Te kenellä on iso ja laaja ystäväpiiri, mitä kautta nämä ystävät ovat tulleet?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

jonka kanssa on pakko olla tekemisissä ajoittain. Ystävät on niitä, joiden kanssa haluaa olla tekemisissä ja joiden seurassa viihtyy aidosti jne. Jokainen sitten näkee ystäviään molemmille sopivalla tahdilla.

Vierailija

kerhosta/eskarista/ala-asteelta. Meillä on sellainen tietty porukka n. 10 henkeä, jotka ollaan oltu viimeistään ala-asteen 3. luokalta yhdessä. Ja tosiaan joidenkin kanssa jo kerhossa/eskarissa.

Sitten olen käynyt näistä kavereista erillään ylä-asteen (kuvisluokka) ja lukion (erikoislukio), niistä jäänyt joitain todella läheisiä ystäviä, AMK:sta joitain, ja parista eri duunipaikasta. Viimeisimmät ystävyyssuhteet on solmittu lasten kavereiden äitien kanssa, niitäkin on tullut muutamia.

Joten hyvin on pullat uunissa täällä. Niin ja siis muutamien naapureidenkin kanssa on tullut ystävystyttyä oikein kunnolla.

Itse olen helposti ystävystyvää sorttia, ja autan aina tuttuja tarvittaessa, samoin saan aina apua kun tarvitsen. Elämä on ihanaa kun on sosiaaliset verkostot kunnossa!

Vierailija

he ovat vanhoja koulu- ja opiskelukavereita sekä tallikavereita ratsastusharrastuksen kautta.Myös jotkut entiset työkaverit ovat pysyneet ystävinä.

Kavereita ja ystäviä saa kun viettää aktiivista elämää, tosin itse en ole nyt viime aikoina harrastusten kautta tutustunu kehenkään (lähinnä jumpat).

Vierailija

syvyydellä. Ja jos hyvät ystävät ovat eri elämäntilanteessa, niin niitä saatetaan nähdä huomattavasti harvemmin kuin puolituttuja perhekerhokavereita, joihin törmää pari kertaa viikossa.

Vierailija

jonkun kaverin kaverista tullut ystävä, miehen kavereiden puolisoita, työpaikalta, yksi jopa netistä, eräästä kuntoutusryhmästä jäi ystäviä.

Vierailija

että joku mittaa ystäväpiirinsä laajuutta facebookilla... siellähän ne varsinaiset piirit on, vanhoja koukukamuja joita ei edes kadulla tunnista =D

en ole minäkään facebookissa juuri siksi kun en ole kiinnostunut mistään sellaisista tyypeistä joiden kans en oo muutenkin yhteydes

Vierailija

ala- ja yläasteilta saakka parhaat ystäväni yhä ystäviäni, ja mikä parasta olemme kaikki toistemme ystäviä.

Meillä oli tiivis porukka jo kouluissa ja siitä lähtien olemme aina pitäneet yhteyttä vaikka aina välillä joku onkin vähemmän mukana kuvioissa.

Saimme lähes kaikki yhtä aikaa lapsetkin!

Mukaan "porukkaan" on tullut pikkuhiljaa joitain jonkun kavereita joista on muodostunut meidän kaikkien kavereita. Joskus on ollut satunnaisia vierailijoita illanistujaisissamme, mutta ydinporukka on ja pysyy.

Aina on ne tietyt henkilöt joille voi soitella jos jotain kaipaa, jonkun kanssa ollaan tekemisissä joskus enemmän kuin toisten jne, mutta ystäviä silti kaikki. Ja tapaammekin kaikki yhdessä aina kun on jotain aihetta juhlaan.

Tänäänkin olemme koonneet kaikki lähimmät kaverit avecceineen yhteen ja vietämme uutta vuotta yhdessä!

Olen onnekas.

Vierailija

Mä olen aika lailla samalla linjalla kuin Fletcher. Kavereita ja tuttavia on niitä, joiden kanssa on tekemisissä vain olosuhteen vuoksi. Nyt tyypillisenä esimerkkinä leikkipuiston mammat tms. Ystävät ovat niitä, joiden kanssa on tekemisissä vaikka se olosuhde muuttuukin.

Mun opiskeluaikojen ystäväpiiristä on viimeinenkin valmistunut varmaan jo kymmenen vuotta sitten ja silti olemme tekemisissä. Joukosta on toki karsiutunut ihmisiä ja uusia tullut. Mutta se ystävyys kestää jos se on ollut alunperinkin sitä.

Vierailija

Miehellä on enemmän opiskelukavereita (perheineen) ja mulla vaan muutama. Mulla on sitten taas jokunen harrastuskaveri, miehellä ei oo sellaisia. Sit meillä on tässä maalla hyvin tiivis naapurijoukko, kun on koko kylällinen samanikäisiä perheitä.

Vierailija

kyllä me olemme noiden ystävien kanssa tekemisissä - joidenkin kanssa päivittäin - joidenkin viikoittain. Kaikki ovat aina paikalla toistemme, tupareissa, synttäreillä, lasten juhlissa, pikkujouluissa ja sitten osaa tavataan joka viikko erilaisissa merkeissä. Moni heistä on oikea ystäväni, emme me kouluaikoinakaan olleet vain koulukavereita vaan ystäviä jotka jaoimme kaikki kokemukset koulun ulkopuolellakin.

Minä tiedän heidän vaiheistaan ja heistä lähes kaiken kuten he minusta... nyt vain olemme aikuisia emmekä enää yhdessä kotoa karkaavia teinejä :)

Vierailija

kaverit ja ystävät pysyvät kavereina ja ystävinä, vaikka välimatkaa tulee ja elämäntilanteet muuttuvat. Se vaatii kyllä jonkin verran vaivannäköä, mutta siinä ne erot ystävien ja kavereiden määrässä juuri syntyvät.

Lainaus:

jotka ovat niitä hyviä, ehkä juuri elinikäisiä ystäviä jotka pysyvat elämäntilanteesta ja tapaamisen harvenemisesta huolimatta. Mutta noin yleisesti ihmiset kyllä vieraantuvat toisistaan jos asuvat toisistaan kovin kaukana ja tapaamiskerrat harvenenvat jatkuvasti ja elämäntilanteet muuttuvat. t. 13

Vierailija

Mulla on suurinpiirtein 10, jotka luokittelen ystäviksi eli heille voin kertoa mistä vaan mun jutusta.

1. mies - lukioaikainen kaveri

2. mies - exän ja sitä edellisen exän hyvä ystävä

3. nainen - entinen duunikaveri

4. nainen - netin kautta tuttu

5. nainen - duunikaveri

6. nainen - duunikaveri

7. mies - exän nyksän exä

8. mies - duunikaveri

9. nainen - netin kautta tuttu

10. nainen - isomman lapsen vauva-aikainen äitituttu

Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.

Vierailija

Multa jäi opiskeluajoilta aivan ihana ystäväpiiri, joista osa on tietty minulle läheisimpiä. Koko piirissä lienee 30-40 ihmistä, osa tietysti toisten puolisoita.

Sen lisäksi on muutama koulukaveri, oman mieheni kavereita, työkavereita, naapureita ja sitten mammakavereita.

Minä kannustan osallistumaan opiskeluaikana ainejärjestö- tai osakuntatoimintaan.

Vierailija

Minulla Facebookissa yli 100 kaveria.

Näistä kymmenkunta on ihan lähimpiä ystäviä. N 20-30 on sellaisia ystäviä, joille voin jakaa myös huolia ja murheita, mutta pääasiassa juhlitaan yhdessä. Loput on kavereita, joiden kanssa sitten satunnaisemmin kurkitaan ja kommentoidaan toistemme statuksia yms.

Ystävät kertyneet pääasiassa työpaikoilta. Olen tehnyt paljon määräaikaisuuksia ja lähes jokaisesta työpaikasta on jäänyt joku ystävä. Opiskeluaikoina olin aktiivisesti mukana kaikissa tapahtumissa ihan järjestäjänä. Sitä kautta tietty tuli kymmeniä kamuja. Osasta tuli läheisempiä kuin toisista.

Sitten on äitiyden kautta tulleet kaverit. Näitä on n 5 läheisempää ja hyvän päivän kavereita muutama kymmen (kerhoista, harrastuksista, raskausajan tapaamisista, lapsen tarhasta tulleita), joiden kanssa jaetaan kaikki lapsiin liittyvät asiat. Samoin parisuhdeongelmat. Sellaiset perheisiin liittyvät asiat.

Facebookissa on myös varmaan 30-40 koulu/opiskelukaveria. Ihan siis luokkatovereita, joihin ei muuten pidetä yhteyttä. Onpa Facebookissa myös kaverien kavereita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat