Naapurissa asuu USA:lainen mormooni..

Vierailija

sanoo asuneensa jo yli 3 vuotta mutta ei puhu kuin muutaman sanan suomea.

En tiedä onko töissä ja maksaako veroja. Hän ei ole mikään lähetyssaarnaaja, joksi aluksi häntä luulin.

Minusta hän ei ole sopeutunut maahan ollenkaan, ihmetteli sitäkin miksi minulla ei ole omaa autoa (ei ole kyllä hänelläkään) ja sanoi että Suomi on oikeasti maa johon hän olisi halunnut viimeksi muuttaa koska ihmiset ovat niin jäykkiä ja ilmasto aivan hirveä.

Mutta naiset ovat kuulema mukavampia kuin esim. Italiassa jossa hän sai jatkuvasti selittää USA:n ulkopolitiikkaa ja Irakin sotaa ja kukaan ei ollut kiinnostunut hänen uskonnostaankaan.

Minusta todella kummallinen epeli tämä...

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

No tuossa yksi uskontojen uhri ihmisparka. Ympäri maailmaa pitää mennä paikkoihin joihin ei halua käännyttämään ihmisiä joita ei kiinnosta. Aika traagista porukkaa.

Vierailija

Ulkomaalaisena voin sanoa että muukalaisen elämä ei aina helppoa ole

Ehkä voit unohtaa hänen uskontonsa ja nähdä hänet vain ihmisenä.

älä nyt sitä odota että hänen tehtävä olisi puolustaa maansa ulkomaanpolitiikkaa, tai että olisi jonkinlainen poliittinen analyytikko.

Ulkomailla asuminen käy välillä yksinäiseksi.

Jotkut mormoonit ovat ihan tyytyväisiä kirkkoonsa. Siinä on heidän pieni kupla jonka ympäri koko elämä rakennetaan.

Vierailija

suomalaiset ja aivan hirveä ilmasto, eipähän kaikki hörhöt tänne tuki, saadaan olla ihanan jäykästi rauhassa.

Menkööt vaikka sinne italiaan melskaamaan.

Vierailija

Kai niitä muitakin morooneja täällä on ja hänen perhe asuu USA:ssa

ja on yksin täällä. Kertoi myös aiemmin että tuli aluksi vain puoleksi vuodeksi

ja harmitteli vähän kun tuli jäätyä pitemmäksi aikaa.

Hän kyllä sanoi että on ollut täällä 3 vuotta, ei puoli vuotta.

Ehkä on yksinäinen täällä, en tiedä.

ap.

Vierailija

Et olisi ensimmäinen nuori, mukava, fiksukin suomalainen nainen, joka joutuu mormonien uhriksi. Osaavat mormoniseurakunnassa ja sen ulkopuolellakin olla todella mukavia ja avoimia jenkkityyliin. Ainakin niin kauan kuin hypit heidän pillinsä mukaan.

Vierailija

Että kehtaavat olla eri mieltä kanssanne, eivät edes tykkää joistakin maamme tai kansalaistemme ominaispiirteistä! Eivät puhu täydellistä suomea! Juovat kahvia! Kyselevät naapurin elämästä! Hyi!

Voimahalitus.

Vierailija

eräs mormooni oli meillä duunissa.

Sanoi itse itsensä irti, ei todellakaan puhu suomea juuri ollenkaan, mutta on hyvin kiinnostunut naisten seurasta ;)

Vierailija

ollenkaan... kertoi olevansa mormooni ja kyseli olen naimisissa ja muutenkin

lipevä mielistelijä. Siis vaikutti että häntä kiinnosti minun rakkauselämäni erityisesti. :D

ap.

Vierailija

ja että italialaiset naiset eivät ole kiinnostuneita keskustelmaan asiasta.

Seiska ei liene heidän julkaisujaan? En ole todellakaan tippaakaan kiinnostunut ao. uskonnosta ja minuun ei lipeily tehoa.

ap.

Vierailija

ja pakko oli tulla kertomaan että varmaankin hän yrittääkin opetella koska

kävi soittamassa ovikelloa ja antoi sitten ovenraosta vanhan SEISKAN!

Mutta nyt hän osaa ehkä kiitos ja näkemiin.. sitä hokee iloisena aina.

Sanoi kun ihmettelin että ajatteli että jos mulla käy aika pitkäksi.. siis kuinka?

Olin kertonut aikaisemmin että minulla on lapsi.

Kysyin senverran kuitenkin että onko hän työssä kun on näin vapaalla tähän aikaan, hän sanoi että oli kyllä aikaisemmin mutta ei ole enää. En viitsinyt kysellä enempää.

ap.

Vierailija

On se aika kaameeta asua ulkomailla ja tulla kohdelluksi tuolla tavalla. Oliko hän täällä kirkon lähettämänä vai työpaikkako hänet tänen lähetti. MAP kirkko Ei lähetä perheellisiä miehiä ympäri maailmaa ilman perhettään. Voihan tietenkin olla kysymyksessä sellanen fundamentalisti, joka on moniavioinen.. ne kutsuvat itseään mormoneiksi vaikka niilä ei oel mitään tekemistä MAP kirkon kanssa.

Ja uskontojen uhritkin liimailee täyttä potaskaa sivustolle. Onnee vaan sille joka senkin uskoo. Jos totuus kiinnostaa joitakuta niin tutki suomeksi täältä: http://www.lds.org/languages/mainmenu/0,5362,88-19,00.html

Keskustella ja kysyä voi www.mormonismi.com

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat