy kahvitauko varttiin. T: 7 vai mikä se oli...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat