Auttakaa! Onko mulla kakkostyypin diabetes?

Vierailija

Ollaan vanhempieni luona ja huvin vuoksi päätin mitata paastosokerini ja tulos oli järkyttävä, 6,1!!!!!! Onko tämä nyt tällä selvä vai voiko vielä vaikuttaa asiaan laihduttamalla ja hiilareita välttämällä?

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

Ei riitä sympatiaa itseaiheutetulle sairaudelle.

nim. pienen 1-tyypin diabeetikon äiti

sä olet aiheuttanut sen omalle lapsellesi :-(

Vierailija

Lainaus:

D1 et aiheuta lapselle.

Se on autoimmuunisairaus.

Onneksi tiedän faktat, olen itse tutkijaryhmässä.

Voit kyllä aiheuttaa aika monelle diabeetikkolapsen äidille pahaa mieltä,jos oikeasti olet tuota mieltä.

Toivottavasti vaan yritit purkaa ahdistustasi kuutosen vastauksen takia. Tavallaan vastaprovona.

Mun lapsella se puhkesi alle 1-vuotiaana.

T tuo D1-tyttösen äiti

Oletko ryhmässä siis tutkijana vai tutkittavana? Mitä itse arvelet mistä diabetes johtuu? Sehän on nykyään ihan hirveessä kasvussa, selittääkö geeniperimä muka kaiken?

Kun mun lapsi sairastui, olin ihan ihmeissäni miten lapsenkengissä koko diabetestutkimus on, vaikka sitä ollaan niin paljon hehkutettu. Totta on, että tautia osataan hoitaa entistä paremmin, mutta syytä ja ennaltaehkäisyä ei vaan tunnuta saavan selville - puhumattakaan siitä, miten taudin voisi parantaa.

Vierailija

Ei se D2 aina ole kuules itseaiheutettu sairaus.

Joskus vaan geenit niin vietävän suuret sinne päin, että puhkeaa vaikka olisit kuinka normaalilla elämällä.

Myös joskus jotkut lääkkeet aiheuttavat heikentymistä sokerinsiedossa.

Mulla lääkkeenä Zoladex-piikki ja sen myötä paastoarvot aina yli 7. Eli käytännössä saan D2-tittelin.

Isälläni on D2, vaikka on aina ollut hoikka ja urheilullinen koiransa kera.

T. Myös D1-tyttösen äiti.

Vierailija

D1 et aiheuta lapselle.

Se on autoimmuunisairaus.

Onneksi tiedän faktat, olen itse tutkijaryhmässä.

Voit kyllä aiheuttaa aika monelle diabeetikkolapsen äidille pahaa mieltä,jos oikeasti olet tuota mieltä.

Toivottavasti vaan yritit purkaa ahdistustasi kuutosen vastauksen takia. Tavallaan vastaprovona.

Mun lapsella se puhkesi alle 1-vuotiaana.

T tuo D1-tyttösen äiti

Vierailija

mä vastasinkin VAIN kuutoselle. Kyseessä ei ole vastaprovo, käytän vain hänen sanojaan. Altistaa ja aiheuttaa kun on näköjään sama asia. Kätevää. Ei tarvii pohtia onko kenties altistavia tekijöitä, voi suoraan sanoa, että aiheuttaa...

11

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

sä olet aiheuttanut sen omalle lapsellesi :-(

vaikka lääkärit muuta väittävät. Mutta kerro mulle millä tavoin olen sen aiheuttanut, kun ei nuo lääkärit mua usko?

Vierailija

Siis ei hälyttävän, mutta tosissan voit todella hyvin vaikuttaa siihen elintavoilla. Koita tehdä hyviä päätöksiä päivittäin. Liikkuminen auttaa.

Ja ömm mitenniin äiti aiheuttaa lapsensa diabeteksen? Miehelläni on ollut ykköstyypin diabetes kaksivuotiaasta. Voin muuten kertoa, ettei sen synnyn syitä oikein edes tiedetä, eikä sitä miksi se on niin yleinen suomessa. Perintötekijät on suomalaisilla siihen vahvat, ja ne on kuulkaas meillä kaikilla sillä tavalla. Ei voi tietää kenen lapsi tai kuka aikuinen sairastuu ja koska.

Vierailija

Lainaus:

Onko enää mitään tehtävissä vai onko suunta vain ylöspäin?

Mittaustulos voi vaihdella monestakin syystä, joten ei se ihan noin ole, että suunta on vain ylöspäin. :-)

Äläkä välitä noista 6:n tyyppisistä kirjoituksista!

2/4

Vierailija

Äidilläni on 2-tyypin diapetes ja siinä on lääkäritkin ihmeissään, muori kun on kuusikymppiseksi uskomattomassa kunnossa. Ja ollut koko ikänsä.

Niin että kutonen voi olla hiljaa siellä.

Lainaus:

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat