Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos on narsisti niin huomaako sen itse?

Vierailija

.

Kommentit (7)

Vierailija

Jos kerran on niin ja niin älykäs kuten narsistit kuulemma lähes aina, niin kai sitä osaa lukea lehtien,kirjojen ja netin lisäksi myös itseään. Narsismissa luulisi myös olevan eri tasoja, eikä vain aina yhtä ja samaa mahdollisimman tuhoavaa. On minusta myös väärin narsistia kohtaan kieltää häneltä koko persoona ja omat hyvät puolet syyttämällä kaikesta mahdollisesta hyvästä sekä pahasta sitä narsismia vaan. Niin kuin ihminen ei olisi olemassa kuin mentaalisairautena eikä minään muuna.

Jos skitsofreenikko ihminen pystyy pitämään I hear voices t-paitaa, niin kyllä narsistikin pystyy tajuamaan ja varmaan käsittelemään ongelmiaan. Eri asia on, miten hyvin siitä paranee tai itseään oppii hallitsemaan. Lapsuuden traumoistahan nekin kaikki lähtee.

Vierailija

hirveän minä keskeinen ihminen ja pidän siitä jos saan huomioo. esim raskaana on minusta kiva olut olla kun huomio on kiinnittynyt minuun. etsin hirveästi lapsistani vikoja joita en todellisuudessa tiedä onko niitä edes mutta psyk polillä oleme heidänkanssa käyneet.

olen kateellinen ystävilleni jos heillä menee paremmin kun meillä. esim ystäväni on työtön ja saa töitä niin en aidosti ole iloinen vaan mietin mielessäni että eipä ois saanut töitä. me molemmat käymme töissä ja tienistit ihan ok ja hieno talo ja autot.silti en halua että ystävilläni on tätä.

mieheni juuri sanoi että kun hän on töissä ja jos minä olen ollut lastenkanssa kotona niin minun mielestä minulla on ollut se raskas päivä ja hän saa hoitaa lapset illalla mutta jos minä olen töissä ja hän kotona niin silloin se minun päiväni on ollut raskas ja hän saa silti hoitaa lapset. eli olen minäkeskeinen itsekäs paska.

hirveän empaattinen olen adosti ja auttavainen jos jollain on vaikeaa tms..mutta joku minussa mättää. suurentelen asioita ja taidampa aika usein valehdellakkin pieniä valkoisia valheita.

kavereita ei ole ja töissäkään en mikään kovin pidetty ole.

-ap-

Vierailija

joka tajusi vasta tänä vuonna tilansa. Vuosia on ihmetellyt kun mikään suhde ei kestä, kaverit ei jaksa, työpaikat vaihtuu. Hänelle on asiasta sanottu, muttei aiemmin käsittänyt sittenkään. En tiedä mikä herääminen nyt tapahtui, mutta toivoa taitaa olla, että alkaisi huomioida toisiakin.

Vierailija

mutta et myöskään kauhean onnelliselta ihmiseltä.

Suurimmalle osalle meistä ihmisistä voisi jonkin diagnoosin lätkäistä päälle. Älä ihmeessä takerru pohtimaan sellaista.

Ja narsistisia piirteitä on ihan kaikissa ihmisissä. Se on normaalia ja tervettäkin.

Mutta tuo toinen viestisi vaan kertoo minulle, että et voi kauhean hyvin. Jos ihminen on onnellinen, rento ja tasapainoinen, ja itsetunto on kunnossa, hänellä on enemmän voimavaroja myötätuntoon ja kiinnostukseen toisia ihmisiä kohtaan, eikä kateuskaan vaivaa.

Uusimmat

Suosituimmat