Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko maalle "in the middle of nowhere"

Vierailija

jos vuokra olisi edullinen. Asumismukavuus olisi kyllä vähän niin ja näin, puulämmitys ja puutkin pitäisi tehdä itse. Meillä tälläinen kämppä vuokrattavana.

Kommentit (14)

Vierailija

Mutta niin kauan kuin ollaan työelämässä ja lapset pieniä niin no way. Kaveripariskuntakin muutti jonnekin Nurmijärven korpeen ja niitä näkee enää ehkä kerran vuoteen max.

Vierailija

koko entisen elämäni kaupungissa asuneena (ekat 14v pikkukaupungissa ja sitten vajaa 6v helsingissä) muutin miehen perässä v. 1999 itä-suomeen.. ensin asuttiin kaupungissa, mutta sitten muutettiin aivan korpeen miehen siskon omistuksessa olevalle ikivanhalle maatilalle: yksi pieni irtonainen sähköpatteri + iso vanha leivinuuni ja kammarissa iso vanha pönttöuuni, naapureina (nekään ei näkyneet meille, ei edes valot pimeällä) erakko mies sekä toinen yksin asunut mies.. mies teki 3 vuorotyötä ja olin pojan kanssa yksin monesti öitä.

alkushokkia toki vähän oli, mutta aika hyvin totuin kaikkeen. lämmityksenkin hoidin hyvin, vaikka ennen en ollut koskaan sytyttänyt edes takkaa tms. =D

nyt asutaan melko lähellä tuota paikkaa, omassa talossa.. naapureita ei näy edelleenkään, mutta on niitä sentäs vähän lähempänä kuitenkin. kyläkauppa n. 3km, kaupunkiin n. 15-20min ja kirkonkylälle saman verran matkaa.

omaa rauhaa on, iso piha ja kasvimaat sun muut, mahdollista olla aika omavarainen, lapset (3kpl) saavat leikkiä rauhassa pihalla, vanhimmalle turvallinen koulukyyditys ja 1,5v päästä valmistuu meidän kylälle n. 3,5km päähän ihan uusi koulukin! =)

naurattaa nää "en muuttais kehä kolmosen ulkopuolelle koskaan"-ihmiset... =D

Vierailija

mutta tärkeämpänä pidän sitä miten saan sosiaaliset suhteeni hoidettua. Jos auto käytössä niin ok, paitsi jos matka ajallisesti (lähimpään keskustaan jossa jotain muutakin kuin yksi kyläkauppa) yli 30min.

Jos taas pystyt yhdistämään idylisen maalaiselämän, sosiaaliset suhteet (siinä mittakaavassa mitä itse haluat), asioinnin (kaupat, virastot jne.) ja kohtuullisen vuokran niin siitä vaan! Tuossa on vielä sekin etu, että kun olet vuokralla voit todeta, että ei ollutkaan meidän juttu ja muuttaa muualle.

Ja puiden pillkomisesta sen verran, että pari sähköpatteria ei paljon maksa. Ei ehkä kannata siirtyä suoraan puulämmitykseen jos ette ole siihen tottuneet, mutta pikkurahalla saatte sähköpattereista ihan hyvän "takaportin" (esim. sairaana ei niin jaksa kantaa puita, patterit vaan päälle).

Vierailija

vaikka saisin sieltä kt-kolmiomme hinnalla rivarinpätkän. Pidän keskeisestä sijainnista ja kaupunkilaiselämästä. Mutta meitähän on moneen junaan, ja jollekulle asuminen puulämmitteisessä talossa "in the middle of nowhere" on unelmien täyttymys...

Vierailija

Lainaus:

vaikka saisin sieltä kt-kolmiomme hinnalla rivarinpätkän. Pidän keskeisestä sijainnista ja kaupunkilaiselämästä. Mutta meitähän on moneen junaan, ja jollekulle asuminen puulämmitteisessä talossa "in the middle of nowhere" on unelmien täyttymys...

En minäkään suostu muuttamaan edes Espooseen, Vantaalle tai vaikkapa Sipooseen, Kirkkonummelle tms.

Tämä kaupungissa asuminen on mun juttu, kaikkine hyötyineen ja haittoineen.

Vierailija

Puiden tekoa ja puulämmitystä en kyllä pelkäisi, mutta "middle of nowhere" ei sopisi minulle. Haluan nähdä ihmisiä, haluan päästä kävellen kauppaan, haluan, että lähellä on uimahalli, haluan, että minulla on mahdollisuus käydä joskus teatterissa, konsertissa, oopperassa... Ja haluan, että kavereita tai tuttuja asuu kohtuullisen lähellä. Lisäksi ihan metsän keskellä ei yleensä ole edes kunnon ulkoilumahdollisuuksia. Harva lähtee kävelylle umpimetsään ja kävely/pyöräily sitä yhtä maantietä edestakaisin ei oikein houkuta. Lisäksi ajelu kahdella autolla mahdollisesti pitkiäkin matkoja (mikä olisi työmatka?) tulee kalliiksi eikä ole ekologista. Jos molemmat vanhemmat käy töissä, niin pitkä työmatka ja mahdollisesti hankala matka myös lapsen hoitopaikkaan ei sopisi minulle.

Uusimmat

Suosituimmat