Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi erositte kirkosta?

Vierailija

En halua olla sellaisen järjestön jäsen.

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

En hyväksy homo- ja lesbosuhteiden siunaamista. Seuraavana varmaan eläinkin voi olla puoliso..

Mitähän ne ajatteli kun orjuus lakkautettiin! Kohta varmaan eläimetkin saa vaellella vapaina ilman isäntiä ja hankkia omaisuutta?

Vierailija

Olen agnostikko, se on suurin syy eroamiseen.

Toiseksi uskonnossa minua häiritsee se, että siinä on väkisin oikeassa. Jos valitsee jonkun uskonnon, eli kuuluu johonkin uskontokuntaan, tulee mielestäni samalla hyljänneeksi kaikkien muilla tavoin ajattelevien ajatusmaailmat. Silloin ajattelee olevansa itse oikeassa, muiden olevan väärässä. Ja ne asiat ovat niin monimutkaisia, että mitä kukaan on niistä lopulta sanomaan.

Vierailija

En pidä siitä, mihin suuntaan kirkko on menossa. Kaikki on ok, raamatun sanaa ei pidetä ylimpänä ohjenuorana.

Toisaalta käydään paljon lastentilaisuuksissa ja perhemessuissa jne. ja kokisin ehkä tosi ristiriitaiseksi osallistua, jos ei kuuluttais kirkkoon. En tiedä. Vaikea päättää!

Vierailija

En halua kuulua Suomen suurimpaan seurakuntaan. Jos seurakunta olisi pysynyt kuntaliitoksen myötä pienenä, niin olisin pysynyt myös kirkon jäsenenä.

Vierailija

toisena se, että kirkko ei kohtele ihmisiä tasa-arvoisesti

Jos ev.lut-kirkko menettäisi veronkanto-oikeutensa ja irtisanoisi naispappeutta vastustavat vanhoilliset ja hyväksyisi homot osaksi ihmiskuntaa, voisin liittyä takaisin.

Vierailija

ei pysty tekemään mitään miespapeille jotka syrjivät naispappeja. Kirkon pitäisi olla suvaitsevainen, mutta paskat. En usko siihen höpöhöpö juttuun mitä kirkoissa kerrotaan, satu muiden joukossa.

Uusimmat

Suosituimmat