Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidillä ja lapsella eri nimi ja sukunimi...

Vierailija

jos lapsen nimi ja sukunimi on eri kuin äidin, voiko matkustaa ulkomaille...miten todistan tarvittaessa esim. tullitarkastuksessa että lapsi on minun?

Kommentit (9)

Vierailija

Kahdella vanhemmalla on isänsä nimi, nuorimmaisella myös. Ja minulla oma nimeni. Eipä ole kukaan sukulaisuutta tullut missään varmistelemaan ;)

Vierailija

Kahdella vanhemmalla on isänsä nimi, nuorimmaisella myös. Ja minulla oma nimeni. Eipä ole kukaan sukulaisuutta tullut missään varmistelemaan ;)

Vierailija

Eipä ole kukaan koskaan kysellyt,vaikka meilläkin on useampaa nimeä ja "kansalaisuutta" perheessämme. Jos tuollainen pelottaa, pyydä väestönrekisteriote englanniksi,jossa on teidän kaikkien tiedot ja huoltajuussuhteet, ei ole vaikea juttu ja maksaa pari euroa.

Vierailija

mä lähtisin ulkomaille lapsesi kanssa...ja hän olisi niin pieni ettei osaisi sanoa olenko hänen äiti vai en...mitä sitten. Veisin lapsesi pois noin vain..ko?

Vierailija

etta ulkomailla tullimies sanoi etta tama lapsi ei poistu maasta, meilla oli passit lapsen kanssa eri sukunimilla ja tosin kaksi eri kansalaisuuttakin oli niissa passeissa. kerran suomen tullissa on myos tullimies kysynyt etta onko tama sun lapsi. lapsi oli sillon viela vauva joten ei osannu puhua.

Uusimmat

Suosituimmat