Koitko ahdistusta tai epävarmuutta ennen naimisiin menoa?

Vierailija

Onko se yleistä vai onko se merkki siitä, että joko a) mies on väärä tai b) olenkin sisimmässäni sitoutumiskammoinen sinkku?

Kommentit (11)

Vierailija

ja jo hääpäivän iltana epäilin itse tehneeni virheen. olimme naimisissa 3 vuotta ja erosimme. liitto oli lapseton.

viime keväänä menin toisen kerran naimisiin, ja vaikka oikein mietin ja kaivelin mielenisopukoita, ei ahdista ollenkaan. koin vain olevani ikionnellinen ja rakastunut, ja täysin varma asiasta. perheemme kasvaa tammikuussa kaksospojilla, päätös yhteisistä lapsista oli olemassa jo ennen naimisiin menoa. ekassa ei lapsista koskaan edes puhuttu, vaikka olimme yhdessä yhteensä 9 vuotta. ja olen varma ettei lapsia eka suhde olisi kestänytkään.

Vierailija

Olimme tunteneet toisemme viisi vuotta, asuneet yhdessä, halusimme lapsia. Tunsin mieheni, rakastan häntä. Ennen kaikkea olin varma, että hän on luotettava, uskollinen ja sitoutunut. Miksi olisin ollut ahdistunut? Nyt 6 vuotta onnellista avioliittoa ja kaksi synnytystä takana, ja koko ajan paranee.

Vierailija

Vielä matkalla kirkkoon vapisin ahdistuneena et onko PAKKO mennä naimisiin :)

taidat olla vaihtoehto B, kuten minäkin. Tosin naimisissa edelleen :)

Vierailija

minua syyllistettiin siitä "kun sen oikean löytää, niin sen tietää". Näin 10 vuoden avioliiton ja paremman itsetuntemuksen jälkeen sanoisin, että olen luonteeltani analysoija, joka pureksii ihan kaikkea usealta eri kantilta. En ole mikään mustavalkoinen tyyppi, vaan ymmärrän asiassa kuin asiassa eri perusteluja.

Toiset ovat sitten luonteeltaan erilaisia. Uskoisin kuitenkin, että realistinen pohdinta ja epäröinti on terveempää. Ainakin omalla kohdallani.

Vierailija

Oltiin oltu yhdessä 3 vuotta ja todella rakastin ja rakastan edelleen miestäni. Pidettiin todella pienet juhlat, joten juhlista ei tullut mitään paineita. Nyt alle vuoden kuluttua häistä odotetaan esikoistamme.

Varsinkin, jos pystyt tekemään yleensä päätöksiä, voi hääpelkosi viitata siihen, että sulla on kertakaikkiaan väärä mies.

Itsekin seurustelin ennen tätä nykyistä miestä 7 vuotta toisen miehen kanssa. Toivoin pitkään, että hän kosisi. Kun se oli tapahtunut, en ollutkaan valmis menemään hänen kanssaan naimisiin. Oli mielestäni täysin oikein erota siinä tilanteessa, kun huomasin, etten halunnut sitoutua enempää. Mies kun olisi ollut väärä.

Vierailija

Meillä oli jo lapsi, olimme olleet yhdessä viitisen vuotta. Tiesin suunnilleen ensimmäisestä tunnista mihene kanssa, että jos mahdollista, hänen kanssaan haluan avioitua.

Vierailija

Takana avoliittoa jo muutamia vuosia, ei lapsia eikä asuntolainaa :)

En ahdistanut enkä epäröinyt. Elämä tämän miehen kanssa oli onnellista joten uskalsin luottaa myös tulevaisuuteenkin. Nyt aviossa 6 vuotta ja edelleen pyyhkii hyvin.

Vierailija

Se kai kuuluu tilanteeseen. Onhan se niin iso juttu sitoutua toiseen ihmiseen, kokonaan, loppuelämäksi ehkä?

Eikä se välttämättä kerro muusta kuin siitä, ettäon ottamassa ison askeleen elämässään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat