Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te (kristityt) uskovat, jotka pidätte ev.lut. kirkkoa liian maallisena

Vierailija

Kuulutteko siihen silti? Vai oletteko eronneet? Kuulutteko jonkin kristilliseen seurakuntaan?

Itse en koe mitään muutakaan kirkkoa/seurakuntaa omaksi, mieluusti olisin ev.lut. kirkon jäsen. Mutta mutta. Haluaisin kuulua kirkkoon, joka opettaa raamatun mukaan, eikä lähde kaikkiin maallisiin juttuihin mukaan tasa-arvon yms. takia. Onko joku paininut samojen asioiden kanssa? Käytämme myös melko paljon kirkon palveluja, Jumalanpalvelukset, pyhäkoulu, lasten tilaisuudet, parishudetilaisuudet jne.

Kommentit (3)

Vierailija

Mutta samaan kirkkoonhan sekin kuuluu, on vain lähetysjärjestö... Kaikki tutut sieltä kuuluu ev.lut. kirkkoon.

Kiitos kuitenkin ajatuksistasi, tietää ainakin ettei ole yksin ajatustensa kanssa.

ap

Vierailija

Eroamiseen on kuitenkin iso kynnys, luterilainen oppi ja elämäntapa kun tuntuu periaatteessa oikealta, siis jos kirkko oikeasti noudattaisi sitä. Yksi mahdollisuus on tietysti erilaiset luterilaiset jumalanpalvelusyhteisöt. Kuten Sley, Kansanlähetys, OPKO, Luther-säätiö. Osa ystävistämme käy näissä, mutta meille asiassa tuottaa tuskaa se, että joutuisimme kulkemaan lähikaupunkiin, ja meille se on toistaiseksi ollut jo ajatuksen tasolla liikaa...

Vierailija

ja pienellä "kauhulla" ajattelen, että näinköhän vielä homoparitkin siunataan jatkossa kirkossa. En kuulu kirkkoon, mutta olen periaatteessa kiinnostunut liittymään. Mutta ensin odotan tuon homoliittoratkaisun. Minua ei ole lapsena kastettu, mutta olen ollut uskoontultuani uskovien kasteella. Voi olla, että tämä kasteasiakin muodostuu esteeksi liittymiselle.

Uusimmat

Suosituimmat