Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen vaan tuttavani tapaa pukea lastaan.

Vierailija

Haiskahtaa trollilta.

Kommentit (9)

Vierailija

Oli koko raskausajan aivan varma että lapsi on poika. No vauvana sitten ajattelin että olivat ostaneet ennen syntymää poikien vaatteita kun aina oli vauva ruskeissa tai sinisissä vaatteissa. Mutta nyt on lapsi jo yli vuoden ja aina aivan selvät pojan vaatteet. Lisäksi kaikki lelut ostetaan pojan leluja. Tietysti heidän oma asia mutta itse vaan on niin tottunut pukemaan lapset sukupuolen mukaan.

Vierailija

Meidän pienellä tytöllä on vaatteita vaaleanpunaisesta tumman siniseen. Kaikki käy ja osa saatu lainaksi. Vanhanaikaista ajattelua tuollainen tyttöjen ja poikien vaatteista.

Vierailija

Meidän 1v pojalla on suurin osa oransseja, punaisia, vihreitä ja ruskeita vaatteita. Sinisiä tosi harva. Mua inhottaa ne poikien vaatteet mitä kaupat on pullollaan, just jotain liekkejä ja pääkalloja, tummansinistä ja harmaata. Tosi ankeeta. :(

Vierailija

2-vuotiaalle tytölleni välillä "poikien vaatteita", vihreää, sinistä jne. En pidä siitä, että kaappi on pullollaan vain erilaisia punaisen ja vaaleanpunaisen sävyjä. Leluina on toistaiseksi ollut duploja, palloja, nukkeja... Aion kyllä ostaa autojakin, jos ne yhtään kiinnostavat. Pidän kyllä lapsella välillä mekkojakin, ja huone on sisustettu aika romanttisesti, "pikkuprinsessan" huoneeksi.

Vierailija

jotka itse määrittelet "poikaväreiksi"? itse ajattelen että maailma on niin täynnä hienoja värejä että haluan mielelläni tarjota lapsilleni mahdollisimman laajan valikoiman niitä. puen siis kaksi tyttöäni monipuolisesti kaikkiin mahdollisiin väreihin, pastelliväreistä mustaan. kengät ja ulkovaatteet hankimme yleensä siniset tai ruskeat, koska kestävät siistimmän näköisinä vähän likaisinakin.

voisiko kyse olla siitä että kaverisikin pyrkii unisex-tyyppiseen vaatettamiseen, ja sun silmään ottaa ne "poika-väriset" vaatteet, joita et itse pukisi tytölle?

vielä kysyisin, että mitä meinaat poikien leluilla?

Vierailija

En pidä vaaleanpunaisesta, fuksiasta tms.

Ja mitä tarkoitat leluilla. Kaikki 1-vuotiat ovat kyllä kiinnostuneita esim. autoista, oli sitten tyttöjä tai poikia. siinä iässä liikkuvat lelut ovat pop.

Vierailija

tääl on yks sukupuolen leikkauksen tehnyt "nainen", ja villi huhu kertoo että hänen äitinsä toivoi kovasti tyttöä mutta poika tuli. Ja hän oli pukenut pojan tytön vaatteisiin, tyttöleluja jne. No huhu on huhu...

Voi myös olla et tuo ap:n tuntema äiti on jo raskausaikana ostanut vaatteita ja leluja, eikä raaski niitä pois heittää tai myydä tappiolla kirpparilla.

Vierailija

ja nyt isompana selkeissä pojan vaatteissa. En minäkään värejä jaottele tyttöjen ja poikien väreiksi, kaikki käy kaikille mutta kyllähän noissa kaupoissa myydään pajon lastenvaatteita jotka ovat selkeäsi poikien tai tyttöjen.

Uusimmat

Suosituimmat