¤¤¤¤NELIAPILOIDEN tammikuu¤¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

14.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v.....p03/03, t07/04, p02/07.....Satakunta/SatKs

08.02.09.....Katjalah..............33v.....p01/97, p12/02, t01/05....Pirkanmaa/Tays

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07......Keski-Suomi/K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

31.07.09.....äitix3...................28v.....p01, t05, p06.....................Pk-seutu/Kätilöopisto

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................Keski-suomi/K-S KS

Linkki edelliseen

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Tässäpä uusi pino tammikuulle. Saa nähdä onnistummeko ryhdistäytymään aktiivisuudessa x-D Ei oteta paineita kuitenkaan!

Tervetuloa tonttis, Keski-Suomi alkaakin olla hyvin edustettuna :)!

Menninkäiselle paljon supistuksia, että pääsisit luomusti hommiin ennen perjantaita! Tiedän hyvin miten pitkiä ylipäivät ovat, meilläkin lapset syntyneet 42+0, 40+3 ja 41+4, vaikka kaikki konstit on koitettu peräruiskeista lähtien. Viimeksi tehosi vyöhyketerapia ja pensasaidan kitkeminen, en suosittele tähän vuodenaikaan...

Katjalahilta supistukset joutaisivat Menninkäiselle :) Hyville viikoille olet jo päässyt, vaikka vielähän ne lisäpäivät plussaa ovatkin. Olisihan se hienoa tosin synnyttää vuoden vaihtuessa, näkisi omia tähtiä ja ilotulituskin olisi melkein omasta takaa... ehkä vähän väsyneet jutut jo tähän aikaan...

Nelkulle onnittelut hienoista ultranäkymistä =D

Äitix3lle vielä hali tälläkin puolella!

Missäs sani luuraa ;)?

I.I Oma olo on siedettävä pienine vaivoineen, nyt en jaksa enää tähän kellonaikaan valittaa, mutta älkää pelätkö, sekin aika tulee! Liikkeitä olisi kiva alkaa lähiviikkoina tuntemaan, niin ei tarvitsisi arvailla missä mennään. Tosin supistukset alkanevat sitten samoihin aikoihin, jos vanhat merkit paikkansa pitävät, mutta jospa ne eivät mitään ihmeitä tekisi :)

Nyt hyvää yötä!

Miksu 13+6

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

laittaa, kuopus touhuaa reippaasti omiaan.

Kiva kuulla sinustakin Oliviaana pitkästä aikaa. Olet jäänyt mieleeni suurperheellisten puolelta, kun odotuksemme on suunnilleen samoissa ja sektiosynnyttäjiä olemme molemmat. Sinä jo tiedät milloin vauvelinne syntyy. Minulla on 19.1. äitipolikäynti, jolloin leikkauspäivä päätetään.

Itsekin tässä äitiyslomalla 8. päivää. Työt loppu jo joululta, mutta virallisen ä-loman aloitin 1.1. Kaappeja olen siivoillut, ihan kivasti on vaatetta Spr:lle lähdössä. Vauvan vaatteet kaivettu esille ja muutamia pieniä ostin uusiakin. Sisustamistakin olen vähän harrastanut, mm. uusia mattoja.

Alan jo kyllästyä tähän odottamiseen vaikka mitään erityisen hankalia vaivoja ei ole ollutkaan. Liikkuminen on raskasta ja kömpelöä ja paikkoja juilii. Yöt menee huonohkosti. Tosin turvotusta on suht vähän ja närästyskin on pysynyt ihmeen hyvin aisoissa. Painoa tullut semmoinen 10kg, mutta ennestään on kyllä liikaa. Haluaisin jo vauvan syliini. Toisaalta pyrin muistuttamaan itseäni, että tämä on viimeinen raskauteni ja siitä tietysti nautinkin. Ja eihän tässä nyt varmaan enää ole kuin noin kuukausi jäljellä.

Nyt tuo pikkumies on jo jossain missä ei pitäisi eli on mentävä...

Helmikukka rv 34+5

Vierailija

ja niin piti olla nytkin mutta tadaa -eipä ollutkaan, vaan pelkkä kätilö.... ultrauskokemuksen pituudesta en häkellyksessäni edes älynny kysellä, päässä takoi vaan että äkkiä ulos täältä.... Mutta toivottavasti oli ainut tapaus laatuaan ja Sulla menee kaikki kivemmin=kannustavammin ja hyvässä hengessä. Tuuhan sit kertomaan mitä sieltä löytyi ja oliko millainen joukkue ultraamassa :o) t. tonttis ja papu 22+

Vierailija

Tulin pitkästä aikaa linjoille lueskelemaan ja ajattelin nyt samalla muutaman sanasen kirjoittaa. Mieli on ollut aivan lamassa viimeisen viikon, kun suruviesti saapui. Rakkaimman ystäväni mies on kuollut, ja vain puoli vuotta häiden jälkeen... Mä oon itkenyt varmaan saavillisen, eikä asiaa paranna se, että oma ukko lähti eilen työreissuun, tulee ehkä huomenna tai viimeistään perjantaina! Ollaan puhuttu tuntikausia puhelimessa ystäväni kanssa, itketty ja naurettu. Tuntuu niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta, kun niin pitkän mustanpuhuvan jakson jälkeen viimein onni ja rakkaus astuu elämään, niin sitten näin...

Omaan napaan ei mitään ihmeitä, kipuiluja ja selän kanssa olen pulassa jo nyt! Neuvolaan en ole soittanut, enkä kellekään muutenkaan vielä kertonut. Kirjottelen enemmän kun mieli vähän parempi.

Maantiekiitäjälle tervetulotoivotukset erikseen! Ollaan samoilla viikoilla liki päivälleen menossa, mulla tuo la näyttää ainakin vielä 25.8...

-maalaisomppu ja pieni sieni 8+1-

Vierailija

Ja Keski-Suomesta tietty minäkin =). Toivottavasti tää viesti tulee oikein lähetettyä kun on vähän aikaa siitä kun oon täällä pyörinyt. Oma nimimerkki ja salasanakin oli unohtunut joten jouduin laittamaan ihan uutta kehiin.

Meillä lapset p03, p04, t07 ja nyt toivottavasti tuolla joku ihmisen alku mahassa luuraa. Itse oon 37 ja mies 39 ja luonnollisesti K-S KS synnytyspaikkana (ja voi elämä kun se ilokaasu on lopetettu...grr...). Viikkoja on tänään siis 7+6 tai 7+5 ite laskin vähemmän mut terkka puhelimessa sanoi 7+6 eli la. 25/26.8.

Olo on ollut ihan siedettävä, vähän kuvotusaaltoja ja nyt väsymystäkin. Kaiken maailman mielitekojakin on valtaisasti ja onneksi suurin osa kohdistuu kasviksiin ja hedelmiin...ikävä kyllä hieman myös suklaaseen. Oon menossa ke neuvolaan ja sain vongattua ylimääräisen ultran siihen samaan syssyyn: mulla on ollut kolme keskenmenoo ennen tota viimestä tyttöä ja se tekee vähän neuroottiseksi.

Tulipa sitten kirjoitettua ihan enmmänkin tätä alkuesittelyä, toivottavasti saan pysyä listalla =)

Maantiekiitäjä 7+5(7+6)

Vierailija

Oli pakko tulla vain äkkiä toivottamaan tervetulleeksi, kun huomasin! Päivitän sinut listalle sitten myöhemmin. Ajattelin itse laiskuuksissani nostella pinoa vasta huomenna neuvolan jälkeen, jos ehdin ennen töitä tulla käymään. Mutta onnea hienoista ultranäkymistä, on ainakin ensimmäinen kivi sieltä selkärepusta nyt kevennetty!! Itsekin vauhkoilin sitä kohdunulkoista aluksi, kun toinen puoli kipuili, mutta johtui varmaan edellisestä keskenmenosta, se kun oireili kovasti samalla puolella, hyvä kun tuli pois, jos olisi vaikka ollut väärässä paikassa... Mutta kaikki siis hyvin ja toivottavasti pitkään meillä kaikilla =)

Täytyy mennä kolkkaamaan lapset, että pääsevät joskus aamulla ylöskin ja tuosta pienimmästä on kiva päästä iltaisin eroon muuten vaan :o)

Miksu14+6

Vierailija

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

19.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v.....p03/03, t07/04, p02/07.....Satakunta/SatKs

08.02.09.....Katjalah..............33v.....p01/97, p12/02, t01/05....Pirkanmaa/Tays

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07......Keski-Suomi/K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.....p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................Keski-suomi/K-S KS

13.08.09.....Marge78.............30v.....p98, t00, p07.....................Pk-seutu/Kättäri

Oliskohan tuo lista nyt ajantasalla...!?

Tunsin tänä aamuna vauvan liikkeet!! Olin tosin pari kertaa aikaisemmin muutaman päivän sisällä jo kuvitellut tunteneeni, mutta nyt oli niin selvä tapaus ja kesti kauan. Meinasi mennä ihan sanat ja pasmat sekaisin, kun justiin miehelle sängyssä jotain selitin. Varmaan näytin hölmöltä kun hymyilin kuin heikkopäinen puhuessani, ennen kuin tajusin kertoa kertoa isillekin =) Siinäpä se tämän päivän tärkein uutinen!

Minnikille ei minusta apua ole, mutta otan osaa tuohon vedenjuontituskaasi! Minulla on nyt alkuajat vesi tökkinyt pahasti, ensin oksetti ja nyt jopa sekin meinaa alkaa närästää, kaipa se täyttää mahaa liikaa. Olikos teillä ajatuksena vielä jatkaa pesueen kasvattamista? Itsekin olen ollut loppuajat kärsimätön, mutta olen ajatellut, että jos sitä nyt suhtautuukin eri tavalla, kun viimeistä kertaa viedään. Jos vaikka osaisi ottaa lopustakin kaiken riemun kärsimyksineenkin irti. Voi olla että totuus vielä aikanaan yllättää...

Menninkäistä taas huutelen, jokohan nyt... =)!? Vauvauutiset ovat aina yhtä mukavia!

Miksu 14 tasan

Vierailija

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

14.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v......p03/03, t07/04, p02/07....Satakunta/SatKs

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......Keski-Suomi/K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

31.07.09.....äitix3...................28v.....p01, t05, p06.....................Pk-seutu/Kätilöopisto

25.08.09.....maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S-KS

XX.09.09.....KK82...................27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

Vierailija

Elikkäs täällä olisi yksi neljättä lastaan odottava lisää. .

Asun Pohjanmaalla eli SEKS on synnytys sairaala. Kolme ensimmäistä lasta ovat syntyneet tyttö 02/04, tyttö 12/05 ja poika 08/08 ja nyt laskettu aika olisi 09/09.

Päivää en vielä tiedä tarkasti. Vähän reipas vuosi tulee ikäeroa nuorimmille.

Itse olen 27 ja mieheni on 28.

Mut joo..nyt laittamaan ruokaa nuorimmalle.

KK82

Vierailija

nyt se on sitten uusi vuosi ja uudet kujeet=)

miksuliinu: ihanaa varmasti tuntea nuo liikkeet=) onnea niistä=)

minnikki: koita vielä kestää, kyllä se vauva sieltä vielä putkahtaa=)

sani: toi paha olo on niin tuttua, mun ei tosin vielä ole tarvinnut oksentaa. kai se olo helpottuu ajan myötä.

itsellä vielä väsymys kiusaa ja samoin tuo huono olo aaltoilevana pitkin päivää. 12.pvä ois neuvola ja 14.pvä ultra, sitä odottelen innolla=)

maaliskuussa ollaan lähössä koko perhe espanjaan joten siinä on myös toinen asia jota odottelen kovasti, sitten on tuo masukin jo vähän näkyvillä.

onkos muut lähdössä reissuun hiihtolomalla tai myöhemmin?

nyt aamupalalle ennen kuin ei saa enää mitään alas=)

nelkku rv 8+3

Vierailija

sani-74: Meilläpäin ei edes tonne np ultraan pääse, joten en ole käynyt. sen verikokeen ottavat sitten missä kanssa pitäisi näkyä jos jotain häikkää on. joka tapauksessa siihen 4d ultraan aion mennä sitten kun ajankohtaista,kun neuvolan puolesta ei ole kuin tuo 1 ultra. aika lähekkäin tosiaan noi meidän viikot=)

katjalah: paljon onnea pikkuisen johdosta! vauvantuoksuisia onnen hetkiä teille=)

mites toisilla tuo paino onko milloin ruvennu nousemaan? mulla kun on nyt yhtäkkiä alkanut laskemaan? 2 kg on hävinny huomaamatta, ja ihan normisti olen syöny tosin en ole pahemmin herkutellu, no eiköhän nuo pian tule takaisin=)

Missäs kaikki muut? kunpa tulisi kevät en yhtään tykkää tästä talvesta=(

nelkku rv 11+2

Vierailija

aina niin ihanaa lukea noita synnytystarinoita=)ihan tippa tulee linssiin..kunpa tämä talvi menisi nopeasti, tahtoisin niin kovasti jo vauvan..no odottavan aika vaan on pitkä. Ukko meni lasten kanssa ulos, ja myös minun pikkusisko on meillä hoidossa joka on 6.vee ja minä siis 27.vee kohta 28. että ikäeroa on jonkun verran =)mutta halusin aina pikkusiskon ja sen sain=)itse odotin yhtä aikaa tuota poikaamme silloin kun äitini pikkusiskoa.

heltsu: tervetuloa mukaan!

eilen oli ihan kumma olo huimasi jonkun verran ihan äkistään ruokaa laittaesani, mittasin sitten verenpainetta mutta ihan normaali se oli, tiedä sitten mistä johtui?..

kamala nälkä ois koko ajan mutta pakko rajoittaa tota syömistä, en niitä liikakiloja haluaisi kuitenkaan kovin paljon. Ulkona on niin kylmä etten välitä sinne itse mennä näin talvella..kesällä ehtii=)

nyt ruoan laittoon taas=)

nelkku rv 8+5

Vierailija

maantiekiitäjälle piti laittaa, että en minäkään ole mihinkään seuloihin menossa ja tuosta np-ultrasta en edes tiedä, onko täällä sellasta.

-m-o-

Vierailija

Onnea nelkulle ultranäkymistä!!! Se rakenneultra on minulla vajaan kolmen viikon päästä 19+6, täytyy myöntää, että on jo melkein päivittäin mielessä... Olisi se lottovoitto, kun siellä olisi kaikki kunnossa tai ainahan silti voi jotain olla, mutta olisi kuitenkin taas iso askel eteenpäin. En tiedä, onko nuo km:t tehneet vainoharhaiseksi vai onko ihan luontaista, mutta kyllä parempi tälle päälle, että on meidän viimeinen, mietin ja stressaan aivan liikaa :-/ Mutta ihanaa, että joku toinenkin haluaa tietää sukupuolen, tuntuu olevan välillä tabu. Olen jopa miettinyt, että jos eivät rakenneultrassa kerro, minäkin menen yksityiselle ihan viimeisen kerran kunniaksi ;-D Ei sillä lajilla ole väliä, minä vain tahdon tietää kerrankin. Ja minun maha näkyi jo aikaiseen, 12 viikolla jo vieraatkin näki, (olen kyllä hoikka). Niin mitkä vatsalihakset... Se pyhä lupaushan on tietysti olemassa, että tämän viimeisen jälkeen alkaa uusi oma elämä, jossa kroppakin on paremmassa kunnossa :-P

Tervetuloa KK82! Teillä onkin pieni ero pienimmäisille tulossa! Meillä oli kahdella ekalla 1v 5 kk ja ihan hyvin silloin meni, kakkonen onneksi oli hyvä nukkuja. Nyt luontoäiti väkisin tahtoi venyttää 1v 10 kk ja taitaa olla ihan hyvä, on pienimmäinen sen verran "ei helppo" lapsi ja muutama lisävuosi omassa iässä kyllä ihmeesti tuntuu...

Maantiekiitäjälle onnitelut sydänäänistä! Ensimmäinen kivi pudotettu äidin selkärepusta :) Minulla on kahdessa raskaudessa tulleet sokerit pissaan läpi ja siksi olen joutunut sokerirasitukseen, josta on aina tullut hyvät arvot eli munuaiset vain valskaavat raskauden aikana. Mutta silti toivon ettei nyt tulisi, ei se rasitus niin kiva kokemus ole.

No johan oli tonttiksella ultrakokemus, onneksi toinen oli sitten kunnollinen tapaus! Kiva jos minulle osuu tuo samainen ilopilleri keskussairaalassa. Pääsitkö opetustapaukseksi uusille koulutettaville vai oliko joku vanha kätilö? Minulla pitäisi olla koulutettava kouluttajalääkäreineen, ainakin sanoivat nt-ultrassa että sama juttu sitten ja aikaa mene noin tunti. Meillä oli aikanaan kakkosella ultraaja, josta tuli molemmille "anteeksi kun olen onnellinen koko raskaudesta ja lapsesta"-olo, mutta tuollaisia ihmelöydöksiä ei hänkään möläytellyt.

Korasa, teille tulee sama ikäero nyt kuin meille, hyvin se menee usko pois. Ja on tosiaan jo ihan eri juttu, kun on jo isompia apuna, vaikka pieniä vielä ovatkin. Muistan kun aikanaan kotiuduin toisen jälkeen ja oli molemmat pienet ja itse vaipoissa ja kuin ollakaan, koirallakin sopivasti juoksuaika vaippoineen, niitäpä sitten vaihdeltiin päivät, kun mies oli töissä...

Minnikille vielä onnittelut vauvelista, kiitettävän kokoinen prinsessa, mutta silti kuvassa niiiin pieni!!

Maalaisomppu, minullakin on melkein 30v nuorempi sisko, itse ajattelin vähän tiheämpään tahtiin lapseni tehdä ;-)

Adelia, oletko joutunut supistuksista aina sairaslomalle? Minullakin on aina alkaneet jo ennen puoltaväliä, tarkistuksissa olen saanut hypätä, mutta koska eivät tee kovin aikaisin mitään, niin saikkua en ole saanut/tarvinnut.

Hui Helmikukka, sinullahan on kohta vauva! :-)

Sanillekin onnittelut hienoista ultratuloksista!! Meidän kolmonen nukkui kanssa koko nt-ultran aikanaan, ultrausaikakin tuplaantui kun ei millään meinattu saada hereille ja vaihtamaan asentoa.

Katjalahille onnittelut pienestä miehestä! Hienoa että kaikki meni hyvin, vaikka etuajassa olitkin, ja onneksi pidit pääsi! Merkillisiä nuo supistuskäyrät, toisilla ei näytä ja esim minulla menee jo avautumisen alussa supistukset yli käyrien... Taysissä minäkin kolme ekaa tein, joten samat vehkeetkin kai.

(.) Meinasi vähän huvittaa, kun tuli tänään kutsu perhevalmennuksiin: muuttuva elämäntilanne, isäksi ja äidiksi, elämää vauvaperheenä... Johtuu kai siitä, että tämä on eka lapsi täällä päin maailmaa. Nelkunkin painonnousu on varmaan mulla, vaikka syön normaalisti, niin nousee vain n 500g/viikko, aineenvahdunta on taas niin hidas... Rytmihäiriöt on välillä tosi ikäviä, muuten on ihan ok olo. Paitsi ei seksiä aamuisin, sitä jälkijomotusta seisoessa ei kestä :-P

En näköjään millään opi käymään useammin kirjoittamassa, joten kerralla tulee romaani. Koittakaa kestää!

Miksu 17+1

Vierailija

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen.....................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07......TYTTÖ 4560g 52cm

08.02.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05......POIKA 3100g 47 cm

Pellossa pyörivät:

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......Keski-Suomi/K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

25.08.09.....maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S-KS

XX.09.09.....KK82...................27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

Vierailija

Anteeksi kun mua ei täälläkään ole näkynyt,olen nykyään NIIN laiska ja aikaansaamaton ettei tosikaan,nyt päätin että otan itteä niskasta kiinni ja kirjoitan tänne.

Alkuraskauden ultrahan mulla siis oli 29.12,kaikki siellä oli niinkuin pitikin ja se kaksiosainen kysta jonka yksityinen lääkäri sillon syksyllä löyti oli nyt tipotiessään,hyvä niin. Vauvan mittojen mukaan ultrapäivänä oisi ollut 11+5 menkkojen mukaan 11+3,laskettuaika pysyi 17.7 kun heittoa on noin vähän.

Kovasti pieni masussa pyöri ja kaksi ihanaa kuvaa sain mukaan,kiva niin kun mies ei sinne mukaan päässyt.

Olo on välillä IHAN kauhea,oksentaa on pitänyt pari kertaa,mikä jännä kun alkuraskaudessa en oksentanut,mutta luulen että tällä kauhealla närästyksellä on osansa asiaan.Välillä sitten taas olo on suht normaali.

Masu on vähän turvonnut ja normaali housut painaa jonkin verran.

Mutta nyt on mentävä kun pienin tuossa haluaa aamupalaa.Lupaan kirjoitella useammin tänne.:)

Joma ja öttiäinen rv 13+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat