Älä höpötä kylään kutsumisista, jos et osaa sanoa tarkkaa päivää

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

sitä keskustelua on siitä tarkoitus jatkaa. Mutta jos toinen ei siihen tartu, niin hän ei ole kiinnostunut kutusta.

Mäkään en usko, että nykyihmisille sopii se, että kutsuja vain ilmoittaa, että te tulette kylään tuolloin ja te tuolloin. Toki merkkipäivät toimii sillä systeemillä, ja silloin pääsee paikalle ne ketkä pääsee. Mutta siis yksittäistä perhettä ei kutsuta niin, että kutsu on voimassa 12.12. klo 12 järjestelkää muut menonne sen mukaan

Vierailija

Meillä on useampikin tuttavaperhe, joiden erityisesti naispuoliset henkilöt aina tavatessa sanovat, että "me ollaan just ajateltu kutsua teidät meille" tai siihen suuntaan. Mitän kutsua ei sitten koskaan tule tai kun tulee, siihen on mennyt puoli vuotta aikaa. Mielestäni on tosi epäkohteliasta sanoa tällaisia perättömiä lauseita. Keksikää joitain muita small talk aiheita, kiitos.

Vierailija

Mä en KOSKAAN kehtaisi kutsua itse itseämme kylään. Musta se on kovin moukkamaista. Jos joku ei itse osaa kutsua, niin sitten emme mene. Mutta jää tuollaiset yleiset kyläänkutsuheitot kyllä harmittamaan. Siksi olen samaa mieltä kuin ap, että sellaisia ei kannattaisi heitellä. Kun kutsuu, niin sitten kutsuu oikeasti. Jos tuolla heittelyllä vaan haluaa hyvää mieltä aiheuttaa, se kääntyy tälläissä tilanteissa helposti pahaksi mieleksi.

Enkä ymmär, että kyläänkutsu olisi joku määrys, että tulkaa silloin ja silloin. Minusta hyvä aloitus on, että koska teille sopii tulla?

Vierailija

Yksikin sanoi itsenäisyyspäivänä, että kutsutaan teidät sitten joulun aikaan kylään. Vastasin, että kiva, meille sopii hyvin. Jatkoa ei ole seurannut, ei silloin eika nyt vieläkään. Alkaa joulu jo loppua kohta. Yhtenä päivänä soittivat ja pyysivät pulkkamäkeen, se kyläänkutsu taisi olla siinä...

Vierailija

En todella osaa mennä tarjoutumaan kylään. Ja siksi en kutsu heitä nyt meille, koska he ovat olleet kolme viimeistä kertaa meillä. Siksi tämä perheenäiti kantaakin kaiketi huonoa omatuntoa ja heittelee noita yleisiä, että pitäisi kutsua jne.

No, antaa minunkin puolestani olla. Olen oppinut tähän mennessä jo, että ihmiset ovat usein kovin huonokäytöksisiä. Kunhan sain tässä hyvän paikan hieman purkaa mieltäni, siitä kiitos. Ja hauskaa uutta vuotta kaikille.

Vierailija

Toinen on tää:"Tulkaa nyt ihmeessä joskus käymään". Siis mitä! En mä ainakaan osaa vaan pakata kuuden hengen perhettä autoon ja ajella soittamaan ovikelloa tyyliin päästäsikö me nyt kahville... Tai edes soittaa näille ei niin läheisille kavereille ja kysyä sopisko teille että tultais kylään. Lähemmät ystävät toki käy meillä ilmoittelematta ja me heillä - mutta ei siinäkään tota sontaa jauheta.

Vierailija

pitää sopia ihan tarkka päivä ja tarkistaa sopiiko kutsutuille. Sitten pitää lyödä lukkoon tarkka päivä ja aika. Muuten ei tule ketään kutsutuksi tai voi mennä kenellekään kylään.

Itse huomasin, että monesti kutsuin kavereita kylään tyyliin, että tulkaa meille joskus kylään, mutta ei nykyisin kukaan kehtaa itseään kylään tyrkyttää vaan pitää tulla kutsu.

Toista se oli ennen.

Vierailija

kylään jos on moukkamaista kutsua itsensä kylään. Olenko moukka, kun esitän tuttavalle/ystävälle seuraavanlaisen kysymyksen: meillä on tässä muutama päivä vapaata, voisimme kyläillä teillä joku päivä, jos teille sopii ? En minä jatkuvasti tyrkytä itseäni kylään, jos ei sovi eikä vastakutsua kuulu, niin sitten antaa olla.

Vierailija

Lainaus:

kylään jos on moukkamaista kutsua itsensä kylään. Olenko moukka, kun esitän tuttavalle/ystävälle seuraavanlaisen kysymyksen: meillä on tässä muutama päivä vapaata, voisimme kyläillä teillä joku päivä, jos teille sopii ? En minä jatkuvasti tyrkytä itseäni kylään, jos ei sovi eikä vastakutsua kuulu, niin sitten antaa olla.

toisella perheellä välttämättä ole, tai sitten he ovat suunnitelleet jotain muuta kuin teidän perheen visiittiä, mutta eivät vaan kehtaa sanoa sitä teille.

Vierailija

minusta tuntuu että kukaan ei juuri kutsu kylään, koska ajatellaan niin että kutsumme itse itsemme kun meille sopii, tietty se tarkka ajankohta sovitaan yhdessä.

Vierailija

Jos sanon tai laitan viestiä, että tulkaa kylään, niin toivon, että toinen

vastaisi, että voitaisiin tullakin. Sitten voidaan sopia yhteinen aika.

Jos keskustelu kuitenkin tyrehtyy, niin minusta se on merkki siitä,

ettei toinen ole kiinnostunut tulemaan meille kylään. Enpä ala

sitten enempää tyrkyttämään kylään kutsumista.

Lainaus:

sitä keskustelua on siitä tarkoitus jatkaa. Mutta jos toinen ei siihen tartu, niin hän ei ole kiinnostunut kutusta.

Mäkään en usko, että nykyihmisille sopii se, että kutsuja vain ilmoittaa, että te tulette kylään tuolloin ja te tuolloin. Toki merkkipäivät toimii sillä systeemillä, ja silloin pääsee paikalle ne ketkä pääsee. Mutta siis yksittäistä perhettä ei kutsuta niin, että kutsu on voimassa 12.12. klo 12 järjestelkää muut menonne sen mukaan

Vierailija

siitä kehkeytyy keskustelu siitä, mikä päivä olisi sopiva aika. Ei mun tutuille melko varmaan kyllä sovi, jos vaan ilmoitan, että tulkaa meille 16. päivä klo 13 vaan siihen vaaditaan kalenterien plarausta että joo, meillä olis vapaana ens viikon keskiviikko mutta ei ennen seitsemää, mut se taas ei sovi teille jne. .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat