Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos 5-vuotias lapsi pyytää mankuvalla äänellä esim aamupalaa, niin..?

Vierailija

onko ok, jos aikuinen sanoo, että voisi puhua kauniimmin ja lapsi siitä loukkaantuu? Osaa kyllä itsekin voidella leivän ja ottaa jogurttia, mutta ylensä autetaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Ei meillä ehditä mankua aamupalaa koska kysyn heti herämisen, wc-juttujen ja hampaanpesun jälkeen että mitäs sais olla. Jos ei tehoa niin kysyn otatko sitä vai tätä. Pöytää en kata koska mies ei ole aamupalalla ja itselle riittää kahvi. Naukumiseen kun ei reagoi niin se loppuu alkunsa.

Vierailija

Mutta mankumista ei kuunnella. 3-vuotiasta pyydetään olemaan hiljaa jos ei saa muuten asiaansa sanottua, ja jos marina jatkuu niin saa mennä omaan huoneeseen. Ei meillä kukaan muukaan vingu. 5-vuotiaan marinaa en ainakaan kuuntelisi.

Vierailija

ettei mankuminen sovi. Eikä kai siinäkään mitään väärää ole, että lapsi loukkaantuu, vaan ehkä lapsi toivottavasti oppii siitä jotain. Eihän tuo mankuminen sillä parane, että lapsi vain itse hoitelee aamiaisensa...

Vierailija

Sitä paitsi kaikestahan ne suuttuu, 5-vuotiaat. Sitte jutellaan, miten tyhmää on suuttua joka asiasta. Tämä tapahtuu useamman kerran päivässä...

Vierailija

aamiaistarjoilua. Laitan pöydän siis nätisti nyt kun olen kotona 5 v, 3 v, ja vauvan kanssa ja kerhot ym vain kolmena aamuna viikossa. Taidetaan järjestää jatkossa brunsseja X 2 arkiaamuisin :D

Vierailija

ja missä on se positiivinen huomio aamusta lähtien. Kyllä kaikki lapset on väsyneitä tälläseen pimeään aikaan, ja ja puhuu millä äänellä sattuu. Laita vaikka musiikki päälle aamuisin ja sytytä kaikki valot, sekin parantaa mielialaa. Ja mikä todella estää sinua laittamasta jotain uutta ja vaihtelevaa aamupalaa lapsellesi, ja vielä kattamaan kauniisti? Tuskin se lapsikaan niin hirveästi nauttii kun revitään ylös kukonlaulunaikaan ja raahataan päivähoitoon ja joutuu pukemaan pahimmassa tapauksessa 3 kerrosta vaatteita päälle, joka aamu?

Vierailija

niin tekisin varmaan aamupalaa ihan mielelläni, mutta kun se aamun ensimmäinen ääni, johon heräät, on "Äiti!! NÄLKÄ!" niin silloin mä yleensä koen tarpeelliseksi sanoa että vois puhua vähän nätimmin. On se kumma kun ei osata pyytää, komentaa vaan. (En siis saa valitettavasti kasvattaa lastani kuten haluaisin, koska hänellä on isäkin...)

Meillä ei oo ollu mitään mankumista mutta tuskin sellaista kattelisin, jos olisin. Ehdottomasti pitää osata pyytää kauniisti, Ei se ole oikein jos äiti joutuu kuuntelemaan komentelua ja juoksuttamista joka päivä. Vauvat tarvitsee kotiorjan mutta 5-vuotias ei enää!

Vierailija

tarvitse mankua aamiaista, sitä on tarjolla just silloin kun lapsi sängystä ylös nousee. Tosi outoa, että lapsen pitää pyytää ruokaa vanhemmaltaan, pyysi sitten mankumalla tai ei. Miksi ette kata koko perheelle ruokaa pöytään, josta jokainen saa itse aamiaisensa ottaa???

Uusimmat

Suosituimmat