Nyt kaikki synnyttäneet äidit hoi! Apuanne kaivataan!

Vierailija

Esikoisemme odottaminen alkoi ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta ja synnytyksen jälkeen odottelin kuukautisia 8 kuukautta, jolloin ne alkoivat aivan tavallisina ja säännöllisinä.

Toista lasta yritimme tuloksetta 5 vuotta, kunnes hoitojen avustamana saimme hänet. Minulla oli jotain kummaa pientä veristä vuotoa, kun vauva oli 4kk vanha ja täysimetyksellä. Kestivät 4 päivää ja ihan pikkuhousunsuojalla en selvinnyt.

Kysymykseni siis kuuluu, että kuinka kuukautisenne alkoivat synnytyksen jälkeen? Voisiko tuo 4 kk:n kohdalla tullut vuoto olla ollut kuukautisvuotoa - vaikka minulla yleensä on aika runsaat kuukautiset. Nyt siitä vuodon alkamisesta on lähes 40 päivää ja odottelen täällä ymmälläni seuraavia kuukautisia. Ehkäisyä emme ole käyttäneet, koska kakkoseenkin tarvitsimme lääkäreiden apua. Onko muilla ollut tällaisat epäsäännöllistä kuukautisten alkua??? Rasittavaa tämä side pikkareissa käyskentely!

Kiitos, jos kerrot kokemuksistasi!

Kommentit (12)

Vierailija

säännöllisehköt pienoismenkat (vähän vuotoa yhtenä päivänä). Sitten oli pari kuukautta taukoa kunnes ne tavalliset normimenkat alkoivat. Imetyksen lopetin, kun lapsi oli 10kk, tuossa menkkojen oikean alun tienoilla imetin enää vähän.

Vierailija

Minulla meni esikoisen kohdalla juuri siten, että vauvan ollessa liki tasan 4kk, tuli yhtenä päivänä vähän veristä vuotoa, voisi sanoa että tahroja paperilla ja pikkareissa. Parilla ph-suojalla selvisin siitä ja olin aika ihmeissäni, että olivatko nämä muka kuukautiset? Vauva oli täysimetyksellä. Olivat ne kai sitten, mutta toisia sain odotella pari kuukautta, eka kierron tästä eteenpäin olen merkinnyt kalenteriin olleen 63 päivää. Muistan kun olimme serkkuni häissä ja minulla oli tosi kipeä maha ja paluumatkalla sanoin miehelleni, että tämä on joko ovulaatio tai sitten joku mahatauti. tasan 2 viikkoa siitä päivästä alkoivat kuukautiset. Toinen kierto oli noin 40 päivää ja sen jälkeen ne tulivat säännöllisesti noin 4 viikon välein. Ovulaation olen tuntenut eka synnytyksen jälkeen joka kerta, joten vauvan yrityksen "ajoittaminen" ei sen jälkeen ole ollut hankalaa.

Eli älä stressaa, alkukierrot voivat tosiaan olla epäsäännöllisiä!

t. pian kolmen äiti

Vierailija

ne olivat alkaneet jo aikaisemmin. Toinen syy epäilykseen oli se, että vauva alkoi hyljeksiä rintaa. Maidon makuhan muuttuu kun äiti tulee raskaaksi.

Menkat voivat kyllä olla epäsäännölliset raskauden jälkeen, minulla ne olivat kyllä aina säännölliset.

Sinuna testaisin! Elimistöhän on ottavaisempi raskaudelle edellisen raskauden jälkeen.

Vierailija

mulla tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen, kun poika oli 7kk. Mutta sen jälkeen menkkoja ei ole tullut. Poika on pian 10kk. Täysimetin 6kk ja vieläkin imetän aika paljon, useamman kerran yössäkin. Tuossa 7kk kohdalla vauva kyllä nukkui yöt paremmin ja söi vain kerran. Ehkä se sai sitten ne kuukautisetkin tulemaan, mutta nyt sitten heräilee pitkin yötä syömään eikä kuukautisia ole tullut.

Vierailija

Lainaus:

säännöllisehköt pienoismenkat (vähän vuotoa yhtenä päivänä). Sitten oli pari kuukautta taukoa kunnes ne tavalliset normimenkat alkoivat. Imetyksen lopetin, kun lapsi oli 10kk, tuossa menkkojen oikean alun tienoilla imetin enää vähän.

Itse olen imettänyt 7- 9kk, kuopus nyt 7kk tasan ja tämän kanssa vain yhdet menkat olivat n. 5kk synnytyksen jälkeen. Sitten aloitin minipillerit, eikä vuotoja.

Ennen pillereita ja lapsia(hassua tämä) menkat epäsäännölliset esim. joka toinen viikko tai kerran puolessa vuodessa.

Vierailija

Kotona kuljen ilman siteitä, mutta en vieraisille kehtaa lähteä onneani koettamaan - noloa olla veritahrat farkuissa sitten. Inhottavaa tämä vuodon odottelu.

ap

Vierailija

ja jokaisen kohdalla menkat alkoivat jo pari viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen! Eli jälkivuotoa oli ensin viitisen viikkoa, sitten pari viikkoa kuivaa ja ensimmäiset menkat. Raskaaksi tulin toiseen kertaan esikoisen oltua 4 kk :D

Vierailija

mulla 4 lasta, 2 tyttöä, 2 poikaa. minun kohdalla on ollut niin että poikien jälkeen on kuukautiset alkanut vasta lähemmäs vuosi synnytyksestä, molempia imetin paljon, erityisesti öisin tykkäsivät olla rinnalla. tyttöjen jälkeen kuukautiset taas alkoivat 5 ja 6 viikkoa synnytyksestä. tytöt olivat sellaisia että eivät öisin paljon syöneet, muuten kyllä imetin heitäkin. kaikki ollut siis täysimetyksellä. minun kohdalla uskoisin tuon yöimetyksen vaikuttavan siihen että kuukautiset alkoivat noin pitkän ajan päästä synnytyksestä. sori, sekava teksti mut jospa siitä jotain selkoa sais... =) väsyttää...

Vierailija

synnytyksen jälkeen säännöllisenä jälkimmäisen synnytyksen jälkeen. Eka synnytyksestä päädyin kaavintaan viiikkoja synnytyksen jälkeen ja silloinkin kuukautiset käynnistyi normaalisti. Sen sijaan esikoista odottaessani minulla oli ns. kiinnittymisvuotoa ennen kuukautisten poisjäämistä. Sinuna testaisin ihan varmuuden vuoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat