Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisittekö 14-vuotiaan huomenna katsomaan ilotulista

Vierailija

kavereiden kanssa kaupungille? Lupasi tulla heti sen jälkeen kotiin. Lähtisi kotoa klo 23.00, kun kaverit tulevat hakemaan.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

ei päästetä, tosin ei ole kaupungille vinkunutkaan. Itse oli aikamoinen tuossa nuorena (14-18), eikä äitini tiennyt,huomannut mitään, niin hyvä olin näyttelemään ja puhumaan. Ja vaikka lapsi olisi miten fiksu tahansa, niin siellä on niitämuita vähemmän fiksuja sekoilioita.

Vierailija

suostuisin. Jos luottoa löytyy niin anna lapsen mennä! Jos taas luulet että jää tekemään suvaitsemattomia asioita niin älä suostu. Itse lapsesi parhaiten tunnet että millainen nuori on.

Vierailija

Minä vietin 14-vuotiaana uudenvuoden niin että olin mukamas kaverille menossa yöksi ja kaveri kertoi vanhemmilleen että oli meillä yötä(meitä oli 4-5hengen muija porukka)!Ryypättiin kaupungilla niin ankarasta että ei edes ilotulitusta nähty,löin pääni tosi pahasti kaiteeseen samaisena iltana ja untuvatakkini repesi!Yöllä sitten "eksyttiin" 17-18-vuotiaiden jätkien kämpille ja ja ryypättiin siellä aamuun saakka,yhden kanssa oli hiukan sutinaa!!Seuraavana päivänä iltapäivällä eksyin vasta kotiin,äiti uskoi kaikki selitykseni...huh huh,karmeeta!Tyttöjeni murrosikää siis odotellessa!

Vierailija

Riippuu ihan, mistä kaupungista on kyse. Helsingin keskustaan en päästäisi. Jonkun pikkukaupungin keskustaan saattaisin päästää, jos poika on sellainen, että luotan häneen. Tuon ikäisen kohdalla ei luottamuskaan aina riitä, kavereiden mukana voi joutua mihin vaan. Yrittäisin puhua, että raketteja voi katsella muualtakin kuin ihan keskustasta. Esim. Helsingissä Malminkartanon mäki on hyvä paikka, sinne voisi lähteä koko perhe ja poika olla siellä kavereidensa kanssa, sitten koko perhe yhdessä kotiin.

Vierailija

Kyllä neljätoistavuotias voi pariksi tunniksi mennä aivan hyvin, jos on kyyti kotiin! Tai riittävän lyhyt matka! Älkää kasvattako lapsianne pullossa! Sellaisia kiusataan koulussa. Sääliksi käy lapset joilla tiukkis äipät! Aina löytyy joku kompromissi! Ja äidit! Älkää tunkeko äidit mukaan, koska siitä ne lapset vasta kärsivät.. siis tuon ikäiset.

Vierailija

parhaansa mukaan, en voi kun luottaa että tekee ja käyttäytyy kuten tähänkin asti. Osa lapsista on rauhallisempia, ja tavallaan järkevämpiä, sellaisia, jotka huolehtii kaverinsakin kotiin, ja osa on seikkailijoita, itse äitinä tiedät millaisia lapsesi ovat. Elämässä joutuu harjottelemaan kaikkea, ja jo se että haluaa mennä, on askel eteenpäin. Asutaan Helsingissä, ja kukaan tyttäreni ystävistä ei ole menossa kaupungille, istuvat mielummin kotona nettaillen, ja 15 vuotiaista on kyse. Olen aina päästänyt lapseni menemään, nykyään vaan tuntuu olevan muotia se kotona nyhjääminen, samaa sanovat ystävänikin, ei niidenkään lapset tee muuta kun istuu koneella.

Vierailija

Aina pelkään, että jotain saattuu.. Ajattelin antaa kotiintuloajaksi 1.00 ja antaa taksirahat, jotta pääsee kotiin. Emme itse voi hakea. AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat