Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä eroon...

Vierailija

...mustasukkaisuudesta? On niin hirvee/järkyttävä tunne mutta kun ei mahda itelleen mitään. Kaks pitkää suhdetta takana joissa molemmissa mies on pettänyt, molemmat vielä useammin kuin kerran. Nyt olen uudessa suhteessa ja mies on tällä hetkellä reissussa jossa viina virtaa ja naisiakin on ja minä mietin pienen pääni puhki että tapahtuuko siellä muutakin kuin dokaamista kavereiden kesken. En tahdo olla tälläinen mustasukkainen ja epäileväinen, mutta kun sisällä kalvaa. Ja se että kun olemme soitelleet niin olen kysellyt asiasta häneltä ja tavallaan kai yrittänyt mieheltä saada vakuutteluja ettei mitään tapahdu. Ajanko sen jo pelkillä kyselyilläni vieraisiin ja kuinka pystyn olemaan hiljaa??? Vai tarviiko mun edes pystyy??? Onko joku oikeesti päässyt eroon tästä piinaavasta tunteesta?

Kommentit (3)

Vierailija

Joskus ajattelin jopa, että olisi parempi olla yksin, kuin tuntea mustasukkaisuutta parisuhteessa. Fiksu puoliso tulee tässä vähän vastaan ja käyttäytyy niin, ettei mustasukkaisuuteen ole aihetta. Itsekin pitää yrittää päästä siitä irti. Minua auttoi, kun mietin mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua. Se tietysti, että rakas pettäisi ja suhde päättyisi. Sitten mietin pärjäisinkö yksin. Tulin siihen tulokseen, että pärjään aina yksinkin ja uusikin kumppani löytyisi melko varmasti. Tästä ajatuksesta tuli jonkinlainen rauha. Loppujen lopuksi jokainen on vastuussa omasta onnestaan.

Vierailija

itse ainakin yhden suhteenalun torpedoin mm. mustasukkaisuudellani, ja toisaalta minulla on kokemusta todella mustasukkaisesta seurustelukumppanista, joka oli todella ärsyttävä tämän takia, joten sanoisin että sitä pitäisi pystyä olemaan hiljaa. Siis kyllä kai sitä suurinpiirtein tietää, milloin on itse pelkästään vainoharhainen ja milloin mies käyttäytyy oikeasti hyvin epäilyttävästi. Jos se prosenttiosuus on tosiaan 50-50 pettämisen suhteen niin onhan se pettäminen aika todennäköistä, mutta se pitää hyväksyä, jos suhteeseen lähtee. Tätä olen itselleni yrittänyt sanoa. Joo, ja itsekin olen pettänyt yhtä poikaystävääni, vaikka tiesin, mitä se aiheuttaa, joten ymmärrän miten helppoa se voi (joillekin) olla.

Uusimmat

Suosituimmat